Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@23:44:10 GMT

طالبان: امنیت پروژه‌ها در افغانستان تامین است

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۴۵۳۵

طالبان: امنیت پروژه‌ها در افغانستان تامین است

وزیر معادن و نفت طالبان در دیدار با معاون وزارت خارجه ترکمنستان اظهار داشت که امنیت پروژه‌ها در این کشور به ویژه پروژه خط لوله انتقال گاز تاپی تامین است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شهاب‌الدین دلاور» وزیر معادن و پترولیم طالبان در دیدار با «وفا حاجیف» معاون وزارت خارجه ترکمنستان اظهار داشت که 40 سال جنگ و ناامنی در افغانستان، مانع جدی در راستای اجرای پروژه‌ها در افغانستان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلاور با اظهار اینکه اکنون امنیت پروژه‌ها در افغانستان تامین است، افزود که این کشور سرشار از منابع طبیعی است و طالبان در نظر دارد با اجرای پروژه‌های بزرگ، افغانستان را به خودکفایی برساند.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات در بیانیه‌ای به نقل از معاون وزارت خارجه ترکمنستان نوشت که وضعیت امنیتی افغانستان بهبود یافته و بستر ایجاد پروژه تاپی فراهم شده است.

ترکمنستان: وضعیت افغانستان بهبود یافته و بستر اجرای پروژه «تاپی» فراهم شده استطالبان: امنیت پروژه تاپی را تامین می‌کنیمپاکستان: عملی شدن پروژه تاپی به ثبات در افغانستان بستگی دارد

حاجیف همچنین اظهار داشت که سازوکار منظم برای توزیع گاز در ولایت هرات و دیگر ولایت‌های در مسیر پروژه تاپی عملی خواهد شد.

 معاون وزارت خارجه ترکمنستان در دیدار با «شیر محمد عباس استانکزی» معاون وزارت خارجه طالبان گفته بود که کار احداث پروژه تاپی از سپتامبر سال جاری میلادی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکمنستان اخبار افغانستان ترکمنستان اخبار افغانستان معاون وزارت خارجه ترکمنستان امنیت پروژه پروژه ها پروژه تاپی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 

سید روح‌الله حسینی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل، با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی طالبان دیدار و درباره آخرین وضعیت روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور بحث کردند.

حسینی به نقاط مشترک فراوانی که میان ایران و افغانستان از جمله دین، زبان، فرهنگ، تاریخ، ادبیات، جغرافیا، نژاد، مرز و ... وجود دارد، به وجود منافع مشترک ناشی از این نقاط اشتراک اشاره کرد و افزود: متاسفانه باید اعتراف کرد که با این حد از نقاط اشتراک، میزان حضور ایران در عرصه‌های فرهنگی و علمی در مقایسه با برخی دیگر از کشورها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

رایزن فرهنگی ایران در پایان ضمن تأکید دوباره بر ضرورت نگاه عمیق به مقوله فرهنگ، خواهان تعیین تکلیف اتاق‌های ایران‌شناسی در دانشگاه‌های «کابل»، «ابوریحان»، «پروان» و «تعلیم و تربیت» گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان