Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- مهدی غلامی: وضعیت ناخوشایند تیم دماوند آمل نه تنها از سوی مسئولان چاره اندیشی نشده است بلکه بی‌سابقه‌ترین شکل ممکن در مدیریت و اداره این تیم به حال خود رها شده است. هفته قبل با انصراف تیم دماوند آمل از ادامه مسابقات لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه‌های کشور، پرونده فوتبال این شهرستان با وجود ظرفیت‌های بالا فنی هم دربخش بازیکن و مربیان آموزش دیده ناتمام بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهترین تجربه فوتبالی شهرستان آمل با تیم پیام صنعت در اوایل دهه ۹۰ در رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور ونیز حضور این تیم در جمع شانزده تیم نهایی جام حذفی کشور بوده که با تصمیم هیئت مدیره این باشگاه و فروش امتیاز آن به یک بار از صفحه روزگار محو شد.

شوی تبلیغاتی اسپانسرها به نام واعتبار فوتبال آمل

اوضاع و احوال فوتبال گویا قرار نیست هیچ زمانی تغییر کند و وعده‌ها بیشتر مانور تبلیغاتی همراه داشته و در عمل به آنچه که مورد تعهد بوده، اقدامی نشده است. این مسائل باعث اعتراض گسترده دلسوزان فوتبال آمل نسبت به آینده این رشته پرطرفدار ورزشی شده و اینکه سرنوشت فوتبال نسل‌های فعلی که در رده‌های نونهالان در لیگ‌های کشوری حضور دارند، با وضعیت فعلی مشکلات چه خواهد شد.

برخی پیشکسوتان ومدیران ورزشی ونیز علاقمندان به فوتبال در شهرستان آمل، حضور افراد غیرورزشی در مدیریت تیم‌ها و باشگاه‌های فوتبال، حمایت نکردن مسئولان شهرستانی، و نبود زیرساخت‌های لازم از جمله ورزشگاه فوتبال دراین شهرستان را به عنوان مهمترین موانع در تیمداری و موفقیت تیم‌های ورزشی در شهرستان آمل بیان کردند.

به اعتقاد این عده، عدم تحقق خواسته‌های مدیرعامل، تاکید بر سپردن تیم به بخش خصوصی از جانب مسئولان دستگاه ورزش، بدهی‌های مالی، ثبت نشدن قرارداد کادر فنی و بازیکنان و نداشتن حتی یک دست لباس برای حضور در مسابقات، بازی کردن در زمین دیگر شهرها برای میزبانی از تیم‌های میهمان، وضعیت تیم‌های فوتبال در شهرستان آمل را در رقابت‌های کشوری بحرانی کرده است.

بحران در دماوند پیش از شروع فصل تیمی که هر سال قبل از آغاز فصل با آواز خوش حمایت و ادعای قهرمانی همراه بود، با شروع مسابقات با بن بست عدیده مشکلات مواجه می‌شود. اما امسال سریال مشکلات تیم دماوند به عنوان تنها بازمانده فوتبالی شهرستان آمل کمی زودتر آغاز شده است و در سکوت برخی متولیان ورزش به عنوان متولی اصلی تیم‌های ورزشی رخ نمایی کرد. به ویژه اینکه مالک تیم دماوند آمل هفته گذشته، طی نامه رسمی به سازمان لیگ فوتبال ایران، کناره گیری رسمی خود را از ادامه مسابقات لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه‌های کشور پس از انجام ۷ مسابقه و کسب ۷ شکست و قرارگرفتن در انتهای جدول گروه خود اعلام کرد.

مهرداد حبیبی در سال‌های اخیر نیز برای تیم دماوند آمل در مقام هم سرمربی و هم مالک و مدیرعاملی هزینه کرده و بارها مدعی شده که این هزینه‌ها از سوی مسئولان به طور کامل پرداخت و تسویه نشده است.

به خاطر نداشتن زمین در تهران تمرین و در شهرهای مازندران میزبان بودیم

مالک باشگاه دماوند آمل با پذیرش این مطلب که متأسفانه به علت طولانی شدن در روند ساخت ورزشگاه ۵ هزارنفری شهید چمران و نبود ورزشگاه در حد تأیید سازمان لیگ در تهران تیم را تمرین می‌دادیم، گفت: متأسفانه به خاطرهمین دلایل همه اعضای کادر فنی و بازیکنان این فصل به جز یک بازیکن، همه غیربومی و تهرانی بودند.

مهرداد حبیبی، در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که چه اصراری بوده که به نام آمل تیم با بازیکنان و کادر کاملاً غیربومی در لیگ شرکت کند، افزود: البته این اصرار از سوی مسئولان ورزش و هیئت فوتبال مازندران بوده که تیم حتماً باید در آمل یا شهرهایی که باشگاه دماوند اعلام می‌کند، از حریفان خود میزبانی کند، وگرنه ما تمایل به ادامه بازی‌ها در تهران حتی با نام دماوند آمل تا تکمیل ورزشگاه نیمه کاره آمل و فراهم شدن انجام مسابقات در این شهر بودیم.

وی ادامه داد: حتی رئیس هیئت فوتبال آمل حدود دو ماه قبل از شروع لیگ امسال به ما وعده داده بودند که ورزشگاه تا شروع مسابقات آماده خواهد شد، اما با شروع بازی‌های لیگ، متأسفانه در شهرهای دیگر از حریفان میزبانی کردیم.

مالک باشگاه دماوند آمل با بیان اینکه حتی رئیس هیأت فوتبال آمل به ما گفته بود که بخشی از هزینه‌های مربوط به اجاره زمین در ورزشگاه‌های نور و سیمرغ و اقامت تیم داوری بازی‌ها را به عنوان کمک به تیم تقبل خواهیم کرد، افزود: متأسفانه همه این وعده‌های داده شده در عمل فقط به نام باشگاه فاکتور زده شد و واقعاً جای تأسف دارد که حتی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل از حضور تیم فوتبال این شهر در لیگ کشوری بی خبر است و تیم ما را با هزینه‌های زیاد تیم داری تنها گذاشتند.

حبیبی ادامه داد: تیم ما در سه سال از فعالیت خود در شهرستان آمل، سال گذشته حتی مدعی صعود به لیگ دسته دوم بود، اما وجود مشکلات زیاد مالی و حمایت نشدن در شهرستان و نبود ورزشگاه در نامه‌ای به سازمان لیگ به طور رسمی کناره گیری خودمان را از ادامه مسابقات اعلام کردیم.

وی اضافه کرد: حتی نامه را به هیأت فوتبال استان هم دادیم و آقای درزی رئیس هیئت فوتبال مازندران خواستار ادامه حضور در مسابقات بودند که واقعاً با شرایط فعلی ادامه دادن فراهم نبود.

مالک دماوند به بازیکنان و فدراسیون بدهکار بود

رئیس هیئت فوتبال شهرستان آمل هم درپی انصراف تیم دماوند از ادامه مسابقات لیگ دسته سوم را تصمیم شخصی از سوی مالک این باشگاه اعلام کرد و گفت: نامه انصراف این تیم از مسابقات رسماً به هیئت شهرستان هنوز اعلام نشده است.

مرتضی طباطبایی در پیگیری خبرنگار مهر، با بیان اینکه باشگاه خصوصی بوده و هیئت فوتبال حق دخالت و حتی توان مالی برای حمایت نداشت، د رپاسخ به کمک نکردن هیئت فوتبال به این تیم دماوند گفت، اگر مالک باشگاه دماوند ادعاهایی دارد، حاضر هستیم رودرو با او صحبت کنیم، اما متأسفانه این آقا در دسترس نیست و اعلام می‌کند، که در خارج از کشور حضور دارد و از طریق خانمش با مالک باشگاه در ارتباط هستیم.

وی ادامه داد: پیش از شروع لیگ به آقای حبیبی مالک باشگاه دماوند اعلام کرده بودیم که ما در شهرستان آمل زمین ورزشی استاندارد به علت نیمه کاره بودن ورزشگاه نداریم اما ورزشگاه کارگران اجبارکلا را در اختیار شما قرار می‌دهیم که خود آقای حبیبی قبول نکرده و معتقد بوده که باید در زمین نور و سیمرغ از حریفان میزبانی کند.

وی اضافه کرد: با این حال هم ما رسماً اعلام کردیم به واسطه ارتباطات بین هیئت‌ها که داریم اگر اجاره زمین را در شهرهای دیگر از شما ۳ میلیون تومان می‌گیرند، حداقل ما برای شما نصف خواهیم کرد تا کمکی برای شما باشد و واقعاً هم این کارها را انجام دادیم.

یک تیم و ۳ شاکی

رئیس هیئت فوتبال آمل با اعلام اینکه متأسفانه مالک باشگاه دماوند تیم را کاملاً غیربومی بسته بوده و خودش هم اصلاً در این تیم حضور نداشت و متولی مشخصی درکنار تیم نبود، گفت: متأسفانه این تیم به فدراسیون ۶۸ میلیون تومان و به بیشتر بازیکنان از فصل گذشته و نیز امسال بدهکار بوده و به علت بدهی‌هایی که داشته انصراف داد.

طباطبایی افزود: جالب‌تر از این موارد گفته شده، سه عضو هیئت مدیره و سهامداران باشگاه دماوند بودند که از فروش امتیاز تیم توسط آقای حبیبی مالک باشگاه خبر نداشتند و به عنوان شاکی وگله مند از فروش امتیاز تیم بودند.

وی ادامه داد: حتی به خانم آقای حبیبی که دسترسی به همسرش داشت پیام دادیم که تعدادی افراد و حتی خودت هیئت فوتبال درشهرستان آمل آمادگی برای گرفتن امتیاز تیم دماوند هستند که از این شهرستان خارج نشود و متأسفانه آقای حبیبی مالک باشگاه اصلاً به تماس‌های هیئت استان و شهرستان پاسخگو نبود.

دماوند در آمل حق تیمداری ندارد

رئیس هیئت فوتبال آمل با اشاره به اینکه با شرایط پیش آمده واقدام عجولانه مالک باشگاه دماوند که می‌توانست سهمیه فوتبال شهرستان را حفظ کند، اما این اعتبار فوتبالی از دست رفت، گفت، مالک باشگاه دماوند با توجه به شرایط بد مالی دیگر حق تیم داری در شهرستان آمل را نخواهد داشت.

فوتبال آمل، محروم از امکانات، غرق در بی تعهدی سرمایه گذاران

یکی از دلسوزان وحامیان اصلی تیم‌های فوتبال درشهرستان آمل که سرپرستی تیم پیام صنعت و در سال گذشته سرپرستی تیم دماوند آمل را در کارنامه خود دارد، مشکلات تیم‌های فوتبال در این شهرستان آمل را نبود زیرساخت‌های مناسب ازجمله استادیوم استاندارد و همچنین نبود یک حامی طرز اول و دارای تفکرات حرفه‌ای در ورزش عنوان کرد.

میثم یوسفی درگفتگو با خبرنگار مهر گفت: با همه تجربه‌های سال‌های اخیر ازتیم پیام صنعت آمل تا به امروز، مشکل مهم فوتبال در این شهر در رده بزرگسالان، وجود افرادی با تفکرات دیده شدن یا منفعت طلبانه برای پیشبرد اهداف شخصی است.

وی افزود: شهری با داشتن و توانایی بالای فوتبالی در سالهای اخیر توانسته با همین بضاعت‌ها بازیکنان مطرحی همچون الهیار صیادمنش، ابوالفضل جلالی، حامد شیری، حامد فلاح زاده، محمدامین رضایی به تیم‌های مطرح لیگ برتر فوتبالی کشور معرفی کند، چرا الان باید به خاطر برخی کم کاری‌ها و بی تفاوتی‌های مسئولان شهرستانی در حسرت به سر ببرد.

متأسفانه متولیان ورزش شهرستان آمل در چند سال اخیر به واسطه تخریب و بازسازی ورزشگاه شهید چمران که تنها استادیوم فوتبالی این شهرستان بوده به مانند یک بچه سر راهی دیدند واین نگاه همچنان هم وجود دارد، از سوی دیگر به علت نداشتن تیم امید و بزرگسال خوب سرمایه‌های این شهر سر درگم شده و گاهی نابود می‌شوند و این مسیر کاملاً اشتباه و غلط است. جلوگیری از ورود غیرورزشی‌ها در مدیریت تیم‌ها و باشگاه‌های ورزشی، همدلی درمیان همه اهالی فوتبال و کم کردن رقابت کاذب باشگاه‌ها برای رسیدن به موفقیت‌های کوتاه مدت می‌تواند کمک کار و حتی مسیر شکوفایی و پیشرفت فوتبال شهرستان را رقم زند.

کد خبر 5395174

منبع: مهر

کلیدواژه: فوتبال سازمان لیگ فوتبال ورزش قاسم سلیمانی ویروس کرونا بوشهر دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه عکس استانها شهید گمنام ایام فاطمیه کرمانشاه خسارات سیلاب سیلاب تشییع شهدا تشییع و خاک سپاری شهید گمنام آمار کرونا ادامه مسابقات رئیس هیئت فوتبال تیم دماوند آمل شهرستان آمل فوتبال آمل آقای حبیبی باشگاه ها لیگ دسته تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۹۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری تهران قصد خرید پرسپولیس را ندارد

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی در صفحه توییتر خود نوشت: ‏با احترام به دو تیم محبوب پایتخت و همه هواداران فوتبال، شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری و ورود به مدیریت ورزش حرفه‌ای ندارد. در عین حال به وظایف خود در ورزش همگانی، حمایت از استعدادهای برتر و هم‌چنین حمایت کلان از تیم‌های باشگاهی و ملی پایبند است.

کد خبر 849047 برچسب‌ها شهردارى تهران فوتبال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش
  • تدابیر لازم برای میزبانی شایسته نساجی از پرسپولیس اندیشیده شده است
  • دماوندی‌ها به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) سوگواری کردند
  • نجات ۴ کوهنورد گمشده در قله دماوند
  • نجات جان کوهنوردان گمشده در قله دماوند
  • نجات جان ۴ کوهنورد مفقودی در ارتفاعات قله دماوند
  • شهرداری تهران قصد خرید پرسپولیس را ندارد
  • کلنگ زنی زمین فوتبال چمن مصنوعی روستای دیوا شهرستان بابل