Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه نوزدهم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۳ میلیارد کلاهبرداری با وعده اقامت در کشور خارجی

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از شناسایی و دستگیری عامل اصلی کلاهبرداری با وعده اخذ ویزای اقامت در کشور اروپایی خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: با ارجاع پرونده قضائی به شکایت خانمی جوان مبنی بر کلاهبرداری ۳ میلیارد ریالی از وی و همسرش با وعده اخذ ویزای اقامت در کشوری اروپایی، رسیدگی به موضوع در دستور کار افسران پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد فردی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی به شاکی وعده اخذ ویزای اقامت در یکی از کشور‌های اروپایی داده و وی را به شخصی دیگر به نام مستعار "ر. م" معرفی کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: شاکی و همسرش با ترغیب آقای "ر. م" طی چند مرحله مبلغ ۳ میلیارد ریال به حساب وی واریز و جهت انجام اقدامات مقدماتی به کشور ترکیه عزیمت می‌کنند لیکن شخص مذکور ویزای کشوری ثالث به آنان ارائه می‌دهد که در فرودگاه ترکیه مشخص می‌شود ویزا جعلی است.

سرهنگ قسام گفت: پس از تکمیل تحقیقات اولیه، افسران پلیس فتا با ردگیری‌های تخصصی و اقدامات فنی موفق شدند متهم را در استان آذربایجان غربی (شهرستان ماکو) شناسایی و با اخذ نیابت قضائی و همکاری با پلیس آن شهرستان وی را دستگیر کنند.

او از انتقال متهم به شهرستان فسا اشاره کرد و گفت: افسران پلیس یکی دیگر از اعضای باند که عامل حواله وجوه واریزی شاکی به دفتری در ترکیه جهت تحویل به آقای "ر. م" بوده را شناسایی و مترصد دستگیری وی هستند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، به شهروندان توصیه کرد: از اعتماد بی جا و بی مورد به افراد ناشناس که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی وعده‌های مختلف می‌دهند جدا خودداری کنید.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت طلاجات در آباده

ایسنا/فارس فرمانده انتظامی استان فارس گفت: با دستگیری سارقین به عنف، راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در شهرستان آباده برملا شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی امروز، ۱۲ اردیبهشت‌ماه با اعلام این مطلب گفت: در ۲ اردیبهشت ماه سال جاری در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف طلاجات در منزل منجر به قتل پیرزن ۸۲ ساله در شهرستان آباده، پیگیری و بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری قاتل و سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی استان فارس تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند در کمتر از ۱۰ روز سارق و همدستش را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان‌های خرم‌بید و آباده با هماهنگی قضایی و اقدمات فنی موفق شدند سارق به عنف و همدستش را در ورودی شیراز دستگیر کنند.

حبیبی تصریح کرد: متهمین پس از انتقال به پلیس آگاهی و در بازجویی اولیه به سرقت به عنف همراه با قتل پیرزن ۸۲ ساله در شهرستان آباده اقرار کردند.

این مقام انتظامی یادآور شد: قاتل و همدستش که از سارقین حرفه‌ای بودند در بازجویی تخصصی به ۶ فقره سرقت به عنف دیگر در شهرستان‌های خرم‌بید و آباده نیز اقرار کردند.

وی با بیان اینکه متهمین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا و مالخران نیز شناسایی و به زودی دستگیر خواهند شد، از شهروندان درخواست کرد از نگهداری طلاجات و وجوه نقد به مقدار زیاد در منزل و خودرو پرهیز کرده و توصیه‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گام به گام تا ویزای توریستی کانادا
  • پلیس آمریکا دانش‌آموز مسلح را در محوطه مدرسه کشت
  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • ‌ برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت طلاجات در آباده
  • کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
  • نظر هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره رویداد ۲۴ و مجله ناداستان 
  • تصاویر واقعی است؛ خبری از کپسول آتش نشانی نیست!+ عکس
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کارگر و عقیدتی سیاسی سپاه