Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:31:41 GMT

واکسن تنها سلاح مقابله با امیکرون است

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۲۶۶۳

واکسن تنها سلاح مقابله با امیکرون است

ایسنا/زنجان استاندار زنجان با تاکید بر رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم توجه مسئولان امر به این موضوع، گفت: با توجه به شیوع سویه امیکرون فعلا تنها سلاح بری مقابله با آن واکسیناسیون عمومی و تزریق دز یادآور است و در کنار آن باید پروتکل‌ها بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

محسن افشارچی صبح امروز (۱۹دی‌ماه) در جلسه ستاد کرونا، با بیان اینکه باید به سمت تکمیل تزریق دزهای واکسیناسیون پیش رفت؛ اظهارکرد: در مقابله با کرونا، سپر اصلی تزریق واکسن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارغ از اینکه واکسن‌ها چه نامی دارند و ساخت چه کشوری است باید تزریق شود. به گفته کارشناسان همه واکسن‌ها خصوصا واکسن‌های ملی امتحان خود را پس داده و تاثیر چشم‌گیری در پیشگیری از ابتلا به ویروس و بالا بردن ایمنی بدن دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید امکانات مورد نیاز برای تسریع در واکسیناسیون فراهم باشد، افزود: خطرهای کرونا هنوز تمام نشده و با وجود تزریق واکسن، همچنان باید پروتکل‌ها را رعایت کرد تا آرامش فعلی ادامه‌دار باشد در کنار این باید تمهیداتی اندیشیده شود تا دسترسی به واکسن همچون گذشته آسان بوده و همه افراد اقدام به تزریق واکسن و تکمیل واکسیناسیون خود کنند.

نماینده عالی دولت در استان زنجان ادامه داد: خوشبختانه در استان امکانات لازم برای حضور مردم در مراکز واکسیناسیون فراهم است و افراد با مراجعه به این مراکز می‌توانند یکی از واکسن‌های موجود در سبد را دریافت کنند که این موضوع در مقابله با شیوع سویه امیکرون حائز اهمیت است.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار زنجان در این جلسه با اشاره به طرح مدیریت هوشمند کرونا، گفت: دستگاه‌های مختلف باید گزارشی مبنی بر واکسیناسیون جامعه هدف خود ارائه دهند.

ابوالفضل رفیعی تصریح کرد: طی بررسی و بازدیدهایی که توسط بازرسان استانداری از نحوه عملکرد دستگاه‌ها صورت گرفت، در مرحله اول ۷۲ دستگاه بازدید شد که در مجموع ۲۳ دستگاه نمره ۱۰۰، ۲۸ دستگاه بین ۹۰ تا ۹۹ نمره و ۸ دستگاه بین ۸۰ تا ۸۹ نمره کسب کردند. همچنین در مرحله دوم از ۲۳ دستگاه بازدید به عمل آمد که ۲۱ دستگاه نمره بالایی دریافت کردند و به برخی دستگاه‌ها که در مرحله اول کوتاهی داشتند، تذکر داده شد.

وی ادامه داد: از بین حدود ۴۱ هزار کارمندی که در استان فعال است ۷۵ درصد هر دو دز و ۹ درصد یک دز را دریافت کردند و ۷ درصد افراد واکسینه نشدند. در خصوص کنترل‌ها و مراقبت‌ها انتظارات بیشتری از دستگاه‌ها می‌رود.

در ادامه حسن بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، گفت: در استان زنجان ۸ بیمار مبتلا به سویه امیکرون شناسایی شده است. تاکید بر این است که نباید شرایط عادی فرض شده و پیشگیری‌ها و رعایت پروتکل‌ها کاهش یابد. باید دقت‌نظر لازم را داشته و بیش از گذشته به توصیه‌ها توجه شود تا این دوران را نیز با کمترین آسیب پشت سر گذاریم.

همچنین معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اظهار کرد: در روند درمان ویروس اُمیکرون حوزه سرپایی اهمیت زیادی دارد و آزمایشگاه‌ها باید تقویت شده تا حوزه درمان سرپایی بهتر مدیریت شود. رعایت پروتکل‌ها و ادامه روند واکسیناسیون در حفظ وضعیت سلامت جامعه تاثیر بالایی دارد.

محمدرضا صائینی با اشاره به وضعیت نظارت‌ها، گفت: باید قوی‌تر به نظارت‌ها پرداخت. پوشش واکسیناسیون در ۹۲ درصد متوقف شده و نیاز است مدیریت هوشمند جدی‌تر دنبال شود تا این آمار روند صعودی داشته باشد و در این خصوص بهتر است شورای اطلاع‌رسانی، روابط عمومی‌های و استدیو سلامت مجددا فعال شوند.

وی افزود: در مکان‌هایی که ماسک کنار می‌رود، مثل رستوران‌ها و باشگاه‌ها باید به پرتکل‌ها توجه شده و رعایت موارد اعلامی به طور جدی‌تر دنبال شود. همچنین در حوزه آموزش پرورش و مراکز علمی باید حساسیت ویژه‌ای برای رعایت و مراقبت‌ها داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان طرح مدیریت هوشمند کرونا استانی اجتماعی کرونا در ایران استان زنجان پروتکل ها دستگاه ها واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۲۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند

سرهنگ علیرضا دلیری گفت: در پی اعلام چند مورد تیراندازی به سمت شهروندان ایرانشهری در محلات این شهرستان، بررسی موضوعات به صورت ویژه در دستورکار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با حضور مأموران انتظامی در صحنه و اقدامات اطلاعاتی به عمل آمده مشخص شد، سرنشینان ۲ دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و یک دستگاه خودرو پژو پارس با سلاح کلاش و کلت کمری به سمت یکی از شهروندان تیراندازی که موجب مجروحیت یک نفر شده و عاملان شرارت از محل متواری شدند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور دستگیری عاملان این جرم، با انجام کار دقیق پلیسی هشت نفر از متهمان شناسایی و طی سه عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات در خصوص کشف سلاح‌های به کار رفته در این تیراندازی‌ها همچنان در دستور کار پلیس است، افزود: متهمان به بزه انتسابی اعتراف کرده و انگیزه خود را اختلافات قبلی عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور