Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هادی حجازی‌فر، نویسنده و کارگردان سریال تلویزیونی عاشورا گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران خیلی همکاری خوبی با ما داشتند و پای کار آمدند تا ما بتوانیم بخشی از اتفاقی که افتاده بود را به تصویر بکشیم.

کارگردان سریال عاشورا با تاکید بر این که ارتش در تولید سریال عاشورا، برای ما سنگ تمام گذاشت، افزود: از امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش به خاطر دستور ویژه‌ای که برای همکاری صادر کردند، قدردانی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الان هم روزهای پایانی فیلم‌برداری سریال است و مجموعه ارتش و سپاه به لحاظ نیرو و تجهیزات کمک بسیاری می کنند.

وی در پاسخ به این سوال که سریال عاشورا تا چه اندازه توانسته دلاوری‌های ارتش را به نمایش بگذارد، گفت: شخصیت اصلی قصه، شهید مهدی باکری و لشکر عاشورا است و طبعا کار، بیشتر نزدیک به آنها است. اما چون آنها در مکان‌هایی عملیات کردند که بین ارتش و سپاه مشترک بوده است، فکر می‌کنم به حدی که امکانش را داشتیم و اتفاق افتاده بود، دلاوری‌های ارتش را نشان داده‌ایم. من از ابتدا ذهنیت و نگاهم به سمت ارتش بود و تلاش می‌کنم چیزی از چشمم جانماند. فکر می‌کنم تا حدی توانسته باشم ادای دین کوچکی به این دوستان کرده باشم.

تصاویری از سریال عاشورا به کارگردانی هادی حجازی فر

حجازی فر افزود: امیدوارم روزی برسد که با یک نگاه درست و با انتخاب قصه‌هایی که به شدت دراماتیک هستند، با محوریت شخصیت‌های شهدای شاخص ارتش چه بزرگانی که شهید شدند و چه حتی سربازان وظیفه‌ای که از غرب تا جنوب جنگیدند یک کار مستقل و دراماتیک بسازم.

وی که نویسندگی این اثر را نیز به عهده دارد درباره مراحل نگارش فیلم‌نامه خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوان یک اتفاق واقعی به تصویر دربیاید، پژوهش میدانی انجام دادم و خودم رفتم و همرزمان شهید باکری را پیدا کردم. بی‌شمار مصاحبه‌هایی که از قبل وجود داشت، چه به صورت تصویری یا مکتوب را ملاحظه کردم و همچنین اسناد موجود در مرکز اسناد دفاع مقدس را نیز مورد بررسی قرار دادم.

حجازی‌فر افزود: اکثر افراد حاضر در پروژه از چهره‌های تازه در سینما و تلویزیون هستند و برای این کار افراد کارکرده و باتجربه در تئاتر را مورد استفاده قرار دادیم. البته این انتخاب باتوجه به وجود شباهت‌های ظاهری و فضای رئالیستی کار انجام شده است.

کارگردان سریال شهید باکری در ادامه با اشاره به تولید بزرگ این اثر گفت: پایه سریال در ۷ قسمت درباره سال‌های ۶۱ و ۶۲ و عملیات‌های بدر و خیبر است. دوستانی که کمترین آشنایی را با این دو عملیات داشته باشند متوجه می‌شوند که حجم تجهیزات و صحنه، چه برای دشمن و چه برای نیروهای خودی چقدر زیاد بوده است. این عملیات‌ها به صورت آبی خاکی بوده و مخصوصا در عملیات خیبر که با آن حجم از جابه‌جایی نیرو توسط هوانیروز انجام شده است، لذا نیاز بود تا ما بتوانیم با یک پشتیبانی خوب بخش‌های کوچکی از آن را نشان دهیم.

تصاویری از سریال عاشورا به کارگردانی هادی حجازی فر

حجازی‌فر درباره پخش سریال شهید باکری افزود: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم کار را برای سالگرد شهید باکری در اسفند آماده پخش کنیم. امیدواریم بتوانیم مراحل فنی سریال را ظرف یک یا دو ماه آینده به اتمام برسانیم تا کار به پخش برسد. طبعا انتخاب زمان پخش به عهده صداوسیما است و در اختیار ما نیست، اما امیدوارم که در اولین زمان ممکن کار پخش شود تا خستگی بچه‌ها از تنشان برود.

کارگردان سریال و فیلم سینمایی شهید باکری گفت: نسخه سینمایی کار با سریال خیلی فرق می‌کند. نسخه سینمایی بیشتر فضای شهری دارد و به عملیات‌ها به شکل محدودتری پرداخته شده است و بیشتر فضای قبل و بعد از عملیات را دیده‌ایم.

برای تولید سریال عاشورا تعداد ۴ فروند بالگرد شینوک، ۲ فروند بالگرد ۲۱۴ از سوی هوانیروز در اختیار تیم کارگردانی این مجموعه قرار گرفته است که این ادوات توسط ۱۲ خلبان و ۲۰ نفر خدمه مستقیم پرواز همراهی شده است.
پروازهای انجام شده برای این پروژه با حضور افزون بر ۴۰ نیروی متخصص از غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی شامل عوامل برج مراقبت، عوامل عملیات سیستم مدرن کامپیوتری برای دیس پچینگ (سامانه جمع آوری اطلاعات و کنترل شبکه)، تیم فنی مخابرات، تیم فنی ایمنی پرواز، تیم پشتیبانی کننده سوخت و تجهیزات زمینی بودند.

برچسب‌ها صدا و سیما دفاع مقدس عملیات خیبر ارتش جمهوری اسلامی ایران شهید مهدی باکری سید عبدالرحیم موسوی هادی حجازی فر عاشورا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا و سیما دفاع مقدس عملیات خیبر صدا و سیما دفاع مقدس عملیات خیبر ارتش جمهوری اسلامی ایران شهید مهدی باکری سید عبدالرحیم موسوی هادی حجازی فر عاشورا کارگردان سریال هادی حجازی فر سریال عاشورا شهید باکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۵۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد

ایسنا/فارس مدیر مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس از شناسایی هویت ۸ شهید در این استان خبر داد و گفت: پیکر یکی از این شهدا فردا وارد شیراز می‌شود و مابقی شهدا همگی از شهدایی هستند که در نقاط مختلف استان به خاک سپرده شدند و اکنون هویت آنان شناسایی شده است.

سهراب مظلوم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام این مطلب گفت: هویت شهید سیدعلاءالدین اسدپور، یکی از شهدای دوران دفاع مقدس استان فارس به تازگی شناسایی شده‌ است که پیکر مطهر ایشان هم‌اکنون در معراج شهدای تهران قرار دارد.

وی از برگزاری مراسم استقبال از پیکر این شهدا فردا چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه رأس ساعت ۷ صبح در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب خبر داد و از عموم مردم برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آورد.

مظلوم رضایی ادامه داد: پیکر مطهر شهید اسدپور بعد از برگزاری مراسم استقبال به معراج شهدای فارس واقع در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتقل خواهد شد و بعد از آن یکسری برنامه‌ها با حضور پیکر این شهدا اجرا خواهد شد.

مدیر مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس ادامه داد: پیکر مطهر شهید اسدپور در روز شنبه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه مصادف با سالروز شهادت امام صادق(ع) در زادگاهش واقع در روستای اوجلو بخش کورکی شهرستان زرقان استان فارس به خاک سپرده خواهد شد.

وی در خصوص ۷ شهید دیگر نیز گفت: سپاه فجر فارس اقدام به نمونه‌برداری از خانواده‌های شهدا کرده است تا بتواند هویت شهدای مفقود آنان را مشخص کند و این کار هم از طریق آزمایش‌های ژنتیک واقع در مرکز نور تهران انجام می‌شود.

مظلوم رضایی ادامه داد: یکسری شهدای گمنام دوران دفاع مقدس هستند تا سال ۸۴ در نقاط مختلف استان فارس به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شدند و در نهایت از طریق آزمایش‌های ژنتیک موفق به شناسایی هویت ۷ تن از این شهدا شدیم.

مدیر مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس اضافه کرد: از این ۷ شهید، دو شهید اهل استان تهران هستند که پیکر یکی از آنان در جهرم و دیگری در گلزار شهدای شیراز به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شده است.

وی بیان کرد: دو شهید دیگر هم از استان کرمان هستند که یکی از آنان در گلزار شهدای مرودشت و دیگری در گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شده‌اند. یک شهید هم اهل قم است که پیکر مطهرش در گلزار شهدای سپیدان دفن است. یک شهید متعلق به شهرستان گرگان استان گلستان است که در گلزار شهدای شیراز مدفون است و یک شهید هم مربوط به ابهر زنجان است که در گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شده است.

مظلوم رضایی یاداور شد: بناست که سپاه‌های استان‌ها درباره شناسایی هویت شهیدشان اطلاع دهند تا به زودی شاهد حضور خانواده‌های این شهدا در استان فارس باشیم.

مدیر مرکز ایثارگران سپاه فجر فارس با بیان اینکه ۱۱۳ شهید گمنام در استان وجود دارند که به عنوان شهید گمنام قبل از سال ۸۴ به خاک سپرده شده‌اند، گفت: منتظر هستیم تا در آینده هم بتوانیم خبرهایی درباره شناسایی هویت شهدای گمنام اطلاع‌رسانی کنیم.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»
  • «نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • سکانس‌هایی از فیلم های پاور