Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@13:35:19 GMT

مشکلات و مسائل مدارس علمیه لرستان پیگیری می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۳۵۹۲

مشکلات و مسائل مدارس علمیه لرستان پیگیری می‌شود

گروه استان‌ها- مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه مشکلات و مسائل مدارس علمیه لرستان پیگیری می‌شود گفت: در توسعه و تحول کشور چالش‌های ناخواسته‌ای داریم که این چالش‌ها باید مدیریت و قبل از مدیریت باید خوب مطالعه شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان و مدیران مدارس علمیه خواهران این استان با بیان اینکه در این سفر غیر رسمی به استان لرستان حدود 140 نکته از مشکلات، گزارشات و پیشنهادات 13 مدرسه  علمیه استان مطرح شده است اظهار داشت: بنده کلیه نکات مطرح شده را مطالعه کردم و ان‌شاءالله پیگیری می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با جایگاه زنان افزود: انقلاب اسلامی به خوبی توانسته است که ظرفیت‌های انسانی و موجود در کشور را شناسایی کند و سعی در میدان دادن و شکوفایی آنها داشته باشد و یکی از اقدامات دور اندیش امام راحل، مسئله به میدان آوردن و ظرفیت زنان و جوانان در کشور به عنوان پیشران انقلاب اسلامی بوده  است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور عنوان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران امید همه ما هستند چرا که حل مسائل مربوط زنان و خانواده که برخی از این مسائل  ساختگی است و دشمن بر روی زن و خانواده تمرکز کرده است تا عامل برتری امام راحل و مقام معظم رهبری را بگیرد توسط حوزه‌های علمیه خواهران بسیار اهمیت دارد.

وی بیان کرد: در توسعه و تحول کشور چالش‌های ناخواسته‌ای داریم که این چالش‌ها باید مدیریت و قبل از مدیریت باید خوب مطالعه شود و همین امر سبب  تفاوت توسعه غربی و توسعه اسلامی است.

تمام تلاشمان را برای گرامیداشت پیامبر(ص) بکار بگیریم/ در تعظیم شعائر پیامبر(ص) کوتاهی کردیم امضای تفاهم‌نامه همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام با حوزه‌های علمیه حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد کمبود فضای فیزیکی دارند

‌بهجت‌پور گفت: در توسعه غربی برای توسعه جامعه از نظر علم و سواد نمی‌تواند ازدواج کند، فرزندآوری باید باید تنزل پیدا کند، به دلیل استقلال مالی زنان خانواده‌ها از پایداری می‌افتند و نمی‌توانند زنان را به گونه‌ای استقلال بدهند که سبب پایداری خانواده شوند ولی در اسلام این اتفاق افتاده و زن علاوه بر استقلال مالی سبب پایداری خانواده می‌شود. 

وی تصریح کرد: تبیین توسعه اسلامی بر اساس فرهنگ اسلام ناب باید حوزه علمیه خواهران باشد، اگر  بنا باشد توسعه اسلامی شامل حال زن شود باید به فکر فرزندآوری، تحصیل آسان و نزدیکترین نقطه به کانون خانواده‌اش باشیم و فعالیت اجتماعی زن مسلمان نباید منجر به تخریب الگوی  گرم خانواده شود و تحت هیچ شرایطی  نباید خانواده به هسته کوچکی و خانواده کم جمعیتی تبدیل شود بلکه باید به گونه‌ای باشد که در خاندانش زندگی می‌کند باشد ولی  به شدت برای جهان فکر می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواهران تشکیل شده است که طراحی  یک نظام  توسعه علمی و تربیتی را با در  نظر گرفتن ظرفیت‌ها و ویژگی‌های زنانه را در دستور کار قرار دهیم، اگر به سرعت  از نظامات آموزشی دیگر حتی حوزه علمیه برادران تبعیت کنیم به ظرفیت حوزه علمیه زنان ضربه زده‌ایم.

وی اظهار داشت: زن با حفظ حریم خانه است و از خانه  نقش اجتماعی  دارد در این مسیر کسانی رقیب ما هستند که همراه با حفظ خانه، فرزندآوری و پایداری خانواده  توسعه داشته باشند و این افراد نمی‌توانند فعالیت اجتماعی را فارق از آلودگی جنسی و جذابیت‌های جنسی زنان در جامعه مطرح کنند. 

بهجت‌پور افزود: باید بتوانیم یک نظام مناسب تعلیم و تربیت حوزه خواهران طراحی کنیم و در افق 1414 بنا است حوزه علمیه خواهران مرجع دینی مسائل  زن و خانواده در افق ملی و بین الملل شود و هم اکنون فاصله زیادی تا این افق داریم  و با وجود اینکه  تنها 26 سال از عمر حوزه مدیریت می‌گذرد تاکنون 500 مدرسه علمیه خواهران  با بیش از 4 هزار استاد که از این تعداد بیش از 3 هزار استاد خواهر هستند بنا کرده‌ایم. 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور عنوان کرد: اگر بنا است حوزه علمیه خواهران اثرگذار و مرجع باشد  باید بتوانیم مسائل و چالش‌های اصلی کشور را که ناشی از توسعه  و تهاجم  فرهنگی را حل کنیم، نمی‌شود مسائل ازدواج آسان را  حل نکرد و بگوییم ما جریان حوزه‌های علمیه دین هستیم در همین راستا باید مسئله ازدواج را در سنین مناسب و فرزندآوری را ترویج و تبیین کنیم و جلوی این لکه سیاه که می‌گویند در ایران از هر 4 ازدواج یک مورد به طلاق منجر می شود را باید حوزه‌های علمیه خواهران بگیرند. 

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر خوشبختانه براساس  گزارش‌های ارائه  شده پذیرش مدارس علمیه خواهران در استان لرستان 70 درصد رشد داشته است، طی سه سال اخیر و با وجود شیوع کرونا تاکنون  تقریبا 100 درصد رشد ثبت داوطلب داشته‌ایم بر همین اساس حوزه علمیه موفق است و دستگاه‌های اجرایی در استخدام‌‌ها به  تدریج ارزش تربیت شدگان حوزه را درک می‌کنند به طوری که آموزش و پرورش  بخش خوبی از سهمیه 8 رشته را در اختیار خواهران حوزه علمیه  قرار داده است. 

بهجت پور گفت: در طرح امین آموزش و پرورش 3 برابر جمعیتی  که وارد آموزش و پرورش شد از میان خواهران بود نسبت به برادران بود که نشان دهنده این است حوزه‌های علمیه خواهران خیلی جدی در مسیر توسعه در حال حرکت هستند. 

وی با اشاره به موفقیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: در جشنواره  علامه حلی استان‌ها غالبا بخش خواهران جلوتر از سایر بخش‌هاست و امسال در جشنواره علامه حلی کشوری حوزه خواهران علی‌رغم جوانی و تعداد اندک بیشترین امتیاز را کسب کرد.

انتهای پیام/645/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور حوزه علمیه خواهران مدارس علمیه بهجت پور چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز شهادت معلمِ شهید مرتضی مطهری و ایام بزرگداشت مقام معلم، مسابقه علمی با شرکت طلاب مدارس علمیه پاکستان برگزار شد.

در این رویداد علمی بیش از ۲۵۰۰ طلبه در سطوح مقدماتی، متوسط و عالی به رقابت پرداختند.المپیاد علمی بصورت همزمان در ۵ ایالت پاکستان و در ۳۵ مرکز و با شرکت بیش از ۲۵۰۰ طلبه خواهر و برادر برگزار شد. لازم به ذکر است این المپیاد توسط معاونت آموزش نمایندگی جامعه المصطفی در پاکستان برنامه ریزی و اجرا شد.

به گفته معاون آموزش نمایندگی پاکستان این رقابت علمی با استقبال خوب مدیران، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان همراه بود و این نمایندگی در نظر دارد در سالهای آینده در سطح کمی و کیفی بالاتری این المپیاد را برگزار نماید.

در جلسه هماهنگی برگزاری این برنامه علمی، حجت الاسلام دادسرشت نماینده جامعة المصطفی در پاکستان تاکید کرد که هدف این نمایندگی تقویت حوزه‌های علمیه پاکستان و رشد علمی طلاب و ارتقای کیفیت آموزش آنهاست که یکی از راههای مؤثر آن برگزاری اینگونه مسابقات است.

مدیران و اساتید مدارس پاکستان نیز ضمن تاکید بر ادامه چنین برنامه‌هایی آن را باعث ایجاد فضای رقابت سالم علمی بین طلاب مدارس دانستند.

در روزهای پیش رو نتیجه المپیاد علمی اعلام و طی مراسمی در شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان از طلاب برتر تجلیل بعمل خواهد آمد.

کد خبر 6096100 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • مجلس دوازدهم در پیگیری مسائل اقتصادی یک‌صدا خواهد بود
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه خواهران ماکو
  • تحصیل پنجاه هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات کارکنان قضایی و قضات هرمزگان