Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با خشکسالی بی سابقه در استان خراسان شمالی بیش از ۷۳ درصد ظرفیت سدهای استان خراسان شمالی خالی شده و بهره برداری از برخی سدها نظیر سدهای بیدواز و بارزوی شیروان به دلیل خطر آسیب رسیدن به ابنیه سد٬ در آستانه بحران تعطیلی است! - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بجنورد ٬ با خشکسالی بی سابقه در استان خراسان شمالی بیش از 73 درصد ظرفیت سدهای استان خراسان شمالی خالی شده و بهره برداری از برخی سدها نظیر سد بارزوی شیروان به دلیل خطر آسیب رسیدن به ابنیه سد٬ در آستانه بحران تعطیلی است!

سید عقیل مرتضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان شمالی با تشریح آخرین وضعیت مخازن سدهای خراسان شمالی اظهار داشت: در حال حاضر 73 درصد مخازن سدهای استان خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه مجموع ظرفیت 8 سد خراسان‌شمالی 234 میلیون متر مکعب است افزود: از مجموع 234 میلیون متر مکعب سدهای خراسان شمالی که در مدار بهره‌برداری قرار دارد تنها 27 درصد آن معادل 63 میلیون متر مکعب پر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان‌شمالی با بیان اینکه میزان بارندگی تا به امروز در سال جای نسبت به مدت مشابه در سال گدشته که طی 50 سال اخیر خشکسال ترین سال بود باز هم 30 درصد کمتر است خاطرنشان کرد: متاسفانه با کاهش بارندگی و سیلاب که تاثیر مستقیم روی سدهای خراسان شمالی دارد , ورودی آب 8 سد استان 60 درصد کاهش پیدا کرده است.

خشکسالی؛ کِشت دِیم منطقه چارطاقی آران و بیدگل را نابود کرد/ معیشت کشاورزان درخطر است + فیلمحکایت دوگانگی خشکسالی و بی‌‌آبی در کنار هدر‌رفت آب در خراسان جنوبی/ کسی به فکر ترکیدگی لوله‌ها نیستخشکسالی و کمبودهای احتمالی کم‌آبی در اردبیل مدیریت می‌شود

در ادامه توضیحات مدیرامل شرکت آب منطقه‌ای استان را به همراه تصاویری از وضعیت سدهای خشک شده خراسان شمالی در این قطعه ویدئویی می‌بینید.

 

انتهای پیام/311/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سد گتوند آب و هوا سد گتوند آب و هوا استان خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ حجت امانی به خبرگزاری صدا و سیما گفت‌: این میزان صادرات از نظر ارزش دلاری ۹ درصد و از لحاظ تناژ کالا نیز ۱۵ درصد  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی افزود: عمده محصولات صادرشده از طریق گمرک شامل محصولات پتروشیمی (کود اوره و آمونیاک)، محصولات فولادی، مصنوعات پلاستیکی، رب گوجه فرنگی، الکترود و سایر محصولات بوده که به کشور‌های ترکمنستان، آلمان، عراق  و سایر کشور‌ها صادر شد.
کاهش ۶۳ درصدی واردات به استان
سرپرست گمرک استان در ادامه با اشاره به کاهش واردات کالا در فرودین ماه نیز افزود: در این مدت   بیش از ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۶۹۵ میلیون دلار از طریق گمرک وارد استان شد که با کاهش ۶۳ درصدی حجم کالای وارداتی و همچنین کاهش ۷۶ درصدی ارزش دلاری کالا‌ها  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.
عمده محصولات وارداتی الیاف شیشه بود که از کشور‌هایی شامل چین، و برزیل به کشور وارد شده است.

دیگر خبرها

  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • تشکیل کارگروه رصد: برای هفته‌های آخر لیگ
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف