Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@01:19:49 GMT

سیلی موشکی سپاه همچنان در حال سانسور

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۲۶۰۴

سیلی موشکی سپاه همچنان در حال سانسور

پایگاه عین الاسد استراتژیک ترین پایگاه نظامی امریکا در منطقه به شمار می رود و حتی خود امریکایی ها هم این تصور را نمی کردند که این پایگاه مورد هدف موشک قرار بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا یه نقل از شبکه اطلاع رسانی رهیاب، یکی از جنایت های دولت امریکا در چند سال گذشته ترور فرماندهان جبهه مقاومت بود، در طی حملات هوایی امریکا در فرودگاه بغداد سپهبد سلیمانی و ابومهدی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حادثه بلافاصله در صدر رسانه های دنیا قرار گرفت و تحلیل های مختلفی از بعد از حادثه تاکنون ارائه شده است، آنچه در این عملیات تروریستی امریکایی ها بیشتر نمود داشت بر این بود که دو فرمانده از دو ملت عراق به شهادت رسیدند و همین خود باعث شد تا مردم دو کشور داغدار و دلشکسته از دست دادن دو فرمانده دلاور خود باشند.

شدت این غم و اندوه و مطالبه بی حد و حصر مردم نسبت به انتقام باعث شد تا انتقام خون سردار دلها و ابو مهدی المهندس در دستور کار قرار بگیرد، امریکا و تمام پایگاه های مستقر در منطقه از ترس و هراس اقدام ایران سراسیمه و دست پاچه شده بودند و تمهیدات لازم برای حمله ایران تدارک دیده بودند.

بنابراین در عرض کمتر از یک هفته و در یک عملیات غافلگیرانه پایگاه هوایی امریکایی ها در عین الاسد بغداد مورد هدف موشک های ایران قرار گرفت، انتشار این خبر نیز همچون خبر تلخ حادثه در صدر اخبار رسانه های دنیا قرار گرفت.

اگرچه پاسخ قاطع به جنایات امریکا تا آن روز از هیچ کشوری جز ایران رخ نداده بود اما بسیاری از مردم انتظار سیلی سخت تری از کشورمان ایران برای انتقام سردار قاسم سلیمانی داشتند.

موشک باران عین الاسد گام نخست انتفام سخت

قبل از هر چیز باید گفت که پایگاه نظامی عین الاسد، پایگاهی است که برای آمریکایی ها و شخص دونالد ترامپ خیلی اهمیت داشت به طوری که ترامپ در ازای تخلیه آن، مبالغ هنگفتی از عراق مطالبه کرده بود.

اهمیت این پایگاه به این اندازه بود که خبرنگار المانیتور در گزارش خود این گونه نوشت که پایگاه عین‌الاسد همان جایی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ماه مارس گذشته با حضور در آن گفته بود نیروهای آمریکایی در این پایگاه می‌مانند تا از خاک عراق «ایران را تحت نظر داشته باشند.

بر این اساس حمله ایران به این پایگاه آنهم با موشک هایی که دساکله هلی رادار امریکایی نتوانسته بودند آنها را رصد کنند، خود اولین بعد استراتژیک انتقام سخت ایران است.

علاوه بر این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید می کند که 35 نقطه را در این پایگاه هدف قرار داده است. در ساده ترین تحلیل منطقی باید پرسید که چطور ممکن است یک دو جین موشک پیشرفته به محلی برخورد کنند اما دست کم حتی یک نفر هم مجروح نشده باشد؟ از این گذشته ادعای ترامپ مبنی بر اینکه هیچ یک از اشغالگران آمریکایی در این حمله آسیب ندیده اند قابل اعتماد نیست چرا که کارنامه وی پر از دروغ است؛ تردیدی نیست که روزهای آینده پرده از حجم خسارت و تلفات وارد شده به اشغالگران آمریکایی بر می دارد.

دیگر بعد استراتژیک اقدام ایران این است که در گزارش های آمریکایی و غیر آمریکایی تصریح شده است که ایرانی ها به واقع قصد نداشتند تلفات این موشکباران چندان بالا باشد؛ آنها با این کار نشان دادند که می توانند هر هدف آمریکایی را در عراق یا هر کشور دیگری بزنند که این خود به تنهایی مفاهیم و برداشت های بسیار و پیام های قدرتمندانه ای در متن خود دارد و به نظر می رسد که آمریکایی ها هم این پیام ها را به خوبی دریافته اند.

موشک باران پایگاه عین الاسد در رسانه های بیگانه

اما بعد از گذشت 2 سال از این حمله تاریخی موشک باران پایگاه نظامی امریکا، در حالیکه در همان روزهای نخست پس از واکنش ایران، روزنامه واشنگتن‌پست نیز به نقل از یک مقام نظامی که در پایگاه عین‌الاسد حضور داشت، نوشت که در نتیجه این حملات، دست‌کم دو نظامی آمریکایی از پنجره یک برجک دیدبانی به بیرون پرتاب شده و ده‌ها نفر دیگر نیز از حال رفتند.

همچنین سخنگوی پنتاگون اذعان کرد که ۱۱ نفر از نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه عین‌الاسد پس از حمله موشکی ایران دچار آسیب مغزی شدند.

سی‌ان‌ان نیز چند روز بعد در تارنمای خبری خود نوشت: برخلاف اعلام قبلی پنتاگون، چندین نفر از کارکنان نظامی پایگاه عین‌الاسد در جریان حمله موشکی هشتم ژانویه (۱۸ دی) ایران دچار جراحات ناشی از این حمله شدند.

این رسانه با یادآوری اینکه آمریکا در برآوردهای اولیه خود در پی این حملات موشکی، «اشتباه» کرده، نوشت:‌ صدمات وارد شده به نظامیان آمریکایی مستقر در این پایگاه جدی‌تر از برآوردهای اولیه پنتاگون است.

به نوشته سی‌ان‌ان، پنتاگون در ابتدا اعلام کرده بود که به دنبال شلیک ۱۶ فروند موشک از سوی ایران، این حمله هیچ تلفاتی در پی نداشت اما مقام‌های نظامی آمریکایی به این شبکه گفتند که ۱۱ نیروی آمریکایی دچار جراحت شدند.

در حالی که تعداد آسیب دیدگان ناشی از موشک‌باران پایگاه عین‌الاسد در رسانه‌ها و اظهارات مقام‌های آمریکایی روزبه‌روز افزایش می‌یافت، تلویزیون دانمارک نیز ۲۸ دی با یک افسر دانمارکی که در زمره نیروهای مستقر در پایگاه عین‌الاسد بود درباره انتقام موشکی ایران گفت‌وگو کرد. این مصاحبه نیز نشان داد که ارتش آمریکا در تلاش جدی برای کتمان حقایق تلفات خود است. نیروهای دانمارکی به همراه سایر نیروهای اروپایی یک روز پس از حمله ایران مستقیماً به سمت کویت عقب‌نشینی کردند.

ماه‌ها بعد و با فروکش کردن پیامدهای انتقام سخت ایران از نیروهای آمریکایی مستقر در عراق، خبرنگار واشنگتن‌پست به سراغ نظامیان حاضر در زمان حمله موشکی ایران رفت و ابعاد تازه‌ای از وحشت و اضطراب آمریکایی‌ها را فاش کرد.

واشنگتن‌پست نوشت: «آلن جانسون» از نظامیان آمریکایی در عین‌الاسد پس از برخورد موج انفجار سهمگین از جمله انفجار ناشی از موشکی که به حدود ۱۸ متری پناهگاهش برخورد کرد، در تمرکز کردن مشکل پیدا کرده است.

او گفت: هنوز اضطراب دارم. هنوز هم کابوس می‌بینم؛ کابوس صدای موشک‌هایی که نزدیک می‌شوند.

همچنین یک ماه پیش تارنمای روزنامه یو اس ای تودی نوشت که گزارشی به دست آورده که نشان می‌دهد عملیات موشکی ایران و پیامدهای آن تا ماه گذشته تا حد زیادی از دید عموم مخفی نگه‌داشته شده و حتی به فرماندهان اجازه داده نمی‌شد تا برای سربازان مجروح خود نشان قلب بنفش که برای احترام به سربازان زخمی در جنگ‌ها اعطا می‌شود، درخواست کنند.

اما رسانه های معاند بی توچه به اعترافات رسانه های غربی و اذعان سربازان امریکایی، باز هم با تحلیل های آبکی و عیر خرفه ای خود سعی در به حاشیه بردن این حمله بزرگ از سوی ایران را دارند.

شبکه دروغ پراکنی بی.بی.سی با روش های ابلهانه خود تلاش می کند تا موشک باران پایگاه نظامی هوایی عین الاسد را بی ارزش جلوه دهد و حتی با انتشار مطالبی فرافکنانه آن را تقاص خون حاج قاسم تلقی نکرده است.

اما با تاکید بر اینکه پایگاه عین الاسد استراتژیک ترین پایگاه نظامی امریکا در منطقه به شمار می رود، یاد آوری می کنیم که حتی خود امریکایی ها هم این تصور را نمی کردند که این پایگاه مهم مورد هدف موشک قرار بگیرد.

در ادامه این تحلیل که در سایر رسانه های بیگانه نیز آمده است، از ضعف نیروهای نظامی ایران در قبال این حادثه سخن به میان آورده شده است، در حالی که برخی رسانه ها بلافاصله بعد از روز حادثه این گونه نوشتند که این اولین حمله بعد از جنگ جهانی به مقر آمریکایی ها به شمار می رود.

این تحلیل های رسانه های بیگانه در حالی است که رهبر معظم انقلاب از حمله موشکی بعنوان یک سیلی یاد کردند و انتقام سخت اخراج امریکایی ها از منطقه خواهد بود.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: موشک باران پایگاه پایگاه عین الاسد پایگاه نظامی موشکی ایران امریکایی ها آمریکایی ها حمله موشکی حمله موشک رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد +فیلم

ارتش یمن با انتشار فیلمی لحظه انهدام یک پهپاد آمریکایی بر فراز استان صعده یمن و جزییاتی از این پهپاد را به نمایش گذاشت.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، اداره اطلاع‌رسانی جنگی ارتش یمن فیلم لحظه انهدام پهپاد «MQ۹» ارتش آمریکا بر فراز آسمان استان صعده این کشور از سوی پدافند موشکی یمن را منتشر کرد.

بر اساس این فیلم این پهپاد آمریکایی با شلیک موشک از سوی سامانه پدافند موشکی ارتش یمن سرنگون شده است.

مطابق اعلام نیروهای مسلح یمن این پهپاد پنجشنبه ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ در حین انجام عملیات خصمانه علیه یمن از سوی سامانه دفاع موشکی یمن منهدم شده است.

روز گذشته نیز یک مقام آمریکایی که از ذکر نام خود خودداری کرد در سخنانی به شبکه «سی بی اس» اذعان کرد که یک پهپاد «MQ۹» متعلق به ارتش این کشور در نزدیکی سواحل یمن سرنگون شده است.

این مقام دولتی آمریکایی درباره علت سرنگونی این پهپاد پیشرفته اظهارنظری نکرد.

به گزارش شبکه ای بی سی نیوز، ارتش یمن از ماه نوامبر دو پهپاد ام‌کیو ۹ ریپر آمریکایی دیگر را ساقط کرده است. یکی از این پهپادها در اوایل ماه نوامبر و دیگری در ماه فوریه ساقط شده است. هر یک از این پهپادها در حدود ۳۰ میلیون دلار ارزش دارند.

دیگر خبرها

  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد +فیلم
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق (فیلم)
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج