Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@00:30:53 GMT

طغیان مسمومیت در سقز کنترل شده است

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۳۰۴۰

ایسنا/کردستان طی هفته گذشته خبر طغیان مسمومیت به صورت اسهال و استفراغ بین شهروندان سقزی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی استان کردستان منتشر شد که طی آن در گزارش های اولیه شهروندان علت را نوشیدن آب ناسالم اعلام کرده بودند.

طی هفته گذشته خبر طغیان مسمومیت به صورت اسهال و استفراغ بین شهروندان سقزی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی استان کردستان منتشر شد که طی آن در گزارش های اولیه شهروندان علت را نوشیدن آب ناسالم اعلام کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر فتاحی در گفت و گو با ایسنا در رابطه با آخرین وضعیت و منبع ایجاد مسمومیت در تعدادی از شهروندان سقزی اظهار کرد: در تاریخ ۱۳ دی ماه به مرکز بهداشت اطلاع رسید که در یکی از محلات شهرستان سقز تعداد ۱۵ نفر به اسهال و استفراغ دچار شده اند.

وی افزود: با بررسی های صورت گرفته در منطقه احتمال داده شد که شهروندان یا از یک منبع آلوده آب و یا از ماده غذایی مشترک استفاده کرده اند، که با بررسی های انجام شده مشخص شد این منبع آلوده مشترک، آب آشامیدنی بوده است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان سقز عنوان کرد: نمونه برداری از آب منطقه قوخ در روزهای ۱۳و ۱۴دی ماه توسط علوم پزشکی و اداره آب و فاضلاب سقز صورت گرفت که در دو نمونه آلودگی میکروبی گزارش شد.

به گفته وی دلیل نشت این آلودگی شکستگی و یا پوسیدگی گزارش شد، که با وجود بررسی های صورت گرفته در منطقه توسط اداره آب و فاضلاب،‌هیچ کدام از این موارد یافت نشد.

فتاحی، اعلام کرد: این در حالی است که منبع تصفیه و سد چراغ ویس که آب شرب شهرستان سقز را تامین می کند هیچ نوع آلودگی، میکروبی، انگلی و شیمیایی ندارد؛ بر همین اساس و با توجه به اینکه این آلودگی فقط در منطقه قوخ سقز رخ داد و در ماباقی بخش های شهر موردی مشاهده نشده، اثبات می شود که آب آشمیدنی شهرستان سقز سالم است.

وی با اعلام اینکه نمونه برداری از آب منطقه هنوز ادامه دارد، افزود: در حال حاضر آب سقز قابل شرب است و به مردم هم اعلام شده که بهتر است آ ب را به صورت جوشیده استفاده کنند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان سقز، با بیان اینکه وظیفه تامین آب سالم و توزیع آن در شبکه شهرستان هر شهری وظیفه آب و فاضلاب است تصریح کرد: اداره آب و فاضلاب شهرستان، طی سه روز گذشته نسبت به شستشوی آب منطقه قوخ اقدام کردند، تا آلودگی های احتمالی رفع شود، همچنین کلر زنی به روال گذشته ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه طغیان به وجود آمده کنترل شده است خاطرنشان کرد: طی دو روز اول، پنج نفر از مراجعه کنندگان بستری شدند که حال عمومی آنها بهبود یافته و ترخیص شده اند.

فتاحی با بیان اینکه موارد مراجعه علایم خفیفی داشتند و درمان آن ها به صورت سرپایی انجام شده است یادآور شد: اکنون تعداد مراجعه کنندگان کاهش یافته و تعداد مریض ها نیز از ۱۷ مورد به ۸ نفر کاهش یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مسموميت شهرستان سقز آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای رفع مشکلات شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: برای رفع مشکلات شهروندان و ارتقای سطح زندگی آن‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد کشانی در دیدار «حجت‌الاسلام اسدالله جعفری» رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اهالی منطقه ۱۳ شهرداری این کلان‌شهر که با حضور نمایندگان شعب دادگستری، شوراهای حل اختلاف و محاکم مختلف رسیدگی به جرایم و تخلفات در استان، همچنین مدیریت طرح ساماندهی ناژوان در مسجد حضرت رسول (ص) برگزار شد، اظهار کرد: این دیدار به‌منظور تبیین وظایف دادگستری، دستگاه‌ها و ادارات زیر مجموعه آن برگزار شد.

وی افزود: برای رفع مشکلات شهروندان و ارتقای سطح زندگی آن‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این دیدار اهالی محل سوالات خود را به صورت شفاهی و مکتوب با مسئولان حاضر در جلسه مطرح کردند و مقرر شد این موارد برای بررسی و رفع مشکل به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شود.

کشانی ادامه داد: در ادامه این دیدار، جلسه‌ای با حضور رئیس کل دادگستری استان، رؤسای سایر دستگاه‌ها و نمایندگان مردم در منطقه برگزار و مطالبات اهالی پیگیری می‌شود.

وی گفت: در حاشیه این برنامه موارد مربوط به شهرداری توسط اهالی مطرح و دستور بررسی و پیگیری‌های لازم صادر شد.

کد خبر 749921

دیگر خبرها

  • نقش اساسی سدها در کنترل سیلاب و تأمین آب سیستان و بلوچستان
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه تفریحی غار زینگان
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه«غار زینگان» ایلام توسط نجاتگران هلال احمر
  • سیل بند کرخه شکست
  • بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • طغیان رودخانه روستای داره لار اسد شهرستان سرپل ذهاب
  • برای رفع مشکلات شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد
  • اجرای سایت الگویی عدس دیم در منطقه مرگور و سیلوانا شهرستان ارومیه 
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر