Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - ​​​​​​​به گفته سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، با ارائه و پیاده‌سازی فناوری 5G در کشور، با یک رشد عجیب در تقاضای موبایل مواجه خواهیم شد که کوچ از نسل قدیم به نسل جدید تکنولوژی محسوب می‌شود.
دو سال پیش بود که محمدجواد آذری جهرمی - وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات - درباره زیرساخت‌های 5G وعده راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت تلفن همراه را با وجود تحریم‌های آمریکا داد و این اتفاق در سال ۱۳۹۹ با راه‌اندازی مراکز 5G در شیراز، کیش، مشهد و تهران به‌صورت پایلوت تحقق یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته با توجه به اینکه هنوز 5G به‌صورت گسترده در تمام شهرها و تمامی نقاط راه‌اندازی نشده، استفاده از گوشی‌هایی که از 5G حمایت کنند هم هنوز در بین مردم جا نیفتاده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، پس از اینکه در سال‌های گذشته با ورود نسل سوم و چهارم تلفن همراه در دنیا مواجه بودیم، چند سالی است که صحبت از 5G یا همان نسل پنجم تلفن همراه مطرح می‌شود. کاهش تأخیر، ظرفیت بالای دسترسی، قابلیت اطمینان بسیار بالا، ارتقای ارتباطات موبایل پهن باند و قابلیت اتصال و ارتباط اشیاء در سطح بسیار وسیع از جمله ویژگی‌های نسل پنج ارتباطی است که این فناوری نوین ارتباطی را به‌عنوان یک فناوری تحول‌ساز که سایر جنبه‌های فناوری را نیز متحول می‌کند مطرح کرده است.

در این راستا محمدرضا عالیان -سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی-  اظهار کرد: بازار موبایل در پساکرونا بسیار متحیرکننده خواهد بود. تمام حوزه‌های اقتصادی بعد از عادی شدن شرایط کرونایی در دنیا اوج عجیبی را تجربه خواهند کرد. در حوزه آی‌تی و گوشی‌های موبایل هم ما الان فنری را به زور نگه داشتیم که از جای خودش پرتاب نشود، این فنر هم ورود به حوزه اینترنت نسل پنج است.

وی ادامه داد: به محض اینکه پایلوت ارائه 5G را در کشور پیاده کنیم، با یک رشد عجیب در تقاضای موبایل مواجه خواهیم شد که کوچ از نسل قدیم به نسل جدید تکنولوژی محسوب می‌شود، اتفاقی که هنگام مهاجرت از 2G و 3G به 4G هم رخ داد و مصرف موبایل در کشور رشد فزاینده‌ای داشت، سال ۱۳۹۵، حدود ۲۵ میلیون دستگاه در کشور مصرف شد که با مصرف امروزی، فاصله‌ای حدودا ۹ میلیونی دارد.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی خاطرنشان کرد: این رشد نه تنها در حوزه تکنولوژی، بلکه در تمام بازارها اتفاق می افتد و در کشور ما هم نمود دارد. امیدواریم سال آینده و حتی زودتر، موضوع کرونا در جهان آرام بگیرد و شاهد این رشد در مصرف گوشی های موبایل و کوچ به نسل پنجم اینترنت باشیم.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: گوشی هوشمند تلفن همراه فناوری 5G

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۲۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت

بهای نفت در بازار جهانی طی ماه‌های اخیر به شدت تحت تاثیر وقایع سیاسی به ویژه جنگ اوکراین در شرق اروپا و جنگ غزه در خاورمیانه قرار داشته است. در عین حال، بهای طلای سیاه تحت تاثیر داده‌های آماری مربوط به عرضه و تقاضا و نیز رشد اقتصادی قدرت‌های بزرگ قرار دارد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی روند کاهشی داشت. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با ۴۰ سنت کاهش، ۸۸ دلار و ۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۵۵ سنت کاهش، به ۸۲ دلار و ۸۱ سنت در هر بشکه رسید. 

تضعیف دلار در برابر سایر ارز‌های معتبر جهانی باعث افزایش جزئی بهای نفت در اوایل امروز شده بود. با این حال، سایر عوامل بار دیگر روند بهای نفت را کاهشی کرد. 

تحلیل‌گران بازار می‌گویند کاهش نگرانی از گسترش جنگ غزه به سایر مناطق در خاورمیانه به ویژه کاهش تنش میان ایران و اسراییل از جمله دلایل سیاسی تاثیر گذار بر روی کاهش بهای نفت بوده است. 

گرچه گزارش جدید آژانس انرژی آمریکا حاکی از کاهش ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت ذخایر تجاری این کشور بود که این مسئله می‌توانست بهای نفت را افزایش دهد؛ اما داده‌های اقتصادی درباره کاهش فعالیت‌های تجاری در ایالات متحده، این موضوع را خنثی کرد. 

تحلیل‌گران می‌گویند تا زمانی که تنش‌های جهانی همانند جنگ اوکراین که یک سوی آن کشور‌های بزرگ صادر کننده نفت همانند روسیه هستند و یا منازعات در مناطق حساس جهان همانند خاورمیانه که بخش قابل توجهی از صادرات نفت را صادر می‌کند، جریان دارد بازار نفت می‌تواند شاهد نوسانات شدید در بهای طلای سیاه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • ویدئوی دیدنی از تاثیر حجاب و پوشش روی مشتری های یک فروشنده خانم | از شماره تلفن خواستن برای خریدهای بعدی تا ...
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت