Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@00:18:03 GMT

شهری که حال و روز فرهنگ و هنر در آن خراب است

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۲۷۰۹

شهری که حال و روز فرهنگ و هنر در آن خراب است

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه امروز شورای شهر با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.

در ابتدا مهدی چمران رئیس شورای شهر سالروز حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و سالروز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

در ادامه اعضا به ذکر تذکرات خود پرداختند.

در همین راستا نیز سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر در تذکری نسبت به تأخیر شهرداری در ارسال لایحه‌ای برای توسعه کارآفرینی در شهر تهران، خواستار تسریع شهرداری در ارسال این لایحه و ساماندهی مشاغل در پایتخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فساد برانگیز ترین بخش شهرداری

در ادامه احمد صادقی در تذکری در خصوص احتمال بروز فساد در امور شهرسازی گفت: در مسائل شهرسازی احتمال بروز فساد به دلیل ارتباط مستقیم شهروندان و شهرداری وجود دارد لذا درخواست بنده هوشمند شدن و سیستماتیک شدن امور شهرسازی و کاهش این ارتباط مستقیم به منظور پیشگیری از وقوع فساد است.

سپس مهدی عباسی خواستار اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری و اقدام عامل شهرداری برای این موضوع شد.

در ادامه حجت‌الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با توضیح درباره عملکرد این سازمان، با بیان این‌که سازمان کسری بودجه ۱۰۷ میلیارد تومانی داشت و آذرماه سال ۹۸ که من به سازمان آمدم حقوقی برای پرداخت نبود، گفت: حال تصور کنید در این شرایط هنگامی که تلاش می‌کنیم کارها به روی روال بیفتد کرونا شیوع یافت و همه مراکز فرهنگی و هنری‌مان که می‌توانستند درآمدزا باشند تعطیل شدند و در آن زمان اعلام شد که ۵.۵ میلیارد تومان برای تعمیر فوری برخی ساختمان‌ها که به حد اضطرار رسیده لازم است. مثلاً در باغ کتاب سقف چکه می‌کرد و آب پشت دستگاه‌های گران قیمت می‌رفت که باید آن را درست می‌کردیم و این مبلغ برای تعمیرات اضطراری بود.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان این‌که من سه پیشنهاد دارم اظهار کرد: از شورای شهر می‌خواهم که بودجه هزینه‌ای سازمان را به طور کامل تخصیص دهد چرا که این بودجه اجتناب‌ناپذیر است و ما برای حقوق و نگهداشت به آن احتیاج داریم و همچنین واگذاری و تحویل مراکز فرهنگی به سازمان فرهنگی را خواستاریم چرا که ما متخصصان زیادی داریم که می‌توانیم به طور شایسته و انقلابی این مراکز را اداره کنیم.

وی خواهان تخصیص بودجه برای برنامه‌های جاری شد و گفت: ما بودجه برای کار جدید نداریم مثلاً دو سال قبل اعلام کردیم که می‌خواهیم فیلمی برای حاج قاسم سلیمانی بسازیم اما به دلیل شرایط این امر محقق نشد و عملاً از سال ۱۳۹۳ لقب هنری سازمان مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

امرودی با بیان این‌که بارها مکاتبه کردیم که وضعیت هنرمندان خوب نیست، گفت: اما تاکنون یک ریال هم نتوانستیم به مؤسسات، شخصیت‌های حقوقی و هنری کمک کنیم.

سپس مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون خدمات شهری با اشاره سخنان رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، درخواست اعلام سوابق وی را کرد و خواستار بهبود حقوق و دستمزد کارکنان این سازمان اقدام کند.

انتقاد از عدم رشد شاخص‌های فرهنگی شهر تهران

در ادامه نرگس معدنی پور گفت: علی رغم اجرای برنامه‌های متعدد در شهر، ولی شاخص‌های فرهنگی اجتماعی ارتقا نمی باید و برنامه‌ها نیز اثر بخشی لازم را ندارند. متأسفانه سیاست‌ها و برنامه‌ها مبتنی بر نیازها نیست و سازمان اغلب به خروجی توجه می‌کند و برنامه‌ها دارای نرخ پوشش پایین هستند.

وی افزود: برنامه‌ها ارزیابی نمی‌شوند و به عوامل زمینه ساز توجه نمی‌شود لذا از شهردار انتظار می‌رود ضمن توجه به مسائل اجتماعی، به نتایج و خروجی و سیاست‌ها توجه داشته باشند.

وضعیت فرهنگی شهر مناسب نیست

سپس مهدی اقراریان نیز درباره توضیحات رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری گفت: با وجود فعالیت بیش از ۱۰ دستگاه در حوزه فرهنگی، با این وجود وضعیت فرهنگی در کشور شرایط مطلوبی ندارد. آیا نقشه راهی برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در سازمان وجود دارد یا خیر.

خطر دزدی و نا امنی در منطقه ۱۵ به دلیل وجود گرمخانه

در ادامه ناصر امانی عضو شورای شهر در گزارشی به مشکلات منطقه هرندی و منطقه ۱۵ تهران اشاره کرد و گفت: وجود گرمخانه در حوالی منطقه رضویه مشکلات زیادی را برای مردم منطقه ایجاد کرده است. به دلیل وجود این گرمخانه با حدود ۴۰۰ ظرفیت، شاهد دزدی در منطقه هستیم.

وی افزود: وجود مراکز فروش ضایعات نیز فضای نا امنی را برای مردم منطقه ایجاد کرده است.

عضو شورای شهر بیان کرد: در این منطقه تبعیض ساخت و ساز و صدور پروانه نسبت به دیگر نقاط شهر وجود دارد و با وجود جمعیت ۵ هزار نفری در منطقه، تنها یک بانک در آنجا وجود دارد و از مدرسه و دیگر خدمات عمومی خبری نیست.

در ادامه میثم مظفر در تذکری نسبت به مناطق جنوبی شهر گفت: وضعیت دروازه جنوب شرقی تهران در اتوبان امام رضا بسیار بد است.

وی بیان کرد: بیش از یک و نیم ماه است که درخواست مردیم طرح رصد در شورا در دستور کار قرار بگیرد اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.

سپس سوده نجفی ضمن اشاره بر مشکلات منطقه ۱۵ پایتخت گفت: پاساژ بنفشه مشکلات زیادی دارد و بعد از ۲۵ سال هنوز برای خریداران تعیین و تکلیف نشده و مرکز تجمع معتادان شده است.

کد خبر 5395605 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران آسیبهای اجتماعی شهرداری تهران شورای عالی استان ها خسارات سیلاب قوه قضاییه شورای شهر تهران قاسم سلیمانی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مترو شهید گمنام پیر حسین کولیوند لایحه بودجه 1401 مجتبی خالدی غلامحسین محسنی اژه ای اورژانس رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری برنامه ها شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ چایخانه رضوی در کرج راه اندازی می شود

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرج از احداث چایخانه های رضوی در شهر کرج خبر داد. - اخبار استانها -

امیر اشتری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در کرج، بیان کرد: در راستای ترویج و بازآرایی فضای معنوی حرم و بارگاه امام هشتم (ع) در کرج، 4 چایخانه  رضوی در کرج کلنگ زنی و احداث می شود.

وی گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در دهه کرامت در شهر کرج انجام خواهد شد، کلنگ زنی و آعاز عملیات عمرانی 4 چایخانه در شهر کرج خواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج در ادامه به جانمایی این چایخانه ها اشاره کرد و گفت: این چایخانه ها در مناطق 2، 7 ، 8 و 9 شهرداری کرج کلنگ زنی و احداث خواهد شد.

 اشتری با اشاره به تلاش مجموعه مدیریت شهری برای برپایی متفاوت دهه کرامت امسال نسبت به سال های گذشته، افزود: در همین خصوص نیز روز گذشته جلسه ای با حضور شهردار، تعدادی از اعضای شورای شهر و خادمیاران برگزار و هماهنگی های لازم در زمینه برگزاری برنامه های دهه کرامت انجام شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری کرج اذعان کرد: سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج نیز برای این مناسبت برنامه هایی را پیش بینی کرده که علاوه بر کلنگ زنی چایخانه های رضوی، برگزاری جشن مهربانو در روز دختر و برپایی اجتماع 20 هزار نفره امام رضایی هاست.

معاون شهردار کرج، راه اندازی کارناوال کودکانه در سطح شهر به منظور جذب خردسالان به اجتماعات مذهبی و تشویق و ترغیب آنها برای شناخت و پیگیری سیره ائمه معصومین(ع) را بخش دیگری از برنامه های سازمان فرهنگی شهرداری کرج در روزهای دهه کرامت عنوان کرد.

دهه کرامت در سال جاری همزمان با روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) از روز جمعه 21 اردیبهشت ماه آغاز و تا دوشنبه 31 اردیبهشت ماه همزمان با ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • ۴ چایخانه رضوی در کرج راه اندازی می شود
  • آغاز یک راهبرد فرهنگی با سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا