Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@01:45:43 GMT

افراد بصیر، فریب چهره بزک کرده دشمن را نمی‌خورند

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۱۴۶۳

افراد بصیر، فریب چهره بزک کرده دشمن را نمی‌خورند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح یکشنبه در دیدار با سرمربیان حلقه‌های صالحین شهرستان درمیان اظهار کرد: یگانه راه برای وصول به آرمان‌های انقلاب و روح و جان همه فعالیت‌های فرهنگی بصیرت و آگاهی بخشی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: بر اساس تجربه ۴۰ ساله می‌توان گفت خیلی‌ها از دانش بسیار خوبی برخوردار بودند اما راه را درست تشخیص نداند ولی افراد با تقوا با مدد گرفتن از بصیرت در مسیر قدم برداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبادی با بیان اینکه تقوا به انسان مصونیت و بصیرت می‌بخشد، ادامه داد: دشمنان اسلام و به عبارت بهتر دشمنان انسانیت کارشان ایجاد فساد، ترویج اعتیاد و سرگرمی‌های باطل، کشاندن افراد به شهوات و هوس رانی‌ها و کشتن انسان است و حتی حیوانات و نباتات نیز از اقدامات آنان امنیت نداشتند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان برای رسیدن به اهدافشان از مستبدین داخلی استفاده کردند، گفت: در تاریخ ما افرادی چون رضاخان را داریم که ده‌ها روستا را با جنایت و قلدری از مالکیت مردم خارج کرد و به مقابله با اسلام و شعائر دینی چون حجاب برخواست.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: در دوره رضاخان حتی به مقابله با برخی از کتب و اسناد مکتوب ما برخاستند و بهانه آنان این بود که دوره این کتاب‌ها تمام شده است و این میراث فرهنگی را به عنوان کاغذ سیاه وارد بازار کردند.

افراد بصیر فریب ظاهر سازی‌ها را نمی‌خورند

عبادی با تأکید بر اینکه یکی از مؤلفه‌های دقیق بصیرت، دشمن شناسی است، اظهار کرد: کسانی دشمن را بزک کرده و چهره دیگری از او ارائه می‌دهند اما افراد دارای بصیرت هیچگاه فریب این ظاهر سازی را نمی‌خورند.

وی ادامه‌داد: امروز باید از خود بپرسیم که جنگ‌های اول و دوم جهانی، جنگ تحمیلی علیه ایران و بسیاری از جنایت‌های دیگر را چه کسی راه انداخت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به برخی از جنایت‌های استعمار در دهه‌های اخیر گفت: معلوم نبود اگر حاج قاسم‌ها نبودند، چه بر سر مردم در کشورهای مختلف اسلامی می‌آوردند.

اشاره به یک مفهوم از غرب

عبادی اظهار کرد: وقتی سخن از غرب می‌گوئیم منظورمان غرب جغرافیایی یا جمعیت آن منطقه نیست چرا که در همان نقطه زمین مردمان بسیار خوبی وجود دارند و آنجا هم زمین خدا است، بلکه مقصودمان جبهه سیاسی و فرهنگی حاکم بر آنجا است.

وی با بیان اینکه ممکن است کسی در ایران، کره جنوبی و یا ژاپن باشد ولی از نظر فکری و سیاسی وابسته به آن جبهه باشد، افزود: قرآن کریم تأکید دارد کسانی که دلشان با دشمن پیوند خورده از شما نیستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمن مرتب حرف از پایان انقلاب در یک سال دیگر، ۶ ماه دیگر و… می‌زند و فشارهای زیادی هم وارد کرد ولی هیچگاه به اهدافشان نرسیدند.

کد خبر 5395491

منبع: مهر

کلیدواژه: سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیرجند ویروس کرونا قاسم سلیمانی بوشهر دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه عکس استانها شهید گمنام ایام فاطمیه خسارات سیلاب کرمانشاه سیلاب تشییع شهدا تشییع و خاک سپاری شهید گمنام آمار کرونا نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های خراسان رضوی در نشست هم‌اندیشی مسوولان دانشگاه‌های استان خراسان رضوی با فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: در هیچ دینی به اندازه اسلام، به جایگاه علم بها داده نشده و اسلام پرچمدار حرکت علمی در بین ادیان مختلف است‌.

حجت‌الاسلام جواد مهدوی‌نسب با بیان این که در ناآرامی‌های اجتماعی و همچنین بحران‌های طبیعی، بسیج اولین قشری است که اقدام به خدمت‌رسانی می‌کند اضافه کرد: اگر در ناآرامی‌های سال گذشته بسیج حضور نداشت اکنون شاهد وضعیت دیگری بودیم. نیروهای بسیج در این صحنه بسیار صبور بودند و البته نیروهای امنیتی و عزیزان سپاه نیز با یک نقش پدرانه وارد شدند.

وی ادامه داد: تعداد اندکی از اساتید دانشگاهی هستند که از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند اما تیشه به ریشه اعتقادات جوانان می‌زنند و باید این اساتید شناسایی و با همگرایی میان بسیج، نهاد رهبری و مسوولان دانشگاه به آنان تذکر داده شود که در این صورت بیش از ۹۰ درصد اساتید تغییر مسیر خواهند داد. لذا نهی از منکر یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در دانشگاه‌ها انجام شود.

مهدوی نسب با اشاره به فرمایش امام علی(ع) مبنی بر لزوم پرهیز مسلمانان از تفرقه عنوان کرد: متاسفانه در برخی از مراکز علمی، نوعی از اختلافات مسموم دیده می‌شود در حالی که بسیاری از نواقص و ضعف در عملکردها با یک تذکر برادرانه و امر به معروف حل می‌شود، اما گاهی می‌بینیم در قبال این موارد به جای تذکر برادرانه، اقدامات دیگری انجام می‌شود.

او با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: این عملیات باعث شد بعد از ماه‌ها بمباران، کودکان غزه چند شبی را راحت بخوابند و مردم کشورهای مقاومت و جهان نیز شاد شدند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز در این نشست گفت: امروز اقتدار ما به برکت ولی فقیه است و تمام نعمات دیگر نیز در سایه این نعمت حاصل شده است. اگر ما امروز امنیت داریم، از فناوری هسته‌ای برخورداریم و استوار در مسیر انقلاب گام برمی‌داریم، همه به برکت وجود ولی فقیه است.

سردار سید هاشم غیاثی افزود:ما باید قدرتمند شویم و یا این که اراده دشمن را بپذیریم و در این ۴۵ سال نشان دادیم هیچ گاه تسلیم نشدیم و نخواهیم شد و باید در تمام حوزه‌ها نیز قدرتمند شویم و بر همین اساس قدرت علمی یکی از مهم‌ترین مولفه‌هاست و باید دانشگاهیان تلاش کنند در این حوزه قوی‌تر از همیشه مسیر را طی کنند.

وی با بیان این که باید برای تحقق مشارکت مردمی مورد تاکید رهبری تلاش کنیم اظهار کرد: ۲۱ بخش در حوزه بسیج اقشار فعال هستند که هر کدام مختص به یک قشر است و هدف از تاسیس چنین شاخه‌ای از بسیج ایجاد زمینه برای مشارکت اقشار مختلف است و برای تحقق این هدف می‌توانیم با نهادهای مختلف تعامل کنیم.

او با بیان این که ایران در حوزه‌های امنیتی سرآمد است اضافه کرد: بسیاری از کشورهای دیگر هم امنیت دارند اما آنها با تهدید مواجه نیستند اما ما با وجود تهدیدها، امنیت داریم و از اقتدار امنیتی برخورداریم و این به برکت وجود ولایت فقیه است.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟