Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:27:52 GMT

قیام ۱۹ دی، سرآغاز پیروزی انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۳۰۴۸

قیام ۱۹ دی، سرآغاز پیروزی انقلاب اسلامی است

حسن موحدیان روز یکشنبه در نشست علنی شورای شهر مشهد افزود: عدد ۴۰ در فرهنگ اسلام و تشیع مفهوم خاصی دارد و در اربعین آن روز، در تبریز هم اتفاقاتی روی داد و دامنه این قیام به دیگر شهرها و مناطق کشور هم تسری یافت.
وی خاطرنشان کرد: به تبع آن قیام که از قم شروع شد، موج گسترده‌ای از اعتراضات کشور را فراگرفت که در طول ۱۴ ماه، تومار ننگین خاندان خائن پهلوی را در هم پیچید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موحدیان در ادامه با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم تدفین شهدای گمنام در میدان شهدای مشهد، اضافه کرد: میدان شهدا از گذشته برای مشهدی‌ها یادآور خاطرات و مجاهدت‌ مجاهدان بوده است که اینک با خاکسپاری پیکر مطهر سه شهید گمنام، این میدان به معنای واقعی تبدیل به میدان شهدا شده است و یک ظرفیت عظیم فرهنگی و معنوی دیگر به نام مقبره الشهدا به این میدان افزوده شد.
وی با اشاره به فرارسیدن سالروز غرق شدن کشتی سانچی و سانحه پرواز هواپیمای اوکراینی، به بازماندگان این دو حادثه نیز تسلیت گفت.
نام گذاری معابر فرعی مشهد به نام شهدا و تصویب مجوز انعقاد قراداد پروژه مشارکتی مجتمع مسکونی و تجاری سوسن از مصوبات جلسه علنی امروز بود.

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران مشهد شهدا شهدای گمنام شورای اسلامی شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران مشهد شهدا انقلاب اسلامی ایران مشهد شهدا شهدای گمنام شورای اسلامی شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای استان یادواره هشت شهید روستای رودشتی سادات محمودی بخش پاتاوه و شهید ابروی محله شهید نورمحمد بیاد در روستای بنزرد بخش پاتاوه با حضور مسولین استانی وخانواده معظم شهدا جانبازان واقشار مختلف مردم برگزار شد.
جانشین سپاه شهرستان دنا گفت: شهدای ایران اسلامی در راه اعتلای اسلام و حفاظت از نظام جمهوری اسلامی که یک الگوی برگرفته از حاکمیت نبوی و علوی است به شهادت رسیدند. سرهنگ حسن زاده افزود: در طول تاریخ ایران برکتی به اندازه انقلاب اسلامی سراغ نداریم که خیرات و برکات آن برای عموم قابل مشاهده باشد و باید شکرگذار این جنبش بزرگ باشیم.
امام جمعه پاتاوه هم گفت: امروز کمردشمنان اسلام در برابر تفکر بسیجی و آرمان‌های شهدا خم شده است.
حجت الاسلام سیادت افزود: شهدای جنگ تحمیلی روز‌های پیروزی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام را باور داشتند و پرچم پیروزی را به دست ما داده اند که باید جوانان ما در قالب بسیج جهانی مسلمانان در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنند تا نابودی دشمنان را رقم بزنند. مسوول بسیج حوزه مقاومت سادات محمودی گفت: این یادواره با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، یادآوری جانفشانی‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برپا شد.
قوام صفت افزود: این یادواره‌ها در همه روستاههای سادات محمودی بخش پاتاوه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی