Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان  مشهد - حمیدرضا نورانی گفت: اجرای طرح های گردشگری در منطقه "چهلمیر" در پارک ملی تندوره شهرستان درگز آغاز شد؛ اجرای طرح‌های گردشگری در پی امضای آغاز اجرای طرح‌های گردشگری در منطقه تفاهمنامه این سازمان با اداره کل حفاظت محیط زیست استان و با هدف تبدیل این پارک به منطقه گردشگری، صورت میگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 تندوره در ۲۰ کیلومتری شهرستان درگز و در فاصله ۲۷۵ کیلومتری مشهد در نزدیکی مرز ترکمنستان قرار گرفته است که از ظرفیت بالایی برای جذب گردشگران و طبیعت دوستان برخوردار است.

به گفته سرپرست موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی زیرساخت‌های تفرجگاهی در منطقه ۶۰ هکتاری پارک چهلمیر در بازه زمانی دوساله و کمپ‌های اسکان ساخته می شود.

ایجاد پیاده راه کوهستانی، ایجاد موزه تخصصی زیست محیطی، ساخت فضای طبیعت گردی، ایجاد نمایشگاه‌های عرضه سوغات، صنایع دستی و مواد غذایی محلی، ایجاد کمپ‌های اسکان موقت و شبانه، تاسیس پژوهشکده علمی، پارکینگ عمومی، ایجاد ایستگاه‌های تفرج و عکاسی از طبیعت، بهسازی نمازخانه، مرمت و بازسازی بخش‌های آسیب دیده و ارائه خدمات بهداشتی از مهم‌ترین طرح‌های در دست اجراست.

خدمت رسانی به گردشگران و طبیعت دوستان، تبدیل پارک ملی تندوره به یکی از قطب‌های علمی با رویکرد مطالعات محیط زیستی، زیست شناسی، زمین شناسی و هنر، ایجاد توسعه پایدار، متوازن و رونق اقتصادی شهر‌ها و روستا‌های پیرامونی و ارتقای سطح اشتغال منطقه از اهداف اجرای این زیرساخت‌ها است.

 

انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خدمت رسانی به گردشگران ارتقای سطح اشتغال اجرای طرح های گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان، یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.

این هتل با  ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عملیات احداث هتل و تله‌کابین پیست اسکی خوشاکو ارومیه  آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه مسیر گردشگری سبز سرو_اشنویه اجرا می‌شود و دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر  و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح این پروژه در توسعه گردشگری استان تاثیر مهمی خواهد داشت.
 
مرتضی صفری افزود: نزدیکی به مرز سرو و وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آبشارهای سوله‌دوکل و سلوک، پیست اسکی خوشاکو، آب گرم هفت‌آباد و ... از جمله ظرفیت‌های سیلوانا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • تصاویر | طبیعت بهاری کردستان
  • آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه
  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه