Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: در حال حاضر آزمایشگاه‌های مرجع در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، کیت تشخیص اومیکرون را در اختیار دارند اما به عنوان اولین اقدام از این کیت استفاده نمی‌کنند مگر برای افرادی که در طول دو هفته گذشته سفر خارجی داشته‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ علیرضا بیگلری، اظهار داشت: همه واکسن‌های جهان قبل از پیدایش سویه اومیکرون ساخته شده و باید مورد آزمایش بیشتری قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ظهور اومیکرون، بازمهندسی واکسن پاستوکووک و پاستوکووک پلاس را آغاز کرده‌ایم تا اگر جهش‌های جدید پیدا و یا اومیکرون، ویروس غالب در کشور شد بتوانیم واکسن مناسب را در اختیار داشته باشیم.

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن پاستوکووک تنها واکسن دنیا است که با بازمهندسی، قابلیت مقابله همزمان با چندین سویه کرونا را دارد.

وی افزود: فعلا استراتژی و دیدگاه سازمان جهانی بهداشت و دنیا این است که موثرترین کار برای مقابله با کرونا علاوه بر رعایت شیوه نامه‌ها، استفاده از واکسن‌های موجود و در دسترس است. واکسن‌ها می توانند مرگ و میر و بیماری شدید را کاهش دهند.

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: تمام کیت‌های موجود در ایران می‌توانند موارد کرونا چه دلتا چه اومیکرون را تشخیص دهند اما نمی‌توانند مشخص کنند که این دلتا یا اومیکرون است و برای افراد جامعه مهم نیست که بدانند به اومیکرون مبتلا شده‌اند یا دلتا چون هیچ تفاوتی از نظر درمانی و تشخیصی با یکدیگر ندارند. از اوایل آذرماه در انستیتو پاستور ایران، طراحی کیت ویژه تشخیص اومیکرون را آغاز و از 14 آذرماه در آزمایشگاه‌های منتخب شبکه ملی آزمایشگاهی سراسر کشور توزیع کردیم و علاوه بر آن، این کیت‌ها در چندین مرحله توزیع شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر آزمایشگاه‌های مرجع در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، کیت تشخیص اومیکرون را در اختیار دارند اما به عنوان اولین اقدام از این کیت استفاده نمی‌کنند مگر در موارد استنثنایی؛ مثلا برای فردی که در طول دو هفته گذشته سفر خارجی داشته‌اند و این فرد مبتلا به کرونا باشد، ممکن است بررسی تشخیص اومیکرون انجام شود اما دستورالعمل تست تشخیص اومیکرون به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

بیگلری خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه 500 آزمایشگاه کشور می‌توانند آزمایش تشخیص اومیکرون را انجام دهند اما این کار باید با سیاست مشخصی پیش برود و نباید به صورت تجاری از آن استفاده شود بنابراین باتوجه به وضعیت‌های مختلف، وزارت بهداشت تصمیمات لازم را می‌گیرد.

آغاز هوشمندسازی مدیریت کرونا در تهران با تست سریع اومیکرونآغاز تست گسترده کرونا در شهر 14 میلیونی چین در پی شناسایی 2 مبتلا به اومیکرونموج جدید با کرونای اومیکرون تا چند هفته آینده آغاز می‌شود

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا انستیتو پاستور ایران تشخیص اومیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۳۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • پیشرفت چشمگیر ایران در کنترل بیماری مالاریا / پیشتازی در گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی