Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در ادامه گزارش المیادین آمده که «طرف اروپایی در مذاکرات وین، کُند حرکت می‌کند».

هیئت ایرانی مذاکرات وین به المیادین گفت: «هدف ما دستیابی به توافق دائم است و مذاکرات در این باره ادامه خواهد داشت».

المیادین افزود: «مذاکرات به کندی پیش می‌رود و به مرحله توافق نرسیده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المیادین به نقل از هیئت ایرانی خبر منتشر شده درباره حصول توافق موقت ۲ ساله را تکذیب کرد.  

برخی رسانه های ایرانی هم به نقل از منابع آگاه خبر روزنامه الرای الیوم درباره حصول توافق موقت ۲ ساله در وین را «کاملا غلط و ساختگی» دانستند.

روزنامه رای الیوم امروز به نقل از منابع ویژه گزارش داد که پس از ۹ دور طاقت فرسای مذاکرات هسته‌ای در وین پایتخت اتریش، مذاکرات در این دور به سمت یک نتیجه قطعی پیش رفت و بنا به اطلاعات اختصاصی روزنامه، این توافق عملا حاصل شده است و تمام موانع دورهای گذشته، برطرف شد.

رای‌الیوم به نقل از منابع مطلع نوشت: مذاکرات در این دور به توافقی موقت به مدت دو سال رسید که مرحله راستی‌آزمایی و اعتمادسازی به حساب می‌آید که بر اساس آن آمریکا تمامی تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ را لغو خواهد کرد.

هیات جمهوری اسلامی ایران با جدیت و اراده برای دست یابی به توافق نهایی در مذاکرات وین حضور و تاکید دارد اگر طرف های غربی قصد و اراده جدی داشته باشند، دستیابی به یک توافق خوب امکان پذیر است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران اخیرا در گفت‌وگویی  اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران خواستار ضمانت‌هایی است که «عدم اعمال تحریم های جدید و عدم بازگشت تحریم های کنونی پس از لغو شدن آن‌ها را شامل شود.»

امیرعبداللهیان تاکید کرد که اگر طرف های غربی قصد و اراده جدی داشته باشند، دستیابی به یک توافق خوب امکان پذیر است.

دور هشتم مذاکرات وین از دوشنبه هفته گذشته (۶ آذر) آغاز شده است.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران اروپا توافق هسته ای حسین امیرعبداللهیان مذاکرات وین مذاکرات هسته ای مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است

به گزارش قدس آنلاین، ان بی سی نوشت که کاخ سفید ماه‌هاست که به دنبال توافق آتش‌بس برای آزادی اسیران دربند حماس است، اما دور کنونی مذاکرات در یک برهه حساس جنگی و انتخاباتی انجام می‌شود.

مقام های آمریکایی پیش نویس توافق فعلی را آخرین و بهترین نسخه می ‌دانند، چرا که به عقیده آنها اسرائیلی‌ها در این دور از مذاکرات با شروط کلیدی موافقت کرده‌ و در مورد آنها سازش کرده‌اند.

یکی از مقام های آمریکایی در این خصوص گفت: "رئیس جمهوری بدان روی بسیار نگران میزان حساسیت برهه کنونی است که دیگر برگی برای بازی برایش باقی نمانده است.

به نوشته ان بی سی، در ماه‌های اخیر مذاکرات بر سر توافقی که شامل آتش‌ بس موقت و آزادی برخی از اسیران می‌شود به مرحله حساسی رسیده و سپس فروپاشیده است. اما به گفته مقام ها، اکنون که اسرائیل مصر است به‌رغم مخالفت‌ های آمریکا، حمله نظامی به شهر رفح را انجام دهد، شکست مذاکرات آتش‌ بس فرصتی برای احیای آن‌ باقی نمی گذارد. به گفته این مقام ها، این بار شکست در حصول توافق می تواند به تشدید جنگ و تهدید بیشتر جان اسیران منجر شود.

این بزنگاه تاریخی با اعتراض های فزاینده دانشگاهی و تهدید به تظاهرات در برنامه های انتخاباتی بایدن و سایر مقام های ارشد دولت در تابستان پیش رو همزمان شده است. برخی از مقام های دولتی به طور خصوصی گفته اند که یکی از مزیت های مهم در گشایش دیپلماتیک جنگ غزه می تواند تأثیر آن بر این اعتراضاتی باشد که در برخی از موارد به خشونت کشیده شده است.

برخی از مقام های آمریکایی نسبت به دستیابی به توافق آتش بس ابراز خوش بینی کرده و گفته اند که هدف آمریکا آن است که آتش بس موقت طولانی تر شده و راه را برای پایان جنگ هموار کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حماس: برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم
  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • عقب‌نشینی تل‌آویو از شروط خود در توافق پیشنهادی با مقاومت فلسطین
  • لغو آماده‌باش نیرو‌های ارتش صهیونیستی برای حمله به رفح
  • منتظر پاسخ هستیم و در عین حال دستمان روی ماشه است
  • گزارش المیادین از جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی
  • روز ۲۰۹ طوفان‌الاقصی|گزارش المیادین از بندهای توافق احتمالی
  • گزارش المیادین از توافق حماس و اسرائیل برای آزادی اسرا
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • آخرین تحولات و جزئیات مذاکرات قاهره از زبان منبع فلسطینی