Web Analytics Made Easy - Statcounter

ورزشکار اسفراینی که در سال 93 به طور اتفاقی با شخصیت سردار سلیمانی در عراق آشنا می شود حالا با تاسی از رفتار وی مدال های مسابقات جهانی خود را شهید سلیمانی، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت و شهدای شهرستان تقدیم کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، سردار قاسم سلیمانی همراه ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی سیزدهم دی ماه ۹۸ در حمله هلی‌کوپتری و پهبادی آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشادت های بی دریغ مدافعان حرم در مقابله با گروهک های تروریستی همراه با فرماندهی مقتدرانه سردار سلیمانی در جبهه های عراق و سوریه بر هیچکس پوشیده نیست و بسیاری از چهره های سیاسی و هنری، ورزشی و همچنین مردم کشورمان امنیت کنونی کشور را مدیون آنها می دانند.

با انتشار خبر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده کل نیروی قدس سپاه پاسداران، از اولین ساعات صبح روز جمعه، فدراسیون های ورزشی، مدیران باشگاه های مختلف، مربیان، بازیکنان، پیشکسوتان و در کل جامعه ورزش ایران به مانند دیگر اعضای جامعه در بهت و حیرت فرورفتند.

محبوبیت سردار سلیمانی به گونه در بین اقشار مختلف جامعه جا پیدا کرده بود که با انتشار خبر شهادت حاج قاسم هر کسی در هر گروه یا قشری که بود از شنیدن این خبر شوکه شد و هر کس به گونه ای خواست تا دین خودش را نسبت به سردار سلیمانی به جا بیاورد، گروهی با حضور در مراسم تشییع و تدفین، گروهی با بیانیه ها، عکس نوشت ها، اهدای مدال ها دینشان را به سردار نشان دادند.

یاد و شخصیت سردار سلیمانی، همچون ارزش‌هایی که برای آن‌ها جنگید زنده است، حاج قاسم شخصیتی مردمی بود که همیشه با مهربانی و عطوفت با مردم به ویژه خانواده شهدا رفتار می‌کرد و در وصیتنامه‌اش هم آن‌ها را ولی نعمت خود معرفی کرده است. او چهره‌ای مردمی داشت و هیچ وقت در عرصه سیاست از جریان‌های چپ و راست حمایت نکرد، خط قرمزش هم انقلاب و رهبری بودند.

پایگاه خبری تحلیلی عصراترک، با این بهانه با هادی قدیمی، ورزشکاری از دیار شهرستان اسفراین، استان خراسان شمالی به گفتگو پرداخته که این ورزشکار تمامی مدال هایی که در مسابقات جهانی، بین المللی و آسیایی کسب کرده به شهدا اهدا کرده است.

 

هادی قدیمی، دارنده مدال طلای جهانی کوراش 2014 در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: من متولد سال 1370 و عضو یک خانواده ورزشی هستم، از سال 83 کشتی را شروع کردم و مدت 17 سال است که به صورت حرفه ای مشغول به فعالیت هستم.

وی ادامه داد: در مسابقات زیادی حضور داشتم و در دو رشته کشتی پهلوانی و کوراش موفق به کسب مدال های زیادی شده ام، در حال حاضر دو تن از برادرهایم عضو تیم ملی کوراش و تیم ملی جودو هستند و برادر دیگرم نیز مربی است.

قدیمی در رابطه با شخصیت سردار سلیمانی توضیح داد: سال 93 برای زیارت کربلا در اربعین شرکت کردم که شب برای استراحت به منزل پیرمرد و پیرزنی رفتیم، که بسیار ناراحت بودند، باتوجه به اینکه یکی از دوستانم عربی بلد بود، زمانی که دلیل ناراحتی را جویا شد، گفت یکی از پسرهایم چند روز گذشته در جنگ با داعش شهید و پسر دیگرم نیز در محاصره آنها گیر افتاده است.

وی با اشاره به اینکه طبق صحبت های مادر و پدر عراقی، گویا داعش پرده سفیدی جلو ساختمان کشیده بود که تک تیرانداز از آنجا شلیک می کرد، ادامه داد: ساعت 3 نیمه شب بود که پیرمرد با خوشحالی و داد و فریاد ما را از خواب بیدار کرد و گفت، پسرم الان تماس گرفته، از محاصره داعش نجات پیدا کرده اند و به منزل بر می گردد.

قدیمی اضافه کرد: ما نیز همراه پیرمرد تا صبح بیدار نشستیم تا پسرش برگردد، زمانی که پسر رسید و موضوع را تعریف کرد، گفت، فردی به اسم سلیمانی که فرمانده ایرانی بوده تک تیرانداز را مورد هدف قرار داد و باعث شد ما از محاصره نجات پیدا کنیم و نجاتمان را مدیون سلیمانی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: من در همان سال، برای اولین بار نام سردار سلیمانی را شنیدم و بعد از برگشتن به ایران در موردشان تحقیق کردم و متوجه شدم که فرمانده سپاه قدس بوده و در مقابل داعش در میدان مبارزه حضور داشته است.

قدیمی یادآور شد: بعد از شهادت سردار سلیمانی، با شنیدن خبر به شدت شوکه بودم و برایم غیرقابل باور بود، به عشق سردار، برای دیدار و زیارتش به کرمان سر مزارش رفتم، حاج قاسم به میزانی برای من قابل احترام بود که به نظرم اهدای مدال به چنین شخصیت بزرگی، کمترین کاری بود که من انجام داده ام.

دارنده مدال طلای جهانی کوراش 2014 با اشاره به اینکه تمام مدال هایی که در رقابت های ورزشی در جایگاه های جهانی، بین المللی، آسیایی و کشوری کسب کردم را اهدا کرده ام، گفت: مدال طلای بازی های آسیایی را به شهید مرادیان اهل اسفراین، مدال طلای جهانی سال 2014 به شهید حججی، یک مدال را به زلزله زدگان کرمانشاه، یک مدال را به سیل زدگان آق قلا، یک مدال به شهید جاوید مهری، فرمانده نیروی انتظامی اسفراین و یکی دیگر نیز به شهدای مدافع سلامت در ایام کرونا و یک مدال طلا را به سردار سلیمانی اهدا کردم.

وی ادامه داد: من از زمانی که ورزش را آغاز کردم، در هر میدان رقابتی شرکت کردم، در جایگاه های جهانی و بین المللی یا آسیایی، احساس کردم که نماینده یک ملت هستم و بار مسئولیت سنگینی را بر دوش دارم و در واقع خودم را پرچم دار کشور ایران دیدم که اگر موفق به کسب مدال شدم قطعا دعای خیر مردمم بوده که در کنار تلاش های شبانه روزی این جایگاه ها را نصیبم کرده است.

قدیمی با اشاره به اینکه پا گذاشتن برکشتی در یک مسابقه جهانی و آسیایی به شدت دشوار است، اضافه کرد: تا زمانی که خودم را از مردم و وامدار پرچم ایران می دانم، قطعا دلگرمی است برای من و سختی ها آسان خواهد شد، به خصوص زمانی که موفق به کسب مدال و مقام می شوم و پرچم ایران را در بین سایرها کشورها به اهتزاز در آورند و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران پخش می شود، ارغ خاصی وجود دارد و شور و هیجان وصف نشدنی است که  همراه با غرور و سربلندی وطنمان ایران همراه شده است.

دارنده مدال طلای جهانی کوراش 2014  در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینگه، چگونه مدالی که برای بدست آوردنش ماه ها زحمت می کشید، دور از خانواده به سر می برید، را به راحتی تقدیم به فرد یا جامعه ای می کنید؟ تمام اهدای مدال هایی که تاکنون داشته ام برای خانواده های شهدا و خسارت دیده از بلایای طبیعی با تمام وجودم اهدا کردم، تا بتوانم ادای دینی نسبت به آن خانواده ها داشته باشم.

وی خاطرنشان کرد: در زمان اهدا خودم را لحظه ای به جای پدر، مادر، همسر و یا فرزند شهیدی می گذارم که به خاطر امنیت این مرز و بوم جانش را فدا کرده و خانواده ای که هر روز چشم انتظار هستند که شاید شهیدشان از راه برسد، قطعا اهدای مدال در مقابل این از خودگذشتگی ها کمترین کاری است که من انجام داده ام.

قدیمی عنوان کرد: همچنین برای یک ورزشکار قطعا مدالی که با سختی به دست آورده ارزشمند است، اما اینکه نشان دهیم عضوی از جامعه هستیم و در روزهای سخت کنار هم وطنانمان هستیم، لذتی وصف نشدنی و آرامش عجیبی دارد که با اهدای هر مدال این آرامش را با تمام و جود احساس کردم و گویی توانستم بخشی از وظیفه ام را انجام دهم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه تعریف شما در رابطه با پهلوان یا قهرمان چه چیزی است و اینکه این ویژگی چه میزان در سردار سلیمانی نمایان بوده و شما خودتان در جایگاه یک ورزشکار چگونه ویژگی های حاج قاسم را سرلوحه کارتان قرار خواهید داد؟ گفت: یکی از دوستان نزدیکم مدتی را در جبهه های نبرد داعش همراه سردار سلیمانی بوده و زمانی که از خاطراتش با حاج قاسم صحبت می کند، مطرح کرده که سردار هیچ زمانی در سنگر نمی ماند و همیشه خودش جلودار گردان و از بقیه نیروها پیش قدم بود و شاید یکی از ویژگی های حاج قاسم که همیشه همراه من خواهد بود این است که از خودگذشتگی را سرلوحه زندگی شغلی، شخصی و اجتماعی ام قرار دهم تا بتوانم در مسیرهایی که قدم برمیدارم، موفق باشم.

قدیمی اشاره کرد: طبق سخنان بزرگان ما و مطالبی که مطالعه کردم، همیشه فداکاری و از خودگذشتگی شهدایی همچون سردار سلیمانی، ملایی ها، مرادی ها و حججی ها را الگو قرار می دهم و درس بزرگی برای زندگی من بوده است و تا در توان دارم در این مسیر قدم بر خواهم داشت.

دارنده مدال طلای جهانی کوراش 2014  یادآور شد: سردار سلیمانی محبوب دل ها و در بین تمام اقشار جامعه دوستداران زیادی داشته است، براین اساس جوانان باید در تک تک مراحل زندگی با الگو قرار دادن زندگی حاج قاسم گام مثبتی در زندگی بردارند تا بتوانند موفق شوند.

وی در انتها ضمن تشکر از از مسئولان استانی و شهرستانی که همیشه حمایتش کرده اند، گفت: علاوه بر این همکارانم در محل کار به شدت هوای من را دارند و در مدت زمان زیادی که به دلیل حضور در مسابقات جهانی و بین المللی و آسیایی غیبت شغلی دارم، امورات من را عهده دار می شوند که من بتوانم در میدان های جهانی رقابت داشته باشم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سردار سلیمانی بین المللی اهدای مدال حاج قاسم مدال ها یک مدال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۱۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم

تیم‌های ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان به فینال پلی‌آف جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا رسیدند و برای کسب سهمیه پنجم جام‌جهانی تلاش خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، صعود تیم ملی فوتسال ازبکستان به جمع چهار تیم نهایی جام ملت‌های فوتسال ۲۰۲۴ آسیا و استفاده از سهمیه صعود به جام‌جهانی که همین تیم میزبان مسابقات جام‌جهانی است باعث برگزاری دیدارهای حذفی برای انتخاب تیم پنجم به‌انجام برسد تا اینگونه شانس‌مجدد به تیم‌های حذف شده در مرحله قبلی (یک‌چهارم نهایی) برای تلاش در مسیر رفتن به جام‌جهانی داده شود.

در نخستین بازی مرحله حذفی برای انتخاب تیم پنجم قاره آسیا، افعانستان از ساعت ۱۰:۳۰ امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ به مصاف عراق رفت و در روزی که گلر بازی گذشته خود و چپ پای اصلی‌اش را به‌دلیل مصدومیت بر روی نیمکت خود نشانده بود، با انگیزه ظاهر شد و با پیروزی پنج بر سه راهی دور بعد شد.

تیم مجید مرتضایی باوجود اینکه ابتدا از حریف خود عقب افتاد هرگز ناامید نشد و توانست با ارائه یک فوتسال زیبا خصوصاً در نیمه اول در نتیجه فاصله ایجاد کرده و در نیمه دوم نبض بازی را در دست بگیرد. عملکرد دروازه بان افغانستان در این بازی نیز یکی از نقاط عطف پیروزی و صعود این تیم بود.

دیگر دیدار این مرحله هم از ساعت ۱۲:۳۰ بین تیم‌های ملی فوتسال ویتنام و قرقیزستان برگزار شد که با پیروزی سه بر دو قرقیزها همراه شد و بنابراین تیم های افعانستان و قرقیزستان برای انتخاب پنجمین تیم قاره‌کهن به جصاف هم خواهند رفت.

در نهایت تیم برتر این بازی‌ها می‌تواند آخرین سهمیه باقی مانده قاره آسیا برای جام‌جهانی ۲۰۲۴ را که به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد کسب کند. گفتنی است از پنج سهمیه آسیا در جام‌جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان، چهار سهمیه مربوط به منطقه آسیای‌میانه (CAFA) و یک سهمیه مربوط به منطقه جنوب شرق (ASEAN) است.

کد خبر 748139

دیگر خبرها

  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • پاداش هیات کشتی خوزستان به مدال آوران آسیایی
  • برنده پلی‌آف آخرین مسافر آسیایی جام‌جهانی / افغانستان و قرقیزستان به‌دنبال کسب سهمیه پنجم
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟