Web Analytics Made Easy - Statcounter

داریوش امانی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در منطقه سیل زده بیرم لارستان اظهار داشت: این میزان خسارات در بخش های مختلف اعم از تخریب پل ها ، ابنیه ها ، گاردریل ها( نرده های حفاظتی کنار جاده ها) علائم ، تونل ها و تخریب بخش هایی از جاده های اصلی و روستایی است و بوشهر، فارس، خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان ۶ استان درگیر سیل اخیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: هم اینک هیچ محور اصلی و یا فرعی در استان های درگیر سیل بسته نیست و تنها جاده کنارک به جاسک تا حدودی تردد به کندی در آن صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه خسارت های سیل در مناطق سیل زده استان فارس بالاست، گفت: افزون بر هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال میزان برآورد اولیه خسارت به جاده های اصلی، فرعی و روستایی این استان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: این میزان خسارات به  ٦٩٣ کیلومتر راه های اصلی و روستایی و در قالب ٨٣٣ دستگاه ابنیه فنی بوده است.

امانی گفت:تا زمان تصویب و تخصیص اعتبارات از سوی دولت برای مناطق سیل زده، وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری به صورت امانی و با بسیج امکانات و ماشین آلات و حتی کمک گرفتن از بخش خصوصی و پیمانکاران حوزه راه و شهرسازی اقدام به بازگشایی، ترمیم خرابی ها و رفع مشکل تردد در این جاده های خسارت دیده کرده است.

وی افزود: همچنین با توجه به عمق فاجعه و خسارات سیل در حوزه راه ها و ابنیه ها و پل ها و بخش راهداری قرار شد که وزارت راه وشهرسازی تا زمان تصویب و تخصیص اعتبار از سوی دولت مبلغی را از پیش در اختیار اداره های کل راه و شهرسازی این مناطق قرار دهد.

او گفت: مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات داخلی و به صورت تنخواه در اختیار اداره کل راه و شهرسازی لارستان فارس قرار داده شده است.

وی ادامه داد: هم اینک  اکیب های راهداری از برخی استان های کشور و شهر شیراز در مناطق سیل زده جنوب فارس و منطقه بیرم مستقر و مشغول خدمات رسانی به سیل زدگان هستند.

سیل روزهای ۱۲ و ۱۳ دیماه جاری افزون بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت ها و بخش های مختلف امور زیربنایی از جمله در حوزه راه و کشاورزی در شهرهای جنوبی و شرقی فارس خسارت زد و موجب کشته شدن پنج نفر در این مناطق شد.

سیل و بارش های سیل آسای روزهای ۱۲و ۱۳دیماه سال جاری همچنین به یک هزار و ۵۴۴ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی شهرستان لارستان و بخش بیرم این شهرستان خسارت وارد کرد که ۳۰۶ مورد این واحدها به طور کامل تخریب شده و نیازمند بازسازی است.

شهرستان لارستان با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر، پنج بخش ،هشت شهر و ۱۷۹ روستای دارای سکنه در فاصله ۳۸۸ کیلومتری شیراز واقع است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیرم بارش باران لارستان سیل خسارت مالی فارس پروندهٔ خبری وقوع سیلاب در ۴ استان جنوبی و تلاش برای امدادرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیرم بارش باران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیرم بارش باران لارستان سیل خسارت مالی فارس راه و شهرسازی جاده ها سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۱۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت / ترافیک در کدام محورها سنگین است؟

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین‌های کشور تا امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

بر اساس آخرین داده‌های ترافیکی، تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) برقرار و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

همچنین ترافیک در آزادراه قزوین - کرج - تهران حدفاصل مهرویلا تا پل کلاک و محدوده گرمدره، در آزادراه ساوه - تهران حدفاصل اورین تا دهشاد و در محور شهریار - تهران در برخی از مقاطع سنگین است.

محورهای مسدود غیرشریانی

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- اسپکه - بمپور

۴- یزد - دربید

۵- حاجی آباد - آهنگران

۶- رباط پشت بادام - بیاضه

۷- گلشن - سراوان

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، فارس، بعضی نقاط کرمان و جنوب یزد، ابرناکی و رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه این شرایط در ارتفاعات کرمان و بعضی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت و دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: سه‌شنبه سامانه بارشی از غرب کشور وارد و در ایلام کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی منجر به بارش می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه سامانه بارشی ضمن تقویت، نوار غربی و بخش‌هایی از استان‌های بوشهر و فارس را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد و طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور ورزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

کد خبر 748304

دیگر خبرها

  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت / ترافیک در کدام محورها سنگین است؟
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام