Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس، احمد صادقی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به اینکه حوزه شهرسازی مستعدترین بخش شهرداری برای وقوع فساد است، ابراز داشت: 23 درصد از درآمدهای شهرداری از این معاونت تامین می شود که شامل پروانه ها، تخریب و نوسازی و  پایان  کار می شود و در ارتباط مستقیم با تعداد زیادی از شهروندان است و مواجهه و مراجعه حضوری مردم به کارکنان ادارات می تواند زمینه فساد و سوء استفاده را  فراهم بیاورد و پرسنل و مراجعان را در مواجه با خطر روابط فساد آلود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آسیبی که اگر مهار نشود هیچ حد و مرزی ندارد و علاوه بر سلب اعتماد مردم موجب کاهش سرمایه اجتماعی شهرداری و شورای شهر می شود و تنها راه حل این مساله ایجاد ارتباط قاعده مند مبتنی بر سیستم های هوشمند بین شهروندان و شهردرای و قطع ارتباط مستقیم بین شهرداری و مردم است.

صادقی درخصوص طرح اختیارات شهرداری تهران در کمیسیون های داخلی مناطق گفت: باتوجه به موارد صریح این مصوبه که به صراحت به  ایجاد شفافیت و هوشمندسازی در درگاه‌های شهروندی و ارائه فرمول مناسب محاسبه شهروندی به صورت شفاف و اعلام ضرایب پایه و ضرایب متغیر هر مکلف باید رعایت شود اما  در حال حاضر به صورت دستی و توسط کاربر صورت گرفته و به صورت سیستمی هوشمند بدون دخالت کارمند و از طریق محاسبه انجام نمی شود.

وی افزود: این موضوع خارج از نرخ های مصوب شورای شهر و به صورت روش غیرشفاف و بدون درج ریز مبالغ مبنا و در یک فرآیند بسیار نامشخص فرآیند آن دیده می شود و از این رو جهت جلوگیری شهروندان و درآمد غیرقانونی شهرداری باید به صورت سیستمی آن را عملیاتی کند.

عضو شورای شهرتهران با اشاره به اینکه شهرداری موظف بوده است بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و شرایط کرونا را ظرف 6 ماه لازم الاجرا کند، ابراز داشت: نسبت به تکمیل و تجهیز خدمات شهروندان در بروز رسانی و کاهش خدمات اما پیش از گذشت یک سال اقدام مناسبی صورت نگرفته و مراجعات شهروندان بیش از پیش بوده است.

وی بازگشت به روش های سنتی را امری ناپسند داست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فساد در شهرداری معاونت شهرسازی شهرداری هوشمند سازی احمد علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۰۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ فاطمه منعمی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج گفت: هرگاه طرح سوالی از شهردار کرج مطرح می‌شود، شاهد تغییرات مدیریتی در مدیریت شهری می شویم که بیشتر به یارکشی شهردار از طریق اختلاف افکنی در اعضا در راستای ثبیت جایگاهش شبیه است.

وی افزود: جابجایی مدیران در شهرداری کرج بلافاصله پس از طرح سوال اعضای شورا از شهردار در حالی رقم می‌خورد که شاید بتوان گفت وجه سیاسی اینگونه انتصابات بر وجه خدمت رسانی غالبتر است.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به پروژه‌های متعدد بر زمین مانده، به تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ و ضرورت اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه ها، مصوبات و سیاست‌های پارلمان شهری اشاره کرد و افزود: انتظار داریم اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر کرج منطبق با برنامه زمان بندی پیش رود اما با اینگونه انتصابات سیاسی ، قطعاً منجر به تاخیر در اجرای پروژه یا اجرای با سطح کیفیت نامتعارف می گردد لذا تاکید دارم شهردار کرج به جای یارکشی، نسبت به رفع نقاط ضعف مدیریتی خود که مورد تذکر اعضا شورای اسلامی شهر است و در جهت اهداف مجموعه مدیریت شهری که همان خدمت رسانی بهتر به شهر و شهروندان است، گام بردارد.

فاطمه منعمی افزود: سوال اینجاست که ارتباط طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران شهرداری چیست؟ و آیا این تغییرات با هدف تفرقه افکنی بین اعضا است؟

فاطمه منعمی در خاتمه افزود: جابجایی مدیران شهرداری از حقوق شهردار است و اعضای شورا نیز قصد دخالتی در جابجایی‌های مدیران ندارند اما نباید هدف اولیه تغییرات مدیریتی با انگیزه اختلاف افکنی بین اعضا و شاید یارکشی سیاسی باشد و ادامه داد: رضایتمندی شهروندان خط قرمز اعضای شوراست و از هیچ کوششی در جهت آرامش شهروندان که اخلاقی و قانونی نسبت به آن تعهد داریم، کوتاه نخواهیم آمد.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899875

دیگر خبرها

  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد