Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محسن ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به گزارش عملکرد ۹ ماهه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار در سال جاری اظهار داشت: در زمینه دریافت اسناد مالکیتی در سال جاری موظفی ما برای دریافت سند مالکیت ۱۵ جلد سند بوده است که ۸ سند تا دی ماه دریافت شده و دو سند تبدیلی نیز داشتیم از دفترچه‌ای به تکبرگی بوده که تا آخر سال دریافت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در شهرستان برخوار ۱۳ بقعه وجود دارد، افزود: در هر هفت شهر یک بقعه و دوبقعه نیز در روستاها است، از این تعداد بقعه امامزاده نرمی شاخص کشوری است، دو بقعه استانی داریم و حدود ۱۰ بقعه نیز شاخص شهرستانی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار با اشاره به اینکه در طول سال ۳۰۰ برنامه از امامزادگان شهرستان برخوار در صدا و سیما پخش زنده و تولیدی داریم، افزود: ۹۵ درصد از این برنامه‌ها در امامزاده نرمی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه درب امامزادگان شهرستان برخوار در سال جاری بسته نبود، گفت: اما برنامه‌های فرهنگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شد.

حجت الاسلام ضیایی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های محافل انس با قرآن، یادواره شهدا و … در امامزادگان شهرستان برخوار برگزار می‌شود، ابراز داشت: مردم نیز استقبال خوبی از این برنامه‌ها دارند.

وجود ۲۲۰ موقوفه در شهرستان برخوار

وی با اشاره به وجود ۲۲۰ موقوفه در شهرستان برخوار افزود: از این تعداد ۱۴۰ موقوفه مساجد و امامزادگان و ۸۰ موقوفه نیز موقوفات متصرفی هستند که درآمد دارند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار با بیان اینکه عمده موقوفات شهرستان برخوار کشاورزی است که تحت تأثیر خشکسالی نیز قرار گرفته است، اضافه کرد: این امر باعث شده که مستأجران پیشنهاد تغییر کاربری و یا برگرداندن موقوفه به اوقاف را دارند.

وی افزود: همه تلاش خود را برای افزایش درآمد موقوفات برای اجرای نیات واقفان را داشته‌ایم و خوشبختانه طی سه سال گذشته درآمد موقوفات در این شهرستان تصاعدی بوده است.

حجت الاسلام ضیایی با اشاره به اینکه روضه خوانی، کمک به مستمندان، کمک به طلاب و … بیشترین نیات وقف در شهرستان برخوار بوده است، گفت: در این زمینه نیز موقوفات بزرگی از جمله ملک التجار با ۴۰۰ هکتار و موقوفه میرزاعلی اکبر خانی را داریم که کاربری آنها کشاورزی، مسکونی، تجاری و کارگاهی است.

وی گفت: از نظر تعداد رقبات ۲۰۰ رقبه در ۸۰ رقبه منفعتی داریم که عمده آنها کشاورزی است و درآمدهای خوبی را در سال جاری داشته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار با بیان اینکه حدود ۸۰ هزار متر از موقوفات کشاورزی شهرستان برخوار قابلیت تغییر کاربری را دارد، افزود: با اجرای این طرد درآمد موقوفات شهرستان افزایش قابل توجهی را خواهد داشت.

کد خبر 5388669

منبع: مهر

کلیدواژه: تغییر کاربری موقوفات امامزاده ها محسن ضیایی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان قاسم سلیمانی ویروس کرونا بوشهر دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه عکس استانها شهید گمنام ایام فاطمیه خسارات سیلاب کرمانشاه سیلاب تشییع شهدا تشییع و خاک سپاری شهید گمنام آمار کرونا شهرستان برخوار سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۹۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی بیش از ۱۷ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی محمودآباد

فرمانده انتظامی مازندران از آزادسازی ۱۷ هزار و ۲۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی به ارزش ۵۱۰ میلیارد ریال در شهرستان محمودآباد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف غیرقانونی، دیوارکشی و ساخت و سازهای غیرمجاز در بخش قابل توجهی از زمین  کشاورزی منطقه روستاهای فرامده و تازه آباد در شهرستان محمودآباد موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت، پس از هماهنگی قضائی و با حضور نمایندگان اداره جهادکشاورزی نسبت به تخریب دیوارکشی و بناهای ایجاد شده در این زمین‌ها اقدام شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران از آزادسازی 17 هزار و 200 مترمربع از اراضی کشاورزی در این عملیات خبر داد و تصریح کرد: ارزش زمین‌های رهاسازی شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر 510 میلیارد ریال برآورد شد.

سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به تشکیل پرونده برای سه متهم در این راستا و معرفی به مراجع قضائی گفت: حفظ بیت المال و اراضی ملی از دست متصرفان و سودجویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و با متخلفان و متصرفان اراضی ملی برابر قانون و با قاطعیت برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین همایش هوش مصنوعی در برخوار برگزار شد
  • ۶۰۰ پرونده برای صیانت از موقوفات استان زنجان تشکیل شد 
  • کشاورزی و سیستم‌های آبیاری ایران باستان
  • آزادسازی بیش از ۱۷ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی محمودآباد
  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • «برمودا» قابلیت ساخت فصل‌های متعدد را دارد
  • فصل‌های بعدی «برمودا» ساخته می‌شود
  • تبدیل برمودا به یکی از ویژندهای شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد دارد
  • تبدیل «برمودا» به یکی از نماد‌های شبکه نسیم/ برنامه‌ای که قابلیت تولید در فصل‌های متعدد را دارد