Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،‌ ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران بعد از گزارش رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: من فکر می‌کنم یکی از انتخابات خوب مدیران عالی در دوره گذشته در شهرداری تهران، انتصاب حجت الاسلام امرودی به ریاست سازمان فرهنگی هنری با توجه به تجربه 12 ساله‌شان به عنوان مشاور فرهنگی شهردار،  قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی و معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  ادامه داد: از اسفندماه سال 98 تاکنون تمام سازمان‌های شبیه سازمان فرهنگی هنری که مردم باید به شکل داوطلبانه از فعالیت‌هایشان استقبال کنند یا تعطیل بوده یا نیمه تعطیل بوده‌اند. اما این حجم از فعالیت در ایام کرونا نشانه از تسلط ایشان بر حوزه فرهنگی و هنری در مجموعه شهر و شهرداری تهران دارد.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: بحث تفکیک وظایف و جلوگیری از موازی‌کاری بین سازمان فرهنگی هنری و معاونت اجتماعی شهرداری تهران یکی از موضوعاتی است که  سبقه طولانی در شهرداری تهران دارد.  در دوره چهارم لایحه‌ای جهت تفکیک وظایف و در واقع شفاف‌سازی وظایف حوزه معاون اجتماعی و فرهنگی و سازمان فرهنگی و هنری آماده کردیم. بنا بود همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سازمان متمرکز شود  و معاونت اجتماعی شهرداری تهران فقط در حوزه ماموریت‌های شهرداری کار فرهنگی انجام دهد. یعنی فرهنگ شهروندی را در موضوعات حمل و نقل و ترافیک، پسماند، آلودگی هوا، همسایه مداری و آپارتمان‌نشینی تبلیغ کند. 

وی  ادامه داد: بنا بود در این زمینه‌ها که ماموریت‌های اصلی شهرداری است، متمرکز شوند و همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مراکز فرهنگی هنری در سازمان فرهنگی هنری متمرکز شود. این اشکال در حال حاضر وجود دارد که برخی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری همچنان در حوزه معاونت اجتماعی انجام می‌گیرد و از این ظرفیت عظیمی که آقای امرودی به آن اشاره کردند متاسفانه استفاده نمی‌شود.

امانی با اشاره به مشکل دوم در این حوزه گفت: بحث اعتبارات سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است که معمولا در همه دوره‌ها متناسب با نیازها و ماموریت‌های سازمان تعریف نمی‌شود. با اینکه امسال بیش از 175 میلیارد تومان در لایحه اصلاح بودجه شهرداری به اعتبارات شما اضافه شده، اما آقای امرودی می‌گوید که تا آخر سال برای نگهداشت و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان مشکل دارند. یعنی بودجه‌های اجتناب‌ناپذیر سازمان است.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: پیشنهاد من این است که یک بار هم شده، ما در این دوره واقعا این مشکل را حل کنیم. کمیسیون بودجه و محاسبات شورا یک بررسی دقیقی انجام بدهد. این درد تاریخی و ماندگاری که از ابتدای فعالیت‌های سازمان همچنان به این دوره ما به ارث رسیده را حل کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عضو شورای شهر تهران ناصر امانی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران سازمان فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی هنری معاونت اجتماعی شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۲۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دومین دوره مسابقه سرود «هم‌سُرا» به مناسبت گرامیداشت ایام ولایت حضرت علی (ع) با هدف راه‌اندازی گروه سرود نوجوانان فرهنگسراها، خلق اثر هنری ماندگار و کشف و پرورش استعداد‌های نوجوانان در فرهنگسرا‌های شهر تهران برگزار می‌شود.

نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در این مسابقه و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نزدیکترین فرهنگسرای محل سکونت خود یا درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

در این دوره از مسابقات، رقابت در دو بخش گروه سرود ثابت فرهنگسرا (متشکل از نوجوانان مقطع اول یا دوم متوسطه با اعضای ثابت برای رقابت در این مسابقه) و گروه سرود حرفه‌ای فرهنگسرا (متشکل از گروه‌های شرکت‌کننده مدعو) برگزار می‌شود و فرهنگسرا‌ها فرصت دارند تا ۲۰ اردیبهشت گروه‌های سرود را به دبیرخانه معرفی کنند.

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان