Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور سابق ولی‌عهد ابوظبی امارات، به نیروهای نیابتی این کشور در یمن توصیه‌ای در خصوص درگیری با انصارالله و عملیات در استان مأرب یمن کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هر روز که می‌گذرد زوایای پنهان نقشه امارات متحده عربی به عنوان عضو ائتلاف سعودی متجاوز به یمن، در این کشور عربی نمایان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امارات از ابتدای حمله این ائتلاف به رهبری  عربستان سعودی به یمن در سال 1394، در جنگ علیه این کشور به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی به قدرت، مشارکت داشت ولی هر روز که می‌گذرد پازل‌های توطئه ابوظبی علیه یمن تکمیل می‌شود.

«عبدالخالق عبدالله»، استاد دانشگاه، نویسنده و مشاور سابق ولی‌عهد ابوظبی که هم‌اکنون نیز به مراکز تصمیم‌گیر در امارات نزدیک بوده و مواضع و اظهارات او را می‌توان تا حدودی مواضع سران این کشور دانست، در تازه‌ترین مواضع خود، به شبه نظامیان مزدور ابوظبی در یمن توصیه‌ای کرده‌ است.

نصیحتی برای تجزیه‌ طلبان!

او شب گذشته در حساب توییتری خود با انتشار تصویری از پرچم‌ها و نقشه‌های یمن شمالی و یمن جنوبی، نوشت: «نصیحتی دلسوزانه از عاقلان و حکیمان عرب در جنوب عربی (کشورهای حاشیه خلیج فارس) به تیپ‌های العمالقه جنوب [یمن] این است که وارد درگیری با [انصارالله] حوثی در شمال یمن نشوند و آزادسازی مأرب را به اهل مأرب واگذار کنند که متعلق به یمن شمالی است؛ چرا که شمال، شمال است  و جنوب، جنوب؛ چه با اراده خود متحد شوند، چه جدا شوند.»

تیپ‌های العمالقه به سرکردگی «طارق صالح»، برادرزاده رئیس جمهور سابق یمن، بازوی نظامی و نیروهای نیابتی امارات در جنگ یمن هستند. این نیروها که گرایش سلفی و تکفیری دارند، در مقایسه با نیروهای نیابتی عربستان سعودی، مانند حزب الاصلاح و دولت مستعفی در میادین جنگ عملکرد خوبی داشته‌اند و به همین دلیل اخیرا شماری از ‌آن‌ها به استان شبوه در جنوب یمن اعزام شدند.

طی دو هفته‌ای که این نیروها در این استان مستقر شدند، دو شهرستان این استان در درگیری با انصارالله و دولت نجات ملی یمن (صنعاء) اشغال شده و هدف آن‌ها شکست محاصره شهر مأرب از جنوب است.

امارات طی سال‌های گذشته با زیرکی، از شبه نظامیان جنوب یمن حمایت کرد و بعد از چند دور درگیری خونین با نیروهای دولت مستعفی، توانست آن‌ها را که نام شورای انتقالی جنوب را برای خود انتخاب کرده بودند، با توافق ریاض در سال 2019، وارد قدرت کند و عبدربه منصور هادی، رئیس دولت مذکور با فشار سعودی‌ها و اماراتی‌ها مجبور شد کابینه ائتلافی تشکیل دهد که وزارت‌خانه‌ها بین دولت مستعفی (هم‌سو با ریاض) و شورای انتقالی جنوب (هم‌سو با ابوظبی) تقسیم شده است.

همین شورای انتقالی که پیاده نظام اماراتی‌ها در جنوب یمن بوده، سال 2020 به این کابینه ائتلافی راضی نشد و رسما در شهر عدن که پایتخت موقت دولت مستعفی به شمار می‌رود، اعلام خودمختاری و استقلال کرد؛ اقدامی که یمنی‌ها را به ویژه دولت منصور هادی را در شوک فرو برد و افکار عمومی یمن برای اولین بار درباره اهداف و نیت ائتلاف امارات و عربستان در کشورشان تشکیک کردند.

آتش زدن پرچم جمهوری یمن

نیروهای نیابتی امارات، در هر منطقه‌ای که وارد می‌شوند، پرچم جمهوری یمن را پایین کشیده و پرچم یمن جنوبی را جایگزین آن‌ می‌کنند. اخیرا در یکی از مناطق درگیر، این نیروها بعد از اشغال مناطقی در شبوه، پرچم جمهوری یمن را آتش می‌زنند که واکنش منفی یمنی‌ها را در پی داشته است.

 

 

تحلیلگران مسائل یمن معتقدند امارات به دنبال احیای کشور یمن جنوبی است که در سال 1990 با یمن شمالی متحد شد تا از این طریق بتواند نقشه‌های خود بر این منطقه مشرف بر تنگه باب المندب را عملی کند.

تلاش برای سیطره بر استان‌های جنوبی از عدن در جنوب غرب و نزدیک باب المندب گرفته تا شبوه نفت خیز در جنوب مرکزی یمن و سیطره بر جزیره استراتژیک و منحصر به فرد سقطری در دریای عرب در همین راستا صورت می‌گیرد.

کشته شدن یکی از سرکرده‌های سلفی متحد امارات در شبوه یمن + عکستلاش‌ شبه نظامیان امارات برای پیشروی در شبوه یمن ناکام ماندتلفات سنگین عناصر وابسته به امارات در شبوه یمن+ تصاویر

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار امارات اخبار یمن جنگ مأرب اخبار امارات اخبار یمن جنگ مأرب نیروهای نیابتی دولت مستعفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن مجدد بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت بار دیگر یک کشتی اسرائیلی و همچنین بندر «ایلات» را مجددا هدف قرار دادند.

وی افزود: نیروی دریایی یمن کشتی اسرائیلی MSC DARWIN را در خلیج عدن با چند موشک دریایی مناسب و چند پهپاد با دقت مورد اصابت قرار داد.

یحیی سریع گفت: نیروهای مسلح یمن همچنین با چند موشک بالستیک و کروز چند هدف وابسته به دشمن صهیونیست را در منطقه ام‌الرشراش (بندر ایلات) واقع در جنوب فلسطین اشغالی مورد حمله دقیق قرار دادند.

این چندمین باری است که ارتش یمن در راستای حمایت از عزه، بندر «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی را هدف حملات پهپادی و موشکی خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض آمریکایی نیرو‌های نیابتی ایران هستند!
  • (ویدئو) جدال با میراث شوم جنگ؛ زنی که رهبر مین‌زدایی در لبنان است
  • ادعای متوهمانه و عجیب مشاور اوباما درباره خیزش دانشجویی در این کشور
  • ادعای تحلیلگر آمریکایی درباره دانشجویان معترض: نیروهای نیابتی ایرانند! | فیلم
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • ببینید | تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض، نیروهای نیابتی ایران هستند!
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت