Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مامور پلیس اوهایو مردی سیاه‌پوست را به ضرب گلوله بدون دادن اخطار قبلی پس از اینکه این مرد چند تیر را به مناسبت آغاز سال ۲۰۲۲ در هوا شلیک کرد، به قتل رساند.

«جیمز ویلیامز» ۴۶ ساله به عنوان یک سنت سالانه به همراه سایر اعضای محله در حیاط پشتی خانه خود به مناسب آغاز سال نو شلیک می‌کرد که مامور پلیسی که هویتش مشخص نیست، پس از شنیدن صدای شلیک گلوله به خانه او نزدیک شد، سپس فیلم دوربین لباس او لحظه‌ای را نشان می‌دهد که این مامور پلیس به ویلیامز از پشت حصار حیاط پشتی خانه‌اش شلیک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ویلیامز شوهر و پدر شش فرزند با جراحات ناشی از اصابت گلوله در قفسه سینه خود به بیمارستان منتقل شد و در ساعات اولیه صبح شنبه اعلام شد که جان خود را از دست داده است. 

پس از این حادثه، اداره پلیس شهر «کنتون» ایالت اوهایو فیلم دوربین لباس مامور ضارب را منتشر کرد که جزئیات تیراندازی را نشان می‌داد. در این فیلم مشخص است که مامور ضارب از حصار بلند شش فوتی حیاط ویلیامز بدون هیچ هشدار قبلی به سمت او تیراندازی می‌کند. 

مامور بعد از این که تیراندازی کرد، فریاد می‌زند: تیراندازی شد! تیراندازی شد! پلیس، همین حالا خم شو! همین حالا خم شو! 

 

 

سپس ماموران پلیس همراه وی در حالی که اسلحه را به سمت خانه این شهروند سیاهپوست گرفته‌اند، فریاد می‌زنند «دستانت را نشان بده!» پس از آن، همسر ویلیامز در حالی که دستانش را بالا آورده از در بیرون می‌آید و فریاد می‌زد «به شوهرم شلیک شد!»

در ادامه، مأموران از او و سایر اعضای خانه خواستند که آنجا را ترک کنند و به پیاده‌رو بیایند. در زمان تیراندازی، سه فرزند این زوج و همچنین چند نفر از اقوام آن‌ها در خانه سال نو را جشن می‌گرفتند. همسر ویلیامز گفت که ماموران پلیس همسرش را بدون اخطار قبلی هدف تیراندازی قرار دادند. 

«سیرا میسون» فعال به روزنامه نیویورک تایمز گفت: در حالی که باید هنوز سال ۲۰۲۲ را جشن بگیریم، در حال سوگواری برای یک سیاه‌پوست دیگر هستیم که همان کاری را انجام می‌داد که سفیدپوستان انجام می‌دهند. (این مسئله) حالم رو به هم می‌زند.

به گزارش «دیلی میل»، این مامور پلیس که از آن زمان به مرخصی با حقوق رفته، ادعا کرده که از ترس شلیک کرده است. مشخص نیست که آیا او برای تیراندازی متهم خواهد شد یا خیر. 

اخیراً نتایج یک مطالعه جدید که در مجله معتبر «لنست» منتشر شد، نشان داد بیش از نیمی از قتل‌های به دست پلیس در ایالات متحده گزارش نمی‌شود.

به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، تحقیقات در موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن نشان داد که در ایالات متحده بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۸ بیش از ۵۵ درصد از مرگ‌ها بر اثر خشونت پلیس، در مجموع بیش از ۱۷۰۰۰ نفر، یا طبقه‌بندی نادرست شده یا گزارش نشده است.

این مطالعه همچنین نشان داد که سیاه‌پوستان آمریکایی بیش از هر گروه دیگری بر اثر خشونت پلیس جان خود را از دست می‌دهند و احتمال این که به دست پلیس کشته شوند، ۳.۵ برابر بیشتر از سفیدپوستان آمریکایی است. 

نژادپرستی در آمریکا علیه شهروندان سیاهپوست این کشور به وضوح در جنایت یکی از افسران سفیدپوست آمریکایی علیه یک شهروند سیاه‌پوست نمود پیدا کرد.

«جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاه‌پوست در ماه مه سال ۲۰۲۰ از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت حدود ۹ دقیقه حین بازداشت توسط شاوین مامور پلیس آمریکا و چند مامور دیگر جانش را از دست داد. علت بازداشت فلوید توسط شاوین و همکارانش این بود که برای خرید در یک مغازه ۲۰ دلاری تقلبی به فروشنده تحویل داده بود.

انتشار ویدئوی صحنه به قتل رسیدن فلوید موج گسترده‌ای از اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس را در آمریکا به‌دنبال داشت که به دیگر کشورهای جهان نیز کشیده شد. قتل چند شهروند سیاه‌پوست دیگر توسط پلیس آمریکا نیز در شعله‌ور شدن بیش از پیش این اعتراضات موثر واقع شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: تیراندازی اوهایو پلیس آمریکا شهروند سیاهپوست شهروند سیاه مامور پلیس سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، شهرستان اهر یکی از شهرستان‌های ۱۹ گانه استان آذربایجان شرقی است، بخشی از جنگل‌های ارسباران با گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری نایاب که در سازمان یونسکو به ثبت رسیده در بخش هوراند اهر واقع شده است. این منطقه یکی از جاذبه‌های دیدنی استان محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر رونقی خاص به گردشگری منطقه داده است.  با این وجود در این شهر زیبا و تاریخی هتل یا مسافرخانه ای دیده نمی شود. 

 

متن شهروند خبرنگار ما:

 

با سلام و خسته نباشید به خدمت شما و عزیزان گرامی؛ اهر شهری است زیبا و توریستی است اما به علت نبود مسافرخانه در شهر اهر ارسباران ( قره داغ ) مسافران سرگردان می‌شوند، این شهر باید چند تا مسافر خانه یا هتل داشته باشد.
با تشکر از صفحه شهروند خبرنگار و مسئولین محترم.

دیگر خبرها

  • پلیس برای دستگیری این دو نفر مجبور به شلیک گلوله شد
  • استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی علیه دانشجویان معترض در دانشگاه آموری
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • نبود مسافر خانه در شهر زیبای اهر در استان آذربایجان شرقی
  • فریادهای خاموش: روایت‌های ناگفته از حمله به نورشمس | گزارش تصویری
  • تیراندازی در خنداب برای عملیات تعقیب و گریز سارقان مسلح بوده است
  • فوت یک جوان در پی شلیک پلیس در بندرعباس
  • شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش/ سایه مرگ در حوالی زن جوان
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد