Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها- سمیه نوری: استان کرمانشاه به عنوان غربی‌ترین استان کشور و هم مرز با کشور عراق، نخستین استانی بود که جنگ تحمیلی از آن شروع شد و با عملیات غرورآفرین مرصاد هم جنگ در این استان خاتمه یافت.

استان کرمانشاه که بیشترین مرز زمینی را با کشور عراق داشت هر روز آماج حملات هوایی و زمینی رژیم بعث قرار می‌گرفت و بارها مردم مظلوم و بی گناه این استان، شاهد بمباران شیمیایی در قسمت‌های مختلف استان توسط صدامیان بودند؛ همچنین بمباران دبستان پسرانه غلامرضا رشید یاسمی در خیابان رشیدی شهر کرمانشاه، پناهگاه واقع در پارک شیرین در شهر کرمانشاه و بمباران بازار کرمانشاه در روز منتهی به شب یلدا از دیگر جنایات رژیم بعثی در حق مردم کرمانشاه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمانشاه از دیرباز به دروازه نجف و دروازه کربلا شهرت داشته و به عنوان یکی از استان‌های شهیدپرور نزدیک به ۱۰ هزار شهید دفاع مقدس، به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است.

تعداد ۲ هزار و ۸۲۳ شهید در باغ فردوس شهر کرمانشاه میزبانی می‌شوند؛ میلاد شمس مسئول گروه جهادی کمیل که فعال عرصه ایثار و شهادت است با خبرنگار مهر در خصوص فعالیت‌هایش گفتگو کرد.

*آغاز فعالیت گروه جهادی کمیل از چه تاریخی بود؟

گروه جهادی کمیل در تاریخ ۱۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ از مرکز بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه مجوز خود را دریافت کرد و از تاریخ ۱۳ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ فعالیت جهادی خود را در حوزه ترمیم و رنگ آمیزی مزار شهدای شهر کرمانشاه واقع در باغ فردوس آغاز کرد.

*فراخوان جذب اعضای گروه جهادی کمیل از چه طریق صورت گرفت؟

فراخوان و اطلاع رسانی جذب جهادگران برای رنگ آمیزی مزار شهدا از طریق فضای مجازی در بستر اینستاگرام و کانال‌های تلگرامی صورت گرفت که بعد از جذب تعدادی جهادگر عضوگیری کرده به صورت زنجیره‌ای از طریق اعضای اولیه معرفی می‌شدند، در همان روزهای نخست با ایجاد صفحه رسمی گروه جهادی کمیل برای گزارش عملکرد، روند کار و فعالیت جهادگران در قالب فیلم و عکس در این صفحه اقدام شده است.

*هدف، انگیزه و ایده این کار جهادی از کجا سرچشمه گرفت؟

بیشتر مواقع که به گلزار شهدا رفت و آمد داشتم و سر مزار شهدا می‌گشتم خیلی از خانواده‌های شهدا را می‌دیدم که بر سر مزار شهیدشان مشغول تمییز کردن بودند یا زمانی که با آنها صحبت می‌کردم متوجه ناراحتی‌شان بابت کهنگی و کمرنگ شدن نوشته‌های مزار شهیدشان می‌شدم؛ با ایده‌هایی که از گروه‌های جهادی در سایر استان‌ها در فضای مجازی می‌دیدم رفته رفته به فکر تشکیل یک گروه جهادی برای ترمیم و رنگ آمیزی مزار شهدا افتادم.

*از شروع فعالیت تا به امروز به چند مزار شهید رسیدگی کرده‌اید؟

تاکنون تعداد یک هزار و ۴۰۰ سنگ مزار در چهار قطعه از قطعه شهدای باغ فردوس کرمانشاه با کمک اعضای «گروه جهادی کمیل» رنگ آمیزی شده است.

*منبع خاصی برای تأمین هزینه و مخارج این فعالیت دارید؟

هزینه‌های مربوطه تنها از طریق کمک‌های مردمی و اعضای این گروه جهادی تأمین می‌شود و از طرف اداره و سازمان‌های دولتی مربوطه که بعضاً متولی مساله ساماندهی مزار شهدا هستند هیچ گونه کمک مالی در این خصوص به این گروه جهادی صورت نگرفته است.

*گروه جهادی کمیل چه فعالیت‌های دیگری را انجام می‌هند؟

این مدت در بازه زمانی تقریباً ۲ ساله گروه جهادی کمیل علاوه بر رنگ آمیزی مزار شهدا در مناسبت‌های مختلف از جمله عید غدیرخم، شهادت حضرت علی (ع) و حتی در ایام کرونایی پخت غذای نذری و توزیع بسته‌های معیشتی و حمایتی به خانواده‌های نیازمند را داشته است.

*حرف آخر؟

با توجه به اینکه مزار شهدای هر شهر را می‌توان به مثابه یک موزه تلقی کرد از متولیان تقاضا داریم مزار شهدا شهر کرمانشاه را دریابند و نسبت به جرم گیری، آراستگی و معنوی سازی هرچه بیشتر این فضا توجهات لازم را داشته باشند؛ چرا که این فضا به برکت خون شهدا فضایی معنوی و تأثیرگذاری برای تمام مردم بوده و نیازمند رسیدگی و توجهات بیشتری است.

یکی از فعالیت‌هایی که هرساله این گروه جهادی، چند روز قبل از سالروز شهادت اولین شهید مدافع حرم در استان کرمانشاه انجام می‌دهد، آماده سازی و رنگ آمیزی مزار شهید مهدی نوروزی است.

کد خبر 5395255

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه شهدا مزار شهدا بنیاد شهید و امور ایثارگران گروه جهادی شهدا ویروس کرونا قاسم سلیمانی بوشهر دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه عکس استانها شهید گمنام ایام فاطمیه خسارات سیلاب کرمانشاه سیلاب تشییع شهدا تشییع و خاک سپاری شهید گمنام آمار کرونا رنگ آمیزی مزار شهدا استان کرمانشاه شهر کرمانشاه مزار شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال بختیاری، اظهار داشت: باید یک کارگروه برای برنامه‌ریزی مقدمات همایش مجمع خیرین صورت گیرد و مسئولیت تمامی افراد مربوطه مشخص شود.  

وی گفت: در این همایش تنها خیرین گذشته حضور نداشته باشند بلکه خیرین جدید نیز دعوت شوند و تعهدات لازم را داشته باشند تا یک تحولی را متفاوت با همایش‌های گذشته، شاهد باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، مطرح کرد: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد.

وی با تاکید بر برگزاری مراسمی در شأن معلمان، اظهار داشت: هفته معلم زمان خوبی است تا از این قشر زحمتکش و تاثیرگذار تجلیل شود، امید است مراسمی در شأن معلمان استان با برنامه‌ریزی خوب برگزار و از خانواده شهدای معلم نیز سرکشی و تجلیل شود.

حیدری با تأکید بر انجام جهاد تبیین، تصریح کرد: باید آموزش و پرورش در این دو سال خدمات خود را به خوبی اطلاع‌رسانی کند. رتبه‌بندی معلمان، استخدامی‌ها و کمک‌های فرهنگی، اعتباراتی که تخصیص داده شده و توسعه زیرساخت مدارس، ایجاد چمن‌های مصنوعی بسسار در ظرف 2 سال و ... اقدامات خوبی است که همه باید در نشست خبری با رسانه‌ها بیان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بروشورهای در خصوص اقدامات انجام شده در دو سال اخیر تهیه و در بین خیرین و افراد ذی نفوذ توزیع شود. امتحانات نهایی فرصتی برای چیدن میوه یک سال تلاش دانش آموزان و والدین آنها است لذا باید اهتمام لازم جهت برگزاری آزمون بدون دغدغه در یک شرایط مناسب را داشت.

وی تصریح کرد: حداقل 12 جلسه شورای آموزش و پرورش در سال باید در شهرستان‌ها برگزار شود. باید یک برنامه‌ریزی ویژه در خصوص آموزش و پرورش عشایر داشت تا آموزش کافی و لازم به دانش آموزان داده شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر در دانشگاه فرهنگیان هزینه شود نوعی سرمایه‌گذاری است و باید برای سال آینده برنامه‌ریزی دقیقی داشت تا دغدغه‌ای در زمینه کمبود معلم و سرویس مدارس و هر آنچه که مربوط به مدرسه و دانش آموزان است وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • شهید مهدی شاه آبادی نمونه مدیر جهادی دهه ۶۰ + فیلم
  • غیرتی که در خون غلتید