Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی گمرک اعلام کرد: ۲ تن جو خوراک دام وارداتی با ارز ترجیحی توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور در بندر چابهار خراب شده است و آنها با وجود انبارهای مسقف ترجیح دادند، جوهای وارداتی در فضای باز نگهداری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به تازگی ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه بخشی از جوهای وارداتی به جای اینکه به دست تولیدکنندگان برسد به دلیل عدم ترخیص به موقع در بندر چابهار جوانه زده و سبز شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع بلافاصله از سوی گمرک تایید و اعلام شد که این محموله جو از طریق شرکت پشتیبانی امور دام وارد شده است.   طبق اعلام گمرک، ۱۳۵هزارتن جو وارد کشور شده که ۹۰ درصد آن (حدود ۱۲۰ هزار تن) ترخیص شده و حدود ۱۰ درصد آن یعنی ۱۵ هزار تن در بندر باقی مانده است که باید با صدور کد رهگیری بانک ترخیص می شد ولی با گذشت دوماه هنوز هیچ اقدامی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام برای ارائه به گمرک و ترخیص باقی مانده انجام نشده است.   روح‌الله لطیفی سخنگوی گمرک  در شبکه یک تلویزیونی اعلام کرد: جوهایی که در بندرچابهار سبز شد و فاسد شده متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام است که با ارز ترجیحی وارد شده بود.    وی افزود: در مجموع ۱۳۵ هزار تن جو وارد شده بود که حدود ۲ تن آن در گمرک به دلیل قرار گرفتن در معرض باران سبز شده و تقریباً غیرقابل استفاده شده است.    سخنگوی گمرک تأکید کرد: شرکت پشتیبانی امور دام این محصول را دو تا سه ماه گذشته و توسط دو شناور وارد کشور کرد، اما با وجود انبارهای مسقف اصرار داشتند که در فضای باز نگهداری شود.   لطیفی گفت: حتی آنچه که گفته می‌شود نایلون و چادر روی این محصولات کشیده بودند را همکاران ما تأیید نمی‌کنند.    سخنگوی گمرک بیان کرد: این جای سؤال است که این شرکت اخیراً ذرت هم وارد کرده بود، اما این محصول را سریع انتقال داد، اما جوی دامی که از چند ماه پیش در فضای باز دپو شده بود را انتقال نداد و حتی به دو انبار مسقفی که وجود داشت، نیز جابجا نکرد.    وی ادامه داد: گزارش هواشناسی در مورد بارندگی را به شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کردیم و حتی درباره لزوم جابجایی این محموله دپو شده نیز هشدار دادیم، اما توجهی نکردند.    این مقام مسئول تصریح کرد: از ۱۳۵ هزار تن محموله جو وارد شده ۱۲۰ هزار تن ترخیص شده بود و ۱۵ هزار تن در فضای باز دپو شده بود که حدود ۲ تن آن سبز شده و تقریباً غیرقابل استفاده است.    لطیفی این اقدام شرکت پشتیبانی امور دام را که باعث آسیب زدن به محصول وارداتی با ارز ترجیحی شده است را ضرر به بیت‌المال عنوان کرد که باید دقت بیشتری شود.     پاسخ شرکت پشتیبانی امور دام به موضوع جوانه زدن جوهای وارداتی   در واکنش به این موضوع، محسن مردی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام  نیز در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: باقی مانده این محموله ها به وزن حدود ۱۵ هزار تن بخاطر پر بودن ظرفیت انبارها در  داخل بندر قرار داده شد و با توجه به پیش بینی هایی که از قبل شده بود، برای محافظت از باران روی آن چادر کشیده شد.   وی ادامه داد: خوشبختانه بعد از پایان بارندگی چادرها کنار زده شد و آنها را هوادهی کردند.   همچنین توسلی معاون شرکت پشتیبانی امور دام در این باره گفت: این محموله پس از ارسال اسناد و مجوز ترخیص از اداره بندر چابهار خارج و تحویل مرغداران و دامداران خواهد شد.   سوال اینجاست آیا کالایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده و دولت دائم بر کمبود این ارز و نیاز به افزایش سقف واردات آن تاکید دارد، این گونه باید نگهداری شود؛ آنهم زمانی که دامداران نسبت به تامین نهاده های دامی گله دارند؟!     انتهای پیام

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت پشتیبانی امور دام سخنگوی گمرک فضای باز وارد شده هزار تن سبز شده سبز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد

به تازگی گمرک ایران لیست دریافت کنندگان ارز و واردکنندگان عمده کشور را منتشر کرده است.

به گزارش تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اصلی کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت‌های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده، اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی ۵۲ درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین‌های واردات ۱۴۰۲ واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد