Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه گاردین نوشت: تراس هشدار داد اگر مذاکرات جدیدی که وی هدایت آن را برعهده دارد با شکست مواجه شود، آمادگی دارد به طور یکجانبه بخش هایی از توافق پسابرگزیت درباره ایرلند شمالی را لغو کند.

وی گفت این هفته و در اولین مذاکرات مستقیم خود با ماروس سفکوویچ همتای خود از اتحادیه اروپا «پیشنهادهای سازنده ای» خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انگلیسی با این حال گفت «خواستار» اجرای ماده ۱۶ پروتکل ایرلند شمالی است که بخش هایی از معاهده طراحی شده برای جلوگیری از اجرای مقررات سخت مرزی با جمهوری ایرلند را در صورت شکست مذاکرات تعلیق می کند.

ماده ۱۶ سازوکاری است که به انگلیس و اتحادیه اروپا امکان لغو یک جانبه بخش هایی از پروتکل ایرلند شمالی و اجرای اقدامات فوری «محافظتی» را اعطا می کند.

لیز تراس بعد از استعفای دیوید فراست به عنوان وزیر برگزیت در ماه گذشته مسئولیت مذاکرات را برعهده گرفته است.  

تراس روز سه شنبه میزبان سفکوویچ معاون رئیس کمیسیون اروپا خواهد بود.

وزیر خارجه انگلیس در مطلبی که امروز یکشنبه در روزنامه تلگراف منتشر شد گفت، «اولویت اصلی» اش حل «تبعات ناخواسته» ایجاد شده بواسطه پروتکل مذکور برای حفظ صلح در ایرلند شمالی است.

وی افزود: این هفته در دیدار با سفکوویچ که اولین مذاکرات رو در روی ما خواهد بود پیشنهادهای موثری را برای حل این وضعیت ارائه خواهم داد.

وی اختلافات کنونی را «مشهود و فراوان» دانست و به تشریفات اداری بیهوه ای که اکنون در ارسال بسته ها بین ایرلند شمالی و انگلیس وجود دارد اشاره کرد.

این مقام انگلیسی افزود آماده است روز و شب برای حل این مشکل مذاکره کند اما هشدار داد توافقی را امضا نخواهد کرد که کالاهای رد و بدل شده بین انگلیس و ایرلند شمالی را در معرض بازرسی ها قرار می دهد.

وی گفت اولویتش حفظ صلح وثبات در ایرلند شمالی است و به دنبال مذاکره برای یافتن راه حل است اما اگر مجبور به استفاده از مفاد قانونی از جمله ماده ۱۶ شود این کار را انجام خواهد داد.

هفته گذشته سفکوویچ هشدار داد اگر تراس چنین اقدامی را بکار بندد و ماده ۱۶ برگزیت را اجرایی کند کل توافق بدست آمده بین انگلیس و اتحادیه اروپا به خطر خواهد افتاد.

وی در مصاحبه با روزنامه آلمانی اشپیگل گفت تهدید به اجرای این اصل به شالوده روابط دو طرف لطمه می زند. پروتکل ایرلند شمالی بخش بسیار پیچیده مذاکرات برگزیت بود و اساس کل این توافق را تشکیل می دهد. بدون چنین پروتکلی کل نظام توافق برگزیت سرنگون خواهد شد و باید به هر قیمتی که شده از آن محافظت کنیم.

برچسب‌ها انگلیس اتحادیه اروپا برگزیت ایرلند شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس اتحادیه اروپا برگزیت انگلیس اتحادیه اروپا برگزیت ایرلند شمالی اتحادیه اروپا ایرلند شمالی ماده ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۱۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست

یکی از مسئولان جنبش حماس با اشاره به اینکه این جنبش همچنان به شروط اصلی خود در هرگونه توافق برای آتش‌بس پایبند است تاکید کرد نزدیک شدن به توافق مشروط به موافقت طرف صهیونیستی با خواسته‌های حماس است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه تحولات جدید مربوط به مذاکرات آتش بس غزه در قاهره «ولید کیلانی» مسئول بخش اطلاع رسانی جنبش حماس فلسطین در لبنان طی سخنانی به جزئیات بحث‌های جاری درباره آتش بس در نوار غزه پرداخته و اعلام کرد که رسانه‌های عبری درباره ساعات سرنوشت ساز برای رسیدن به توافق یا ورود ارتش اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه صحبت می‌کنند. این مطالب منتشر شده در رسانه‌های عبری همان مانورها و فضاسازی‌های قبلی است که تل آویو از روزهای اول مذاکرات سعی در ایجاد آن داشت.

ولید کیلانی در گفتگو با وب سایت النشره اظهار داشت که ما نمی‌توانیم بگوییم به توافق آتش بس نزدیک شده‌ایم؛ مگر بعد از رسیدن به ابتکار نهایی و امضای آن. بعد از پاسخ رژیم صهیونیستی به موضع جنبش حماس در مذاکرات، هیئت این جنبش به منظور روشن شدن برخی نکات مندرج در پاسخ اسرائیل، به قاهره رفت و قرار بر این است که حماس پاسخ پیشنهاد رژیم صهیونیستی را طی ساعات یا روزهای آینده بدهد.

وی تصریح کرد که نزدیک شدن به توافق مشروط به موافقت تل آویو با خواسته‌های حماس بوده و این جنبش از شروط اساسی خود مبنی بر آتش بس جامع و عقب نشینی کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه و بازگشت آوارگان به شمال غزه عقب نشینی نمی‌کند. برخی شاخص‌های مثبت در این زمینه مشاهده شده که می‌تواند دروازه‌ای برای ورود به پرونده اسرا باشد.

این مسئول حماس درباره پیشنهاد جدیدی که در مذاکرات برای آتش بس غزه مطرح شده گفت که اسرائیل اصرار دارد در مرحله اول که 42 روز طول می‌کشد آتش بس دائمی وجود نداشته باشد و در این میان آمریکایی‌ها از تضمین‌هایی درباره تبدیل آتش بس موقت به آتش بس دائمی در مرحله دوم صحبت می‌کنند.

رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن 2 اسیر در غزه را ثابت کردحماس: پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم

وی در رابطه با پرونده تبادل اسرا نیز اظهار داشت که بحث‌ها درباره تعداد اسرایی که باید مبادله شوند همچنان ادامه دارد.

در حالی که هیئت حماس دیروز برای گفت‌وگو با مسئولان مصری درباره مذاکرات آتش‌بس غزه به قاهره رفته بود، رهبری این جنبش طی پیامی به گروه‌های مقاومت فلسطین به تشریح مواضع این جنبش درباره مذاکرات قاهره برای رسیدن به آتش بس در غزه پرداخت.

در این پیام آمده است: هیئت حماس به قاهره رفت و در آخرین پیشنهادی که به جنبش ارائه شد، درباره چندین موضوع مشورت و رایزنی کرد. این هیئت به توضیحات و نقطه نظرات میانجیگران مصری و قطری در خصوص جزئیات پیشنهاد اخیر گوش فرا داد.

پیش از این «سامی ابوزهری» یکی از رهبران حماس اعلام کرده بود: ما همچنان در حال بررسی پاسخ رژیم صهیونیستی به موضع حماس که از طریق میانجی‌ها دریافت شد هستیم و هنوز برای تصمیم‌گیری جهت پاسخ به آن زود است.

ابوزهری تأکید کرد: جنبش حماس هرگز هیچ توافقی را که شامل توقف کامل تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه نباشد، نخواهد پذیرفت.حماس به برادران مصری و قطری اطمینان داده است که برای دستیابی به توافق جدی است اما تسلیم هیچ فشار آمریکایی نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • نامه بنزینی وزیر اقتصاد به بذرپاش/ سهمیه سوخت این خودروها را قطع کنید
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند