Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام تندیس ملی فداکاری با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام، مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه ایلام ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مدیرکل بنیاد مستضعفان استان، مدیرفرهنگی دانشگاه ایلام و مدیر بنیاد شهید شهرستان به خانواده‌های دو تن از شهدای مدافع سلامت در ایلام اعطا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام‌والمسلیمن «الله‌نور کریمی‌تبار» نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام در این  دیدارها ‌ با تسلیت به این خانواده‌ها اظهار کرد: شهادت در راه نجات جان دیگران افتخاری است که نصیب شهدای راه سلامت شده است.

وی گفت: هر چند فقدان این عزیزان برای اعضای خانواده‌ سخت است، اما نام شهید «افسانه حسنوندعموزاده» به عنوان شهید مدافع سلامت برای همیشه زنده خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام همچنین با تجلیل از خانواده‌ی شهید «عزالدین رستمیان» در حضور مادر این شهید مدافع سلامت ، اظهار کرد: این شهدا که تا آخرین لحظه‌ی زندگی در خدمت سلامت جامعه بوده‌اند نتیجه تربیت صحیح مادران شهید است.

حجت‌السلام‌والمسلمین «محمدباقر هاشمی» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این دیدارها، اظهار کرد: شهدای سلامت دارای اجر والا در نزد خدواند هستند و باید مشکلات خانواده‌های این عزیزان در سریع‌ترین زمان حل شود.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و بنیاد شهید باید این موضوع را رصد کنند، گفت: امیدواریم مشکلات این عزیزان حل شود.

«جمال اسدی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیر در این مراسم اظهار کرد: کادر بهداشت و بویژه درمان در موضوع کرونا یک جهاد اکبر را  انجام دادند و  این برهه‌ی حساس ایثارگری را به منصه ظهور گذاشتند.

دکتر «پرویز کریمی» همسر شهیده «افسانه حسنوندعموزاده» نیز ضمن تقدیر از مسئولان حاضر در این دیدار،اظهار کرد:کرونا، ویروس خطرناکی است که حتی اطرافیان مریض جرات نزدیک شدن به بیمار را نداشتند اما کادر درمان بویژه پرستاران از نزدیک به بیماران رسیدگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ابتدای شیوع  این بیماری از ابتدا با کمبود دارو و تجهیزات و ماسک مواجه بودیم،  اما با تدبیر رهبری، این کمبودها رفع و مشکلات تا حدودی حل شد.

کریمی درباره شخصیت همسر شهیدشان گفت: شخصیت ایشان به گونه‌ای بود که بخشی از حقوق خود را می‌بخشید و  صرف امور فرهنگی و مذهبی می‌کرد.

«میرزا محمودی» از اعضای خانواده شهید رستمیان در این دیدار، اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای دکتر رستمیان که یکی از با اخلاق‌ترین و مومن‌ترین اعضای خانواده‌ی ما بودند این بود که خدمت مقام معظم رهبری برسند که در زمان حیات توفیق پیدا نکردند اما همسر و فرزندان ایشان به خدمت مقام معظم رهبری خواهند رسید.

در این دیدار مادر شهید رستمیان، نیز با ذکر ویژگی‌های فرزندش از سرکشی مسئولان تقدیر کرد.

«سیدغلامرضا حسینی» عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی و رئیس واحد استان ایلام نیز ضمن تقدیر از تلاش کادر درمان و مدافعان سلامت و تسلیت به خانواده‌های این عزیزان، گفت: این تندیس به پاس زحمات مدافعان سلامت با عنوان تندیس ملی فداکاری برای تقدیر از شهدای مدافع سلامت از سوی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور طراحی شده است.

وی تصریح کرد: این تندیس با هدف ارج نهادن به اقدام ارزشمند و زنده نگه داشتن تفکر فداکاری، ایثار و خدمت صادقانه و  شناسایی نمونه‌های بارز فداکاری در اقصی نقاط کشور و نهادینه شدن فرهنگ و روحیه ارزشمند فداکاری اعطا می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام همه باهم علیه کرونا شهدای مدافع سلامت آیین اعطای تندیس ملی فداکاری دانشجویان ایران جهاد دانشگاهی مقام معظم رهبری مدافع سلامت استان ایلام بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، امیر سرتیپ «سلیمان کامیابی» جانشین معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و سردار «جمال شاکرمی» فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، با حضور در منزل شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» از تازه تفحص‌شده دوران هشت سال دفاع مقدس، خبر شناسایی هویت‌ این شهید والامقام را به خانواده‌اش اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد

شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» سال ۱۳۲۷ در روستای «چشمه پهن» بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی از طرف سپاه ایلام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و هشتم مرداد سال ۱۳۶۲ در منطقه مهران، در عملیات «والفجر سه» بر اثر اصابت ترکش مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر استان ایلام پیوست، تا این‌که این‌روزها پس از ۴۱ سال گمنامی، سرانجام پیکرش تفحص و هویت وی از طریق آزمایش دی.ان.ای شناسایی شد.

همچنین پیکر مطهر شهید «جهانگیر بیات» از شهدای جاویدالاثر دوران دفاع مقدس نیز پس از ۴۲ سال کشف و شناسایی شد.

جهانگیر بیات، فرزند جهان‌شاه، به‌عنوان بسیجی از کرج به جبهه اعزام و در سال ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه بر اثر اصابت ترکش مستقیم به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر پیوست.

مسئولین استان البرز با حضور در منزل این شهید، خبر تفحص و شناسایی پیکر شهید بیات را به بازماندگانش اعلام کردند. برنامه‌های تشییع و خاکسپاری نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229032 برچسب‌ها دفاع مقدس

دیگر خبرها

  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان به دانشگاه تهران اعطا شد
  • عنوان قدیمی‌ترین نماد نهاد‌های علم جهان یونسکو به دانشگاه تهران اعطا شد
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • اولین اجلاسیه استانی روایت پیشرفت در ایلام برگزار می‌شود
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • تفحص پیکر پاک شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» پس از ۴۱ سال
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • بازگشت پدر به خانه
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری