Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آزادراه مشهد - چناران - قوچان گفت: بخش دوم این آزادراه از چناران تا کنارگذرشمالی مشهد تا ۱۸ ماه دیگر تکمیل و زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت.

به گزارش قدس آنلاین، عباس پناه افزود: اولویت کنونی شرکت آزادراه مشهد- چناران- قوچان، تکمیل همین قطعه یعنی بخش دوم آن است، مشروط به آنکه مشکل تامین اعتبار برای طرح پیش نیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با تکمیل این قطعه که حدود ۳۰ کیلومتر طول دارد، خودروهایی که از طریق این آزادراه از سمت چناران قصد عبور از مشهد را دارند می توانند بدون ورود به این کلانشهر، از طریق کنارگذرشمالی مشهد ادامه مسیر دهند، که تردد در مسیر عکس آن نیز میسر خواهد بود.

رییس هیات مدیره شرکت احداث آزادراه مشهد - چناران - قوچان گفت: تاکنون کار ساخت این آزادراه ۵۴ کیلومتری ۲۱.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که البته روند پیشرفت پروژه از ۲ ماه قبل شتاب بیشتری گرفته است.

پناه گفت: در بخش تملک زمین برای اجرای پروژه در قطعه نخست با مشکل مواجه شده ایم و بخش‌های دولتی و اوقاف در این خصوص مقاومت می‌کنند، همچنین پروژه معارضاتی با ورزشگاه ثامن الائمه (ع) و شرکت پدیده شاندیز دارد اما پیگیری های جدید برای رفع مساله تملک زمین صورت گرفته است.

رییس هیات مدیره شرکت احداث آزادراه مشهد - چناران - قوچان افزود: تا ۲ ماه قبل حدود ۵۰ درصد زمین مورد نیاز پروژه تملک شده بود اما در ۲ ماه اخیر ۱۵ درصد دیگر به این زمین ها افزوده شده و در عمل ۶۵ درصد زمین پروژه تملک شده است.

آزادراه ۶ بانده (سه باند رفت و سه باند برگشت) مشهد - چناران بدون تقاطع همسطح برای رفت و آمد خودروها با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده است.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

تاکنون ۲ آزادراه مشهد - باغچه و کنارگذر شمالی مشهد در مجموع به طول ۱۱۲ کیلومتر در خراسان رضوی ساخته شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کنارگذر شمالی مشهد آزادراه مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۹۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مقام مسئول: ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد

رئیس بخش زلزله‌شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: حدود ۳۰ درصد مساحت خوزستان (۲۰ هزار کیلومتر) تحت تاثیر فرونشست زمین قرار گرفته است.

به گزارش تسنیم، علی بیت‌الهی رئیس بخش زلزله‌شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار کرد: شاید کمی دور از انتظار باشد، اما در استانی که عمده‌ترین منابع آبی آن آب‌های سطحی است، نیز فرونشست زمین با گستردگی قابل ملاحظه‌ای در حال رخداد است.

وی افزود: مساحتی نزدیک به ۲۰ هزار کیلومتر، حدود ۳۰ درصد مساحت کل استان، تحت تاثیر فرونشست زمین قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: خصوصیت بارز پدیده فرونشست زمین در خطه استان خوزستان، وسعت بالا و مقدار متوسط پایین نرخ سالانه است که دلالت بر سطحی بودن افت آب و همچنین معرف حساس بودن ارتفاع سطح به تغییرات آب نهشته‌های آبرفتی ریزدانه نه چندان عمیق است.

رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: اثر فرونشست زمین در زمین‌های هموار میان ارتفاعی ایذه، در گستره بهبهان و اطراف آن (با وسعت تقریبی ۳۵۰ کیلومتر مربع)، شوش، دزفول، الوان، اهواز، بستان، دشت آزادگان، بندر ماهشهر و امیدیه، رامهرمز و لالی را می‌توان شناسایی کرد که به‌طور عمده نرخ سالیانه کمتر از ۵ سانتی متر در سال را دارند.

بیت‌الهی با بیان «هرچند در برخی مناطق در شوش عدد ۷ و شهرستان اهواز عدد ۶ سانتی متر در سال نیز برآورد شده است» گفت: کاهش حجم آب‌های سطحی، استمرار برداشت از آبخوان‌ها دلایل اصلی توسعه وسیع پهنه‌های فرونشست زمین در استان خوزستان است.

دیگر خبرها

  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • یک مقام مسئول: ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت