Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد هادی ایمانیه یکشنبه در نشست ستاد احیای تالاب های فارس با بیان اینکه در همین دی ماه باید قرارگاه آب استان فارس راه‌اندازی شود، گفت: این قرارگاه به همه مباحث احیای تالاب ها ، تامین حقابه و چگونگی توزیع آن می پردازد.این قرارگاه روزانه کار می‌کند و فرمانداران شهرستان‌هایی که ربط دارند نیز در قرارگاه حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور رئیس‌ مجلس در اواخر هفته گذشته در نی‌ریز اظهار داشت: در آن سفر وضعیت تالاب‌های استان به ویژه بختگان برای رئیس مجلس به جزئیات شرح داده شد تا در بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات بختگان و پریشان بیشتر دیده شود.

ایمانیه خطاب به مدیر کل محیط زیست استان فارس گفت: مطالبات مربوط به حفاظت از تالاب‌ها و محیط زیست باید از فرمانداران خواسته شود و فرمانداران توجیه شوند؛ محیط زیست فقط نظارت بر اجرا کند.

استاندار فارس با ابراز رضایت از همکاری و مشارکت دانشگاه شیراز در احیای تالاب‌ها بیان کرد: این اقدام خیلی خوب بوده و سریع‌تر به هر ۱۳ تالاب گسترش یابد و منتظر نتیجه بختگان نمانید چون کار خوب و علمی است که نتیجه می‌دهد برای تامین منابع اعتباری هم دولت کمک می‌کند.

وی افزود: استفاده از فاضلاب و پساب نی‌ریز برای صنعت، استفاده خط انتقال آبی که از خلیج فارس تا سیرجان آمده و استفاده از سد چشمه عاشق برای کشاورزی و صنعت مواردی است که با فولاد نی‌ریز صحبت شده تا انجام شود که نتیجه این امر حفاظت بیشتر از منابع آب است.

ایمانیه با بیان اینکه محیط زیست و حفاظت از آن در اولویت مدیریت استان است، گفت: آثار تخریب محیط زیست ابعاد اجتماعی و حتی امنیتی دارد بنابراین احیا و حفاظت از محیط زیست باید بر مبنای کار علمی و همه جانبه باشد که در این میان مشارکت مردم خیلی کمک می‌کند.

تالاب‌های پریشان،مهارلو ، کافتر ،طشک، بختگان، ارژن،کمجان، هیرم، هرم و کاریان و هفت برم فارس دچار خشکی یا کم آبی شده اند.

برچسب‌ها نی ریز دریاچه بختگان اداره کل حفاظت محیط زیست فارس تالاب بختگان پروندهٔ خبری رهاسازی حقابه، گامی برای احیای تالاب بختگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نی ریز دریاچه بختگان اداره کل حفاظت محیط زیست فارس نی ریز دریاچه بختگان اداره کل حفاظت محیط زیست فارس تالاب بختگان احیای تالاب ها محیط زیست نی ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت صندوق ملی محیط زیست در این استان بدون استفاده مانده است.

اسلام جاودان خرد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: صندوق ملی محیط زیست بعنوان یک موسسه عمومی غیردولتی وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه حفظ و تنوع زیستی و جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست کشور فعالیت می‌کند و تسهیلات با بهره کم به طرح‌های حافظ محیط زیست پرداخت می کند که متاسفانه تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد از این ظرفیت ملی استفاده نشده است.

وی اظهارکرد: متاسفانه صنایع، شهرداری ها، شرکتهای شهرکهای صنعتی و حتی بخش خصوصی و غیردولتی از این فرصت برای ارائه طرحهای محیط زیستی و بهرمندی از دریافت تسهیلات حمایتی این صندوق استفاده ای نکرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بخش عمده منابع مالی این صندوق در چارچوب اساسنامه و در قالب اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی برای رفع آلودگی های محیط زیست و طرحهایی که منجر به حفظ محیط زیست شوند، مصرف می شود.

جادودان خرد تصریح کرد: این صندوق آمادگی دارد از طرح ها و پروژه‌های حافظ محیط زیست در حوزه های صنعتی، کشاورزی، طرحهای کاهش دهنده آلودگی هوا، آب و خاک، نیروگاههای تولید انرژیِ پاک بخصوص طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری ها تسهیلات پرداخت کند.

وی بیان کرد: واحدهای صنعتی، معدنی، شهرداری ها، ادارات جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شرکت های صنعتی و  فرمانداران می توانند نسبت به معرفی طرح های حائز اهمیت در راستای حفاظت از محیط زیست به ریاست این صندوق یا به اداره کل حفاظت محیط زیست استان جهت راهنمایی های لازم مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست