Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع آگاه ایرانی در گفتگو با روزنامه رسمی «الصباح» عراق تاکید کرد که تهران در فاصله‌ای یکسان از همه گروه‌های سیاسی عراقی ایستاده، اما در صورت درخواست کمک، آماده حمایت برای ایجاد همگرایی میان گروه‌های سیاسی این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، روزنامه رسمی «الصباح» عراق به نقل از یک منبع آگاه ایرانی نوشت که ایران در فاصله‌ای برابر از همه گروه‌های سیاسی عراق ایستاده، اما اگر کمکی از آن خواسته شود، این کشور آماده کمک برای ایجاد همگرایی دیدگاه‌ها میان نیرو‌های سیاسی عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: «ایران در فاصله‌ای برابر از همه احزاب و تشکلات سیاسی، قومی و مذهبی ایستاده است؛ اما اگر از آن درخواست کمک شود، آماده ایجاد نزدیکی و همگرایی در دیدگاه‌ها به منظور تحقق توافق ملی در عراق برای تشکیل دولت است».

روزنامه الصباح بدون اشاره به نام این منبع به نقل از او نوشت: «ایران به اهمیت دستیابی به توافق ملی همه نیرو‌های عراقی به دور از دخالت خارجی یا منطقه‌ای باور دارد و هرگز دوستان خود را به اتخاذ موضعی مشخص در قبال این یا آن طرف، ترغیب نخواهد کرد. اگر ایران توصیه‌ای به نیرو‌های سیاسی عراق داشته باشد، چیزی جز ضرورت احترام به قانون اساسی و رعایت قوانین بازی سیاسی و تقویت روند سیاسی کشور برای حفظ یکپارچگی عراق و حاکمیت آن نخواهد بود».

وی افزود که دولت ایران با دولت جدید عراق که از موافقت همه عراقی‌ها برخوردار خواهد بود، صرف‌نظر از رنگ و بوی آن، تعامل خواهد کرد و برای تأمین منافع دو ملت به حمایت برای تقویت همکاری و هماهنگی دوجانبه با عراق ادامه می‌دهد.

جریان صدر عراق طی انتخابات اخیر، موفق شد با کسب ۷۳ کرسی از اصل ۳۲۹ کرسی پارلمانی در صدر قرار گیرد و پس از آن، ائتلاف سنی تقدم با ۳۷ کرسی و ائتلاف دولة القانون با ۳۳ کرسی، حزب دموکرات کردستان عراق با ۳۱ کرسی، ائتلاف کردستان و ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری با ۱۷ کرسی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

درست است که جریان صدر بیشترین کرسی‌های پارلمانی را در این انتخابات کسب کرده، اما برای برای انتخاب نخست‌وزیر و تشکیل دولت آتی به تنهایی، این کرسی‌ها کافی نیست و می‌بایست با سایر گروه‌های سیاسی پیروز در انتخابات، ائتلاف تشکیل دهد به همین دلیل طرف‌های مختلف پیروز در انتخابات در حال رایزنی در این خصوص هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عراق ایران دولت جدید عراق گروه های سیاسی سیاسی عراق فاصله ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد

احمد وحیدی وزیر کشور در رابطه با تقسیمات استان تهران اظهار کرد: تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد.

وی ادامه داد: الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است، اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد یا نه؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

وحیدی در خصوص تعیین تکلیف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه نیز تصریح کرد: بر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد.

موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس غزه
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی