Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت مناسبی داریم اما ضمانتی برای ادامه این شرایط وجود ندارد، گفت: باید حساسیت و آمادگی را در جامعه نگه داریم و برای ۲ _ ۳ هفته آینده منتظر یک پیک درباره امیکرون هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز ، سید وحید حسینی ظهر امروز در نشست خبری به موضوعات مرتبط با سلامت استان فارس پرداخت و اظهار داشت: استان فارس همواره در امر مقابله با کرونا و کنترل بیماری پیشتاز بوده که این مرهون زحمات کادر درمان و پزشکی و اصحاب رسانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه از نظر واکسن در کشور رتبه دوم قرار داریم، گفت: تاکنون 93 درصد نوبت اول، 84 درصد نوبت دوم و 19 درصد نوبت سوم واکسن در استان فارس تزریق شده است و از نظر مدیریت بیماری به یک ثبات رو به کاهش رسیده‌ایم، امروز بسیاری از بیمارستان‌های استان از بیمار کرونا خالی شدند ولی قطب‌های اصلی همچنان برقرار است. 

حسینی درباره تزریق واکسن برای گروه سنی 3 تا 12 سال بیان کرد: در برخی از کشورها واکسیناسیون این رده سنی انجام می‌شود اما از سوی سازمان جهانی بهداشت تایید نشده است، ممکن است که ستاد ملی کرونا در آینده اجازه واکسن به این گروه هم بدهند. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ذخیره واکسنی استان خوب است درباره اتمام واکسن آسترازنکا در مراکز تزریق گفت: واکسن آسترازنکا خریداری نمی‌شود بلکه از سوی دیگر کشورها هدیه داده می‌شود و تاریخ مصرف زیادی ندارد بنابراین در فاصله کوتاهی تزریق می‌شود؛ قرار است که هفته آینده محموله جدیدی از آسترازنکا وارد شود. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت مناسبی داریم اما ضمانتی برای ادامه این شرایط وجود ندارد، افزود: باید حساسیت و آمادگی را در جامعه نگه داریم و برای 2 _ 3 هفته آینده منتظر یک پیک درباره امیکرون هستیم. 

حسینی با بیان اینکه سویه امیکرون، سرایت‌پذیری بیشتری دارد و به سرعت رشد می‌کند، بیان کرد: در این سویه عوارضی که منجر به بستری شود زیاد نیست اما عوارض مزمن آن زیاد است. 

وی درباره شهدای مدافع سلامت و فداکاری کادر درمان نیز عنوان کرد: 11 هزار و 60 نفر از پزشکان و پرستاران و کادر درمان مبتلا به کرونا شدند 10 هزار و 986 نفر بهبود یافتند و 63 نفر در قرنطینه هستند به عبارتی یک سوم پرسنل درگیر و 11 نفر نیز شهید شدند. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به سوالی درباره غفلت از نظارت دیگر بخش‌ها به دلیل کرونا گفت: وظیفه اصلی ما نظارت در زمینه بهداشت است اما این حرف نیز درست است که در برخی از بخش‌ها غفلت شده است. 

حسینی درباره مشکلات نسخه الکترونیک نیز گفت: وضعیت استان فارس به دلیل اینکه پزشک خانواده داشتیم با دیگر کشور متفاوت است اما ایرادات نسخه الکترونیک روزانه رصد می‌شود و اکنون از 28 درصد همه‌گیری به 90 درصد رسیده است. هر چند این موضوع سبب سر درگمی برخی از مردم به ویژه در بحث بیمه شده اما در نهایت به نفع مردم است. 

آسترازنکا از هفته آینده برای گروه‌های خاص و مسافران تزریق می‌شود

عباس رضائیان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این باره اظهار داشت: تعریف جمعیت تحت پوشش پزشک خانواده در سامانه سیب و سیستم تامین اجتماعی مشکلاتی را ایجاد کرده که سبب سردرگمی و مشکل برای مردم شده است. 

وی با بیان اینکه از 15 تا 30 دی ماه بسیج ملی تغذیه است، بیان کرد: تغذیه از عوامل مهم و تاثیرگذار در بیماری‌های مزمن است، بحث چاقی که امروز مشکل اساسی همه دنیا است به دلیل تغذیه نامناسب ایجاد می‌شود، 

رضائیان‌زاده با بیان اینکه هم چاقی و هم سوءتغذیه می‌تواند بیماری‌زا باشد، گفت: در زمینه چاقی و افزایش وزن استان فارس در 6 ماه ابتدایی امسال رصد شده که بر این اساس در کودکان 2.2 درصد، در نوجوانان 17.5 درصد، در جوانان 33 درصد، در میانسالان 57.8 درصد و در سالمندان 34.3 درصد اضافه وزن دیده می‌شود. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه میانسالی دورانی است که بسیاری از بیماری‌های مزمن در آن شروع می‌شود آگاه کردن جامعه بسیار مهم است، گفت: بیشترین میزان اضافه وزن نیز در این گروه دیده می‌شود. 

وی با اشاره به کم وزنی و لاغری در استان فارس نیز در همین بازه زمانی افزود: در کودکان 8.4  درصد، در نوجوانان 3.3 درصد، در جوانان 6 درصد، در میانسالان 1.4 درصد و در سالمندان 11.2 درصد لاغری دیده می‌شود. 

رضائیان‌زاده درباره تزریق واکسن آسترازنکا نیز گفت: در واکسن آسترازنکا مسافران کشورهای خارجی در اولویت هستند اما از آنجا که اهدایی و زمان محدود برای استفاده دارد از هفته آینده برای گروه‌های خاص و مسافران تزریق می‌شود. 

وی درباره بازگشایی مدارس افزود: برای بازگشایی مدارس تابع ستاد ملی کرونا هستیم مگر اینکه در اختیار استان‌ها بگذارند اگر تفویض اختیار شود تیم کارشناسی ما نظر خودشان را اعلام می‌کند اما به دلیل شیوع امیکرون  از دیدگاه کارشناسی باید چند هفته صبر کنیم تا ببینیم وضعیت به کجا می‌رسد اگر مثل اروپا انفجار ابتلا باشد باید  محدودیت‌ها بازگردد فعلاً باید تا 3 هفته صبر کرد.

همه بیمارستان‌های فارس درگیر کرونا نشدند

مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه با بیان اینکه مدیریت بیماری کرونا یک مثلثی بود که یک ضلع مردم و یک ضلع که نقش کلیدی داشتند اصحاب رسانه و یک ضلع کادر درمان بودند، بیان کرد: ارتباط اصحاب رسانه با مردم و کادر درمان سبب توفیق مدیریت کرونا شده است. 

آخرین اخبار اُمیکرون در ایران| بازگشت رنگ نارنجی به نقشه کرونایی ایران / علائم بیماری را جدی بگیریم / افزایش معنادار مراجعه سرپایی به مراکز درمانی + نقشه و نمودار تعداد کودکان کرونایی بستری در بیمارستان‌های آمریکا رکورد شکست ثبت رکوردهای جدید کرونایی در اروپا/ تصویب مقررات سختگیرانه علیه واکسینه‌نشده‌ها در فرانسه

وی با بیان اینکه میزان مرگ و میر در استان فارس از متوسط دنیا و کشور بسیار پایین‌تر است که نشان دهنده کار فرهنگی و مشارکت مردم است، افزود: مدیریت کرونا در استان فارس به گونه‌ای عمل کرد که همه بیمارستان‌ها درگیر کرونا نشود و خدمات درمانی در دیگر بیمارستان‌ها ادامه یافت. 

شریفی با بیان اینکه در 9 ماه امسال یک میلیون و 760 هزار نفر مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها و 340 هزار نفر بستری غیرکرونایی داشتیم، بیان کرد: همچنین 47 هزار عمل جراحی اورژانسی و 143 هزار عمل جراحی الکتیو انجام شده که نشان می‌دهد خدمات درمانی تعطیل نشده است. 

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شیراز سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز واکسن آسترازنکا استان فارس بیمارستان ها کادر درمان هفته آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۳۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، معاون آموزشی دانشگاه شیراز و نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در فارس، گفت: ۳۶ هزار و ۲۷۹ نفر در رشته‌ی تجربی  از ساعت هشت صبح امروز، هفتم اردیبهشت رقابت خود را آغاز کردند.
آقای باقری افزود: از میان تعداد کل داوطلبان استان فارس، به ترتیب بر اساس بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی، ۳۶ هزار و ۲۷۹ نفر در رشته‌ی تجربی، ۲۲ هزار و ۶۲۶ نفر در رشته‌ی علوم انسانی، ۷ هزار و ۳۸۹ نفر در رشته‌ی علوم ریاضی و فنی، ۴ هزار و ۶۵۴ نفر در رشته‌ی زبان‌های خارجی و ۳ هزار و ۸۵ نفر در رشته‌ی هنر رقابت کردند.
در نوبت اول آزمون سراسری در فارس ۷۴ هزار و ۳۳ داوطلب در ۳۶ شهرستان ثبت نام کرده بودند.
معاون آموزشی دانشگاه شیراز ادامه داد: از شرکت‌کنندگان ۲۸ هزار و ۴۴۰ نفر مربوط به شهرستان شیراز هستند که ۹ هزار و ۹۹۴ آنها را آقایان و ۱۸ هزار و ۴۴۶ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.
همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح دیروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت) و گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعد از ظهر دیروز) برگزار شد.
با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.
نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری امسال در ۳۶ شهرستان استان و در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده‌های فنی حرفه‌ای و آموزش و پرورش فارس برگزار  شد.

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور