Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد جوادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از این میزان ۷۶ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال به واحدها و کارگاه‌های تولیدی و ۹ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال به نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری خسارت وارد شده است.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا ۲۶۷ کارگاه و واحد تولیدی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در استان تعطیل شد که از این تعداد ۱۴۸ کارگاه به‌صورت انفرادی، ۲۸ واحد تولیدی به‌طور کارگاهی و ۹۱ واحد در حوزه مشاغل خانگی فعالیت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوادی به بیکاری ۳۲۹ هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در این مدت اشاره و تصریح کرد: از مجموع این هنرمندان ۱۴۸ نفر در کارگاه‌های انفرادی، ۹۰ نفر در واحدهای تولیدی کارگاهی و ۹۱ نفر در واحدهای مشاغل خانگی فعالیت می‌کردند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری افزون‌بر ۱۲ هزار هنرمند صنایع دستی دارد که از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار نفر در فصل‌های مخلتف سال فعالیت می‌کنند.

هم‌اکنون ۵۲ رشته صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری شامل بافته‌های داری مانند فرش‌بافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و قالی‌بافی، چوخابافی، نمدمالی، کلاه‌مالی، گیوه دوزی، سرمه‌دوزی، منبت‌کاری، سفال‌گری، خورجین‌بافی، بافت سیاه چادر، قفل‌سازی، حجاری، گره‌چینی، احجام فلزی خاتم و مشتقات آن‌ها در این استان وجود دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا صنایع دستی چهارمحال وبختیاری اقتصادی خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا صنایع دستی چهارمحال وبختیاری ویروس کرونا صنایع دستی چهارمحال وبختیاری اقتصادی خسارت مالی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۳۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،حسین هاشمی گفت: پایگاه‌های انتقال خون بروجن و شهرکرد به صورت همه‌روزه، فارسان در روز‌های شنبه و چهارشنبه و بن در روز پنجشنبه آماده خون‌گیری هستند و در شهرستان اردل و لردگان نیز مراکز خون‌گیری به صورت دوره‌ای و چند هفته یکبار فعال است.

دیگر خبرها

  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • جزییات آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس