Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، احمدرضا درستی در برنامه در انتهای الوند اظهار کرد: تمام سموم در بدن توسط کبد از جریان خون جمع و توسط کلیه دفع می‌شود. همچنین تمام مواد مغذی از فیلتر کبد عبور می‌کنند از این رو کبد یک انباردار دقیق برای بدن است. همچنین از ذخایر ارزشمند بدن همچون آهن و ویتامین آ در کبد ذخیره می‌شود بنابراین کبد ذخیره کننده، فیلتر کننده و تنظیم کننده آنزیم‌ها و هورمون‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آنقدر با آلودگی‌ها در تماس هستیم و غذای نامناسب می‌خوریم که کبدهای ما تحت فشار قرار گرفته است. گروهی با سرطان کبد، گروهی با فیبروز شدن کبد و عده زیادی نیز با چرب شدن کبد مواجه شدند.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: اگر به داد کبد چرب که با گرید یک شروع می‌شود نرسیم به گرید ۲ و ۳ می رسیم و کبد به مرگ می‌رسد. مواردی را می‌بینیم که فردی با رنگ و روی هپاتیت به دکتر مراجعه می‌کند و گاه علائم کبد چرب شبیه هپاتیت است.

درستی توضیح داد: کبد چرب علائم ندارد و بسیاری از مشکلات ما در این زمینه وقتی رخ می‌دهد که به شرایط حاد می‌رسد. گاه فردی سرش گیج می‌رود و یا کف پایش می سوزد اما جدی نمی‌گیرد. کسی شب‌ها تشنه است و بارها به دستشویی می‌رود اما به دکتر مراجعه نمی‌کند که ببیند دیابت دارد.

وی ادامه داد: کبد چرب حتی مانند دیابت یا چربی بالا علائمی هم ندارد. گاه افرادی دردی بالای شکم درد احساس می‌کنند و یا کسانی که خستگی زیادی را حس می‌کنند باید به دکتر مراجعه کنند.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: گروهی از مردم ما به طور سنتی معتقدند خورشت و آبگوشت باید با گوشت پرچرب درست شود. وقتی اینگونه غذا می‌خوریم و پیاده روی نداریم و با بدغذایی ها افراد باید حتماً کبد خود را ارزیابی کنند. وقتی افرادی درگیر کبد گرید ۳ شوند ممکن است نجات پیدا نکنند.

درستی تاکید کرد: مهمترین راه برای مقابله با کبد چرب رژیم غذایی مناسب است. همچنین باید روزی یک ساعت فعالیت بدنی خوب داشته باشیم. تأثیر پیاده روی آهسته بر کبد چرب خیلی زیاد نیست و باید تند برویم. دویدن خیلی خوب است اما کسانی که دچار اضافه وزن هستند بهتر است تند راه بروند.

وی گفت: نان غذای مهمی است و همه از آن استفاده می‌کنیم اما این نان باید سبوس دار باشد. نانواهای ما سنگک‌ها را با آرد لواش می پزند و به ندرت سنگک با آرد سبوس دار می‌بینیم. آرد باید سبوس دار باشد باید سراغ نان جو بروید و باید سبوس را در نان مشاهده کنید. همچنین از برنج قهوه‌ای استفاده کنید.

منبع: مهر این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تغذیه کبد چرب درمان کبد چرب ابتلا به کبد چرب کبد چرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۰۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟

به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که طی ۹ سال درمان و تحت‌نظر بودن، در میان زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، گزارشات ابتلا به سطان سینه [نسبت به زنانی که کمبود ویتامین D داشتند]، به حداقل رسیده است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D ممکن است در سرطان سینه نقش داشته باشد؛ بخصوص در میان اقلیت‌ها. محققان دریافتند زنان سیاه‌پوست آمریکایی و اسپانیایی‌تبار با سطوح پایین ویتامین D نسبت به زنانی که سطح ویتامین D کافی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. یافته‌ها نشان می‌دهد که ویتامین D در محافظت از این گروه از زنان در برابر سرطان سینه نقش دارد.

در طی یک پیگیری متوسط ۹ ساله، زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، ۲۱ درصد کمتر از زنان دارای کمبود ویتامین D، به سرطان سینه مبتلا شدند.

ارتباط بین ویتامین D و خطر ابتلا به سرطان سینه در میان زنان اسپانیایی‌تبار قوی‌تر بود، زیرا در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۴۸ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شدند.

بر اساس این مطالعه، زنان سیاه‌پوست در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۱۱ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

منبع: upi

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901089

دیگر خبرها

  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد