Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@05:06:02 GMT

۱۰ ویژگی شاخص سردار سلیمانی چه بود؟

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۳۳۳۴

۱۰ ویژگی شاخص سردار سلیمانی چه بود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا بنیان‌جوادی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ظهر امروز در جریان حضور در یادمان شهید گمنام دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان اظهار کرد: ارزش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را برابر فتنه‌ها می‌فهمیم.

وی افزود: نخستین فتنه در جهان اسلام، بعد از رحلت پیامبر (ص) روی داد؛ ابتدا فتنه عاشورا به وجود آمد و بعد فتنه بنی امیه پی‌ریزی شد و این فتنه ادامه شومی در جهان اسلام ایجاد کرد که تاکنون ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: اساس فتنه‌هایی همچون فتنه عراق و شامات که حرکت اسلام در جهان را تحت‌الشعاع قرار می‌داد، با بصیرت رهبران و فرماندهان میدانی همچون حاج قاسم و مجاهدت سپاه جمع شد؛ اینجاست که می‌فهمیم این شهید والامقام با چه سخت‌کوشی و مجاهدت‌هایی کار را پیش برد و ریشه داعش را از بین برد و امنیت مرزها را تأمین کرد.

بنیان‌جوادی، شهید سلیمانی را الگوی منحصربه‌فرد برای جوانان دانست و به ۱۰ ویژگی برجسته و شاخص این شهید ازجمله روحیه سلحشوری و جنگندگی، روحیه شهادت‌طلبی، احترام گذاشتن به خانواده شهدا، اخلاص در فضای زندگی، ارادت و توسل به اهل بیت (ع)، ولایت‌مداری، شخصیت بین‌المللی، نظم و انضباط در عمل، بیان تأثیرگذار و جاذبه سردار، ارتباط خوب با جوانان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌عنوان سربازان علمی و با در نظر گرفتن این ۱۰ ویژگی برجسته، باید جلوه‌هایی از زندگی سراسر عشق و محبت او را کسب کنند، اظهار کرد: سردار سلیمانی با توجه به رسالت جهانی اسلام، الگوی وارسته مقاومت در جهان اسلام و در تراز یک الگو نه‌تنها برای جوانان ایران بلکه برای جوانان جهان و منطقه به‌عنوان یک چهره بین‌المللی ماندگار است.

بنیان‌جوادی با بیان اینکه سردار سلیمانی، شهید تراز انقلاب اسلامی و الگویی برای جوانان است، عنوان کرد: امیدوارم این شهید بزرگوار، چراغ راه همگان باشد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور همچنین به نقش و اهمیت دفاع مقدس در ثبات و انسجام کشور و بیمه شدن نهال انقلاب به‌واسطه خون پاک شهدا در دفاع مخلصانه از نظام اسلامی و کشور برابر دشمنان زبون اشاره کرد.

بنیان‌جوادی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در مسیر شهدا باشیم، باید اهداف آن‌ها را همچون اقامه حق که به تعبیر رهبر انقلاب، در نهایت تمدن اسلامی در پهنای دنیا است، بدون هیچ‌گونه تخفیفی دنبال کرده و همچون شهدا، برای ابدیت در عبودیت و بندگی کار و تلاش کنیم.

وی بیان کرد: شهدای گمنام و تازه تفحص شده، ذخیره و گنجینه‌هایی هستند که این‌همه سال منتظر ماندند تا خداوند متعال، آن‌ها را تک به تک برای نسل‌های مختلف جامعه به‌مرور زمان ارسال کند تا هم حجت خود را بر ما تمام کرده و هم فداکاری‌های آنان را فراموش نکنیم.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: تأثیر کار فرهنگی و معنوی حضور شهدا در دانشگاه‌ها قطعاً چندین برابر کاری است که ما قصد انجام آن را برای دانشجویان داریم؛ چراکه حضور آنها در دانشگاه‌ها، چراغ راه و تذکری برای تمام حاضران در دانشگاه‌ها برای درک مجاهدت‌های آنان برای نظام اسلامی و ارائه پیام‌های متعالی به آنان است.

بنیان‌جوادی گفت: امیدوارم دانشجویان شهدا را سرلوحه خود قرار دهند و در تمامی عرصه‌های خدمت به جامعه، به‌خصوص در امر تحصیل در این محیط‌ها بتوانند مجاهدانه تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم دانشجویان در مسیر بلندی که شهدا در پیش داشتند که همان مسیر تحقق تمدن اسلامی در جهان و ادامه این مسیر تا حکومت جهانی امام زمان (عج) است، بتوانند نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش فارس؛ پیکر پاک شهید گمنام ۱۹ ساله عملیات کربلای ۵ که در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد، در سالروز شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه‌زهرا (س) و با حضور پرشور مردم شهیدپرور سمنان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در آغوش خاک آرام گرفت.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سردار سلیمانی ویژگی های سردار سلیمانی شهید گمنام دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان بنیان جوادی برای جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر

با توجه به انجام روکش آسفالت به صورت WR در بلوار شهیدسلیمانی قم حد فاصله پل شهید ابراهیمی تا میدان زائر  جهت افزایش ضریب ایمنی شهروندان و تردد مناسب خودروها در این بلوار و جلوگیری ازحوادث ناگوار در تصادفات وسائط نقلیه، اجرای عملیات آسفالت در بلوار شهید سلیمانی تا مورخه ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری را در دستور کار قرار دارد.

از شهروندان خواسته شده تا تکمیل پروژه  بهسازی  از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم