Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - تلفن‌های همراه اندرویدی دارای تنظیمات و اپلیکیشن‌های پیش فرض هستند که به شرکت گوگل اجازه می‌دهد نحوه استفاده از تلفن همراه توسط کاربر را برای اهداف مختلف کنترل کند. با توجه به سیاست‌های گوگل مربوط به داده، داده‌های تولید شده از فعالیت‌های کاربر می‌تواند به روش‌های مختلف توسط این شرکت استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمع آوری داده‌ها از طریق تلفن همراه اندرویدی توسط گوگل لزوما مساله‌ای نگران کننده نیست. بیشتر این داده‌ها در نهایت برای ارائه خدمات بهتر به کاربر استفاده می‌شوند. با این وجود، کاربر حق دارد از اطلاعاتی که به گوگل ارسال می‌شوند، آگاه باشد.

ردیابی موقعیت مکانی

اندروید از موقعیت مکانی کاربر برای ارائه خدمات مرتبط یا نمایش مکان‌های نزدیک به وی استفاده می‌کند. هنگامی که خدمات موقعیت مکانی دستگاه خود را فعال می‌کنید و به گوگل اجازه دسترسی می‌دهید، سیستم عامل اندروید ردیابی شما را آغاز می‌کند.

به عنوان نمونه، جایی که می‌روید، این که از کدام مسیر استفاده می‌کنید، و مکان‌های مهمی که بازدید می‌کنید، ردیابی می‌شوند. شما می‌توانید سابقه موقعیت مکانی را در حساب کاربری گوگل خود و اپلیکیشن گوگل مپس مشاهده کنید.

روش‌هایی برای غیرفعال کردن سابقه موقعیت مکانی از تنظیمات حساب کاربری گوگل وجود دارد، اما در نهایت، تلفن همراه اندرویدی به ارسال داده‌های موقعیت مکانی ناشناس به گوگل ادامه می‌دهد تا خدمات خود را بهبود ببخشد.

دستیار گوگل

دستیار گوگل یا گوگل اسیستنت، دستیار صوتی پیش فرض اندروید است که توسط شرکت گوگل ارائه شده است. این دستیار صوتی ویژگی‌هایی برای کنترل دستگاه و انجام امور مختلف از طریق دستورات صوتی را فراهم می‌کند.

از آنجایی که می‌تواند تقریبا کل تلفن همراه را از طریق دستورات صوتی مدیریت کند، دستیار گوگل نیز حجم قابل توجهی از داده‌ها را ردیابی می‌کند. این داده‌ها شامل الگو‌های صوتی، اپلیکیشن‌های پرکاربرد، اقدامات مکرر، موقعیت مکانی برای نمایش آب و هوا و اخبار مرتبط و بسیاری موارد دیگر است.

دستیار گوگل می‌تواند بیشتر عملکرد‌های دستگاه را انجام داده و اپلیکیشن‌ها را اجرا کند. از این رو، می‌تواند تقریبا به تمام داده‌های مربوط به این اپلیکیشن‌ها و عملکرد‌ها دسترسی داشته باشد که از آن‌ها برای نظارت و آنالیز نحوه استفاده از دستگاه توسط کاربر بهره می‌برد.

گذرواژه‌ها

اندروید یک ویژگی مفید برای ذخیره گذرواژه‌ها در بخش مدیریت گذرواژه گوگل ارائه می‌کند. این در شرایطی است که کاربر برای استفاده از این ویژگی حق انتخاب دارد. گوگل گذرواژه‌های کاربر را آنالیز می‌کند و توصیه‌های مربوط به ایمنی و حریم خصوصی ارائه می‌کند.

زمانی که یک گذرواژه را در مرورگر کروم وارد می‌کنید یا وارد یک اپلیکیشن، مانند اینستاگرام یا لینکدین می‌شوید، تلفن همراه اندرویدی شما پیشنهاد ذخیره گذرواژه را ارائه خواهد کرد. اندروید این گذرواژه‌ها را کنترل می‌کند و مدیریت گذرواژه پیشنهاد‌هایی را درباره آن‌هایی که مجدد استفاده کرده اید یا مواردی که ضعیف هستند، ارائه می‌کند.

اپلیکیشن‌های پیامک، مخاطبین و شماره‌گیری گوگل

اپلیکیشن‌های پیامک، مخاطبین و شماره‌گیری گوگل به صورت پیش فرض در بیشتر تلفن‌های همراه اندرویدی نصب هستند. به واسطه ویژگی‌های متنوع و یکپارچگی با حساب کاربری گوگل، این اپلیکیشن‌ها از بهترین نمونه‌های رایگان هستند.

اپلیکیشن‌های مخاطبین و شماره‌گیری بر داده‌های مهم کاربر مانند مخاطبین، سابقه تماس، مخاطبین پرکاربرد، و بسیاری موارد دیگر نظارت می‌کنند. به طور مشابه، اپلیکیشن پیامک گوگل ردیابی پیامک‌ها و مخاطبین پرکاربرد را انجام می‌دهد.

از آنجایی که این اپلیکیشن‌ها داده‌های کاربر را با حساب کاربری گوگل وی همگام‌سازی می‌کنند، اندروید از آن‌ها برای نظارت بر فعالیت‌های وی استفاده می‌کند. اما این همگام‌سازی در بیشتر مواقع مفید است، زیرا به عنوان یک پشتیبان برای داده‌های مهم کاربر عمل می‌کند.

شبکه‌های وای فای مجاور

ویژگی شبکه‌های وای فای مجاور (Nearby Wi-Fi Networks) به دستگاه اندرویدی اجازه می‌دهد در منطقه‌ای که کاربر حضور دارد و تا مسافتی مشخص به دنبال یک شبکه وای فای بگردد. این ویژگی به دستگاه اجازه می‌دهد به شبکه‌های وای فای، به ویژه آن‌هایی که ذخیره شده اند و شبکه‌های وای فای باز متصل شود.

تلفن همراه اندرویدی شما از خدمات موقعیت مکانی برای ردیابی منطقه‌ای که در آن قرار دارید و جستجوی شبکه‌های وای فای در سراسر آن استفاده می‌کند. به این ترتیب، می‌تواند بر دستگاه برای دسترسی به شبکه‌های مجاور نظارت داشته باشد.

گوگل فوتوز

گوگول فوتوز یک اپلیکیشن ذخیره و به اشتراک گذاری عکس و ویدیو است که توسط شرکت گوگل ارائه شده است. گوگل فوتوز از عکس‌ها و ویدیو‌های کاربر در سرور‌های گوگل، جایی که از مدیای کاربر برای بهبود سامانه‌ها و هوش مصنوعی خود استفاده می‌کند، نسخه پشتیبان تهیه می‌کند.

گوگل عکس‌های کاربر را برای تبلیغات به اشتراک نمی‌گذارد، اما از داده‌ها برای آموزش سامانه هوش مصنوعی خود مانند گوگل اسکن، تشخیص چهره، و ایجاد آلبوم برای بهتر کردن آن استفاده می‌کند.

همچنین، گوگل فوتوز از داده‌های جی‌پی‌اس برای برچسب‌زنی موقعیت مکانی ثبت عکس‌ها استفاده می‌کند. به این ترتیب، گوگل فوتوز به صورت غیر مستقیم موقعیت مکانی کاربر را ردیابی می‌کند.

تقویم گوگل

اپلیکیشن تقویم گوگل به صورت پیش فرض روی بیشتر تلفن‌های همراه اندرویدی نصب است. این اپلیکیشن از ویژگی‌های قوی حفظ حریم خصوصی برخوردار است، اما باید توجه داشت که خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل از داده‌های تقویم برای آنالیز نحوه استفاده کاربر بهره می‌برند.

تلفن همراه اندرویدی داده‌های تقویم گوگل را با سرور‌های این شرکت همگام می‌کند. افزون بر این، دستیار گوگل نیز به برنامه‌ها و رویداد‌های کاربر دسترسی دارد، از این رو تقویم گوگل به اپلیکیشینی تبدیل می‌شود که اندروید برای نظارت بر کاربر از آن استفاده می‌کند.

سابقه و تنظیمات مرورگر کروم

گوگل کروم نیازی به معرفی ندارد و امروزه پر کاربردترین مرورگر وب جهان است. این مرورگر تکامل قابل توجهی یافته و ویژگی‌های حریم خصوصی خوبی را برای کاربران ارائه می‌کند.

در یک دستگاه اندرویدی و با هدف بهبود تجربه کاربر، گوگل سابقه و تنظیمات کروم را برای ارائه پیشنهادات مرتبط آنالیز می‌کند. در همین راستا، یو آر ال ها، تصاویر، حافظه کش، و منابع دیگر از سابقه مرورگر ذخیره می‌شوند تا عملکرد آن را بهبود بخشد.

در حالت استاندارد، کل سابقه و فعالیت‌های مرورگر کاربر با حساب کاربری گوگل همگام‌سازی می‌شوند. اگر قصد به اشتراک گذاری این اطلاعات را ندارید می‌توانید از حالت ناشناس (Incognito Mode) در مرورگر کروم استفاده کنید.

ردیابی گوگل آنالیتیکس در اپلیکیشن‌ها

گوگل آنالیتیکس یک ابزار سئو و بازاریابی برای آنالیز عملکرد یک اپلیکیشن یا وب سایت است. گوگل برای جمع‌آوری و ارسال داده‌ها از اپلیکیشن‌ها به گوگل آنالیتیکس بر اپلیکیشن‌های اندرویدی، الگو‌های استفاده، و سابقه کاربر نظارت می‌کند.

گوگل آنالیتیکس اغلب برای ردیابی استفاده از یک اپلیکیشن خاص با ایجاد یک شناسه ردیابی منحصر به فرد تنظیم می‌شود. داده‌هایی که بر آن‌ها نظارت می‌شود می‌توانند توسط عوامل هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی پیشرفته گوگل به شکل آمار جمع آوری شوند. تقریبا هر اپلیکیشنی که نصب می‌کنید ممکن است کد گوگل آنالیتیکس در آن جاسازی شده باشد.

پشتیبان‌گیری از داده‌ها و تنظیمات اپلیکیشن

هر زمان که از تلفن همراه اندرویدی خود پشتیبان‌گیری می‌کنید، داده‌ها و تنظیمات اپلیکیشن‌ها در فضای ابری ذخیره می‌شوند. این داده‌های پشتیبان در گوگل درایو و سرور‌های گوگل ذخیره شده و به گوگل اجازه نظارت بر آن را می‌دهد.

بنابر سیاست‌های گوگل، این شرکت می‌تواند داده‌ها و تنظیمات اپلیکیشن‌ها را آنالیز کند تا نسخه پشتیبان را ایمن نگه دارد و بر هر گونه داده مخرب نظارت کند. سامانه امنیتی اندروید نیز پیش از آپلود نسخه پشتیبان در فضای ذخیره سازی ابری، آن را برای حصول اطمینان از امنیت اسکن می‌کند.

منبع: عصر ایران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوگل امنیت سایبری گوشی های هوشمند تلفن همراه اندرویدی حساب کاربری گوگل شبکه های وای فای گوگل آنالیتیکس موقعیت مکانی یک اپلیکیشن اپلیکیشن ها دستیار گوگل تقویم گوگل گوگل فوتوز گذرواژه ها داده ها پیش فرض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۹۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک

مهدکودک، کودکان خردسال را با دنیای دبستان آشنا می کند و آغاز یک مسیر طولانی تحصیلی است. محیط کلاس درس بر یادگیری که در آن سال اول حیاتی اتفاق می‌افتد تأثیر می‌گذارد، بنابراین معلمان تشویق می‌شوند تا به‌دقت آن را  تنظیم کنند.

کلاس مهدکودک

کلاس معمولی مهدکودک ساکت یا آرام نیست، اما باید حس سازماندهی داشته باشد.چیدمان های مطلوب شامل یک مرکز یادگیری با مناطق تعیین شده برای فعالیت هایی مانند ریاضی و خواندن است. انجمن ملی آموزش کودکان خردسال پیشنهاد می کند مکان هایی را برای ساخت و ساز، بازی های نمایشی، خواندن، پازل ها و های هنری اختصاص دهید. برای جلوگیری از هرج و مرج و محدود کردن حوادث، همچنین فضایی را برای دانش آموزان انتخاب کنید تا وسایل شخصی خود را ذخیره کنند و لوازم کلاس را کنار بگذارند.

علیرغم اینکه مهد کودک به عنوان دروه آموزش اجباری شناخته نمیشود اما ورود کودک به مهد کودک مزایای متعددی دارد. مهد کودک برای کودک شرایط یادگیری مهارت‌های بنیادی اجتماعی، هیجانی و حل مسئله را فراهم میکند و به نوعی یک آشنایی مقدماتی با فضای مدرسه نیز برای او بدست می‌آید.

یکی از مهمترین اهداف مهدهای کودک، پرورش عزت نفس در کودکان است. این فرایندی است که در آن به کودک شما کمک میشود تا در مورد خود احساس خوبی داشته باشد و نسبت به توانایی‌هایش در مواجهه با چالش‌ها اعتماد به نفس پیدا کند. بعلاوه، در این یکسالی که کودک شما در مهد به سر خواهد برد، یاد میگیرد که صبور باشد، نوبت را رعایت کند، در فعالیت‌های گروهی شرکت کند و به صحبت‌های دیگران گوش فرا دهد. تمام این مهارت‌ها جزو ضروریات ورود به دنیای مدرسه خواهد بود.

ویژگی های یک مهد کودک خوب دارای فعالیت‌های گروهی متنوعی باشد. بازی‌ها، فعالیت‌ها و آموزش گروهی میتواند کودک شما را نسبت به کار گروهی و یادگیری بعضی مهارت‌های اجتماعی آماده کند. شاید در ابتدای سال فعالیت‌های گروهی زمانی کوتاه تری را به خود اختصاص دهند اما با گذشت زمان انتظار میرود که در برنامه آموزشی مهد زمان بیشتری به انجام فعالیت‌های گروهی اختصاص یابد. -بهره مندی از کادر مجرب و آموزش دیده: معلمین و مربیان یک مهد کودک خوب، از آموزش آکادمیک و تجربه کافی در کار با کودکان برخوردار هستند. این دسته افراد به شغل خود عشق میورزند و می دانند که برای تعامل مستمر و شکل دهی یک ارتباط سازنده با کودک باید چطور رفتار کنند، نسبت به عواط و هیجانات کودکان آشنایی کامل دارند و تمام شاگردان خود را کاملا میشناسند و از ویژگی‌های شخصیتی و توانایی‌ها و نقاط ضعف آن‌ها به خوبی مطلع هستند. -آشنا ساختن کودکان با کتاب و ترغیب آنها به علاقه بیشتر نسبت به خواندن و نوشتن. در یک مهد کودک خوب، زمان قابل توجهی برای خواندن قصه و کتاب خوانی برای کودکان اختصاص داده میشود. این کار دایره لغات و دانش کلمات کودک را به طور ضمنی افزایش داده و قدرت تخیل و خیال را در آن‌ها تقویت میکند. اهمیت انواع بازی ها در مهد کودک

بازی در این سنین نقش حیاتی ایفا میکند. یک مهد کودک خوب هر سه حوزه ورزش، هنر و یک زبان خارجی را در محتوای آموزشی خود دارد. البته غالب فعالیت‌های مرتبط با این سه حوزه در قالب بازی و بازی کردن (به صورت فردی و گروهی) باید ارائه شود. در رابطه با رده بندی سنی درون هر کلاس نیز سوال کنید، بهتر است کلاس ها به صورت یکدست بسته شوند و برای مثال کودک 4 ساله در کلاس کودکان 5 ساله قرار نگیرد.

بررسی سوابق معلمین در مهدکودک

همینطور نسبت به سابقه کادر معلمین و مریبان مهد سوال کنید. در صورت امکان با تعدادی از معلمین صحبت کنید و اگر مقدور بود مدتی را به مشاهده روند تدریس و کار آن‌ها بپردازید. در مورد شیفت کاری معلمین سوال کنید، توصیه می شود مهد کودکی را انتخاب کنید که تا آخر سال و برنامه آموزشی دارای کمترین تغییر در کادر معلمین و مربیان باشد، چرا که پذیرش این نکته برای کودکان آسان نخواهد بود.

در مهدکودک پرچین، اولین مجموعه با رویکرد انسان‌گرا در طبیعت، کودکان فرصت تجربه طبیعت ناب در فضایی امن و دلنشین را در کنار فعالیت‌های کارگاهی خواهند داشت. جدا از فعالیت‌های کارگاهی، در بخش مزرعه پرچین، فرصت تجربه اصیل کودکی برای کودکان فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر از اینستاگرام
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی