Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:30:25 GMT

دومین ایده بازار گیاهان دارویی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۲۷۸۷

دومین ایده بازار گیاهان دارویی برگزار می‌شود

ایسنا/اصفهان رئیس سرای نوآوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: دومین ایده بازار در حوزه‌های صنایع غذایی، گیاهان دارویی، باغبانی، دامپروری و رشته‌های مرتبط، برگزار می شود.

کامران صفوی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: این رویداد با مشارکت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به‌عنوان مشارکت کننده و حامی رویداد در تاریخ هشتم بهمن‌ماه سال جاری برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کشور پتانسیل بالایی در حوزه گیاهان دارویی وجود دارد، گفت: در استان اصفهان نیز مجموعه حوزه‌های فعال در این زمینه گسترده و حائز اهمیت است. دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با دارا بودن سرای نوآوری گیاهان دارویی و مرکز رشد تخصصی و شتاب دهنده گیاهان دارویی نقش فعال در این حوزه دارد.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان هدف از برگزاری این رویداد را شناسایی ایده‌های نو در حوزه گیاهان دارویی اعلام کرد و افزود: رویکرد ایده‌ها بیشتر فناورانه و ارائه طرح‌های نوین است.

صفوی، مخاطبان این ایده بازار را دانشجویان، فارغ التحصیلان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و فناوران مراکز رشد و پارک‌های فناوری اعلام کرد و گفت: صاحبان ایده در حوزه‌های کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست می‌توانند با مراجعه به آدرس https://sanka.agrieng.org از مسیر ورود به سامانه‌ آموزش (لینک ثبت‌نام در رویداد و اخذ گواهی حضور برای اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی) و یا آدرس  https://lms.agrieng.org (لینک ثبت‌نام برای غیراعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی) نسبت به ثبت ایده خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال ایده‌ها تا اول بهمن‌ماه است، بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در چارچوب محورهای صنایع غذایی، گیاهان دارویی، باغبانی، دامپروری و رشته‌های مرتبط ایده‌های خود را ارسال کنند.

رئیس سرای نوآوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان خاطرنشان کرد: تقدیر از ایده‌های برتر، امکان استقرار در مراکز رشد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) به همراه امکان دریافت هزینه نمونه سازی محصول تا سقف ١٠٠ میلیون ریال از جمله مزایای ویژه برای ایده‌های برگزیده است.

صفوی اضافه کرد: برگزیدگان با استقرار در مرکز رشد دانشگاه اصفهان امکان حضور در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد که اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار می‌شود را خواهند داشت.

وی، شتاب و تسهیل به منظور شناسایی افراد خلاق و نوآور، آشنایی با فناوری‌های جدید و نوآورانه، هزینه بسیار پایین در مقایسه با تحقیق و توسعه، ریسک کمتر در مقایسه با تحقیق و توسعه و زمان بری کمتر در مقایسه با تحقیق و توسعه را از مزایای رویداد ایده بازار کشاورزی برای واحدهای تولیدی و خدماتی دانست و گفت: همچنین مزایای رویداد ایده بازار کشاورزی برای نوآوران، فناوران و شرکت‌های صاحب فناور شامل مواردی از جمله کاهش ریسک‌ تجاری‌سازی و دسترسی به بازار، کاهش زمان و هزینه در تیم‌سازی، شناسایی نیازها و چالش‌های فناورانه صنایع و واحدهای تولیدی و خدماتی، دریافت جایزه و اعطای تسهیلات مالی و مشاوره است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی گياهان دارويي ایده بازار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گیاهان دارویی برگزار می شود منابع طبیعی ایده بازار ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۲۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان پیش بینی کرد هرکیلو آویشن بیش از ۵۰۰ هزار تومان فروخته شود و ارزش آویشن‌های برداشت شده امسال به بیش از ۲۰ میلیارد تومان برسد.

سید محمد نور موسوی افزود: بیشترین آویشن‌های برداشت شده در شهرستان‌های رودان، میناب، بشاگرد و حاجی آباد است.

وی گفت: سطح رویشگاه‌های هرمزگان بیش از دویست هزار هکتار است که ۵۰ هزار هکتار آن در طرح بهره برداری، و در ۷ هزار هکتار آن عملیات احیای از سوی جوامع محلی صورت گرفته است.

وی گفت: پارسال ۹ فقره طرح مصوب بهره برداری گیاهان دارویی با همکاری بهره برداران و تعاونی‌های مردمی به مساحت ۲۲۰ هزار هکتار پوشش داده شد که شامل دوگونه دارویی آویشن و آنغوزه است.

بیشتر بخوانید: آبگیری ۱۱۰ میلیون مترمکعبی سازه‌های آبخیزداری هرمزگان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: طرح‌های اصلاحی و احیایی در مراتع با همکاری بهره برداران شامل ساخت هلالی آبگیر، بذرکاری، بذرپاشی و حفاظت و قرق است.

موسوی گفت: گونه‌های دارویی و خوراکی شامل آویشن، آنغوزه تلخ، بادام کوهی، بنه، گیشدر، پونه، مور خوش و تلخ، کلپوره، گلدر و آلوئه ورا بیشترین مصرف را در هرمزگان دارند.

وی افزود: این گونه‌های دارو‌های گیاهی پس از برداشت به استان‌های فارس، اصفهان و تهران ارسال و بعد از فرآوری و بسته بندی به خارج از کشور صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • تکیه خاتون آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه گرد
  • تکیه خاتون‌آبادی، محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • تکیه خاتون‌آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود