Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی و صنایع وابسته، از ۱۶ آبان تا ۱۹ آبان ۱۴۰۰ برگزار شد. در این رویداد ۹۰ شرکت داخلی و خارجی به عنوان متخصصان و ‌تولیدکنندگان این حوزه حضور داشتند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام فرش داریوش کاشان، در نمایشگاه شرکت‌های تولید فرش ماشینی، تولیدکنندگان نخ‌های مصنوعی، طراحان فرش، ‌تولیدکنندگان موکت، پارکت و تجهیزات وابسته با هدف معرفی محصولات جدید و نوآوری‌هایشان در حوزه خود حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه که به طور سالانه برگزار می‌شود، بستر خوبی برای ارائه جدیدترین تولیدات شرکت‌های فرش ماشینی است. تولیدکنندگان با ارائه دستاوردهای جدید خود در زمینه تولید فرش دستباف گونه، جدیدترین طرح‌های فرش، تجهیزات و مواد اولیه، با یکدیگر و بازار جهانی رقابت‌ می‌کنند.

در حال حاضر ایران رتبه پنجم در صادرات فرش ماشینی را دارد. رقبای اصلی صادرات فرش ماشینی ایران کشورهای‌ ترکیه، هند، چین و بلژیک هستند. در سال جاری ایران ۲۸ هزار تن فرش ماشینی به جهان صادر کرده است؛ این در حالی است که از تمام ظرفیت‌های تولیدی کشور استفاده نشده و این صنعت تنها با ۷۰ درصد ظرفیت خود فعالیت‌ می‌کند. نمایشگاه‌های بین‌المللی در این خصوص می‌توانند مشوقی برای فعالیت بیشتر ‌تولیدکنندگان باشد.

بازار فرش ماشینی راه روشنی در پیش دارد و با رفع نقاط ضعف خود می‌تواند جایگاه بهتری داشته باشد. یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف این صنعت در حوزه صادرات عدم شناخت کافی از بازار جهانی است. به طوری که بعضی از ‌تولیدکنندگان این حوزه تنها روی سلایق و سبک‌های داخلی تمرکز دارند. در این حالی است با کمی تغییر در طراحی نقشه فرش‌ می‌توان قدم‌های مهمی برای صادرات فرش ماشینی برداشت.

نمایشگاه بین المللی فرش در این جهت می‌تواند بسیار موثر باشد. از طرفی ضعف بازاریابی را نیز پوشش‌ می‌دهد. صنعت فرش ماشینی ایران در زمینه بازاریابی نیز ضعیف عمل کرده است که البته دلایل متعددی دارد. با این حال، با حضور بازرگانان خارجی و دعوت سفرای دیگر کشورها می‌توان این بخش را تقویت کرد.

خوشبختانه با وجود این که کشورهای دیگر در این حوزه فعالیت زیادی دارند و حتی صادرات بیشتری دارند اما همچنان فرش کاشان به عنوان بهترین و شناخته شده‌ترین فرش ماشینی جهان شناخته می‌شود.

نگاهی به فرش داریوش از شرکت‌های تولیدی فرش ماشینی در نمایشگاه فرش ۱۴۰۰

در نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی ۱۴۰۰ شرکت‌های بزرگ تولید فرش ماشینی از جمله فرش داریوش حضور داشتند. فرش داریوش با سابقه چند دهه تولید فرش ماشینی یکی از برترین تولیدکنندگان فرش کاشان است. این شرکت سعی کرده تا با خرید پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها خود را به روز نگه دارد. به همین دلیل همیشه مجهزترین ماشین‌آلات را در اختیار دارد. شرکت فرش داریوش در سال ۱۳۹۶ با خرید دستگاه بافت فرش ۱۵۰۰ شانه عرض ۴ متر، اولین تولیدکننده این فرش در کشور قرار گرفت. در حال حاضر این شرکت به طور تخصصی در زمینه تولید فرش‌های تراکم بالا فعالیت دارد.

می‌توان گفت توجه و رصد بازارهای جهانی مهم‌ترین وجه تمایز فرش داریوش نسبت به سایر تولیدکنندگان است. شاید برایتان جالب باشد بدانید در حال حاضر بخش وسیعی از تولیدات این کارخانه بازار جهانی دارد. شرکت داریوش نمایشگاه ۱۴۰۰ هم مانند سال‌های قبل حضور پر رنگی داشت. این شرکت در نمایشگاه فرش ماشینی ۱۴۰۰ جدیدترین طرح‌های خود را به نمایش گذاشت که مورد استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی نیز قرار گرفت.

چه چیزی ‌تولیدکنندگان فرش ماشینی را در بازارهای جهانی مطرح‌ می‌کند؟

قدمت تولید فرش ماشینی در ایران به دهه ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۰ باز می‌گردد. با این حال رشد این صنعت به قدری بوده است که اکنون شهرت جهانی دارد. فرش ماشینی کاشان به خودی خود محصولی شناخته شده در بازار جهانی است. در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ واحد ‌تولیدکننده فرش ماشینی در کاشان فعالیت دارند. البته تعداد کمی از آن‌ها به بازارهای جهانی راه پیدا کرده‌اند.

کیفیت فرش که در واقع به کیفیت نخ‌های به کار رفته در آن بستگی دارد یکی از مهم‌ترین عوامل ورود به بازارهای جهانی است. همان طور که‌ می‌دانید نخ‌های مصنوعی از جمله آکریلیک با درجه کیفی متفاوتی از کشورهای دیگر وارد می‌شوند. توجه به استفاده از نخ‌های درجه یک در کنار استفاده از پیشرفته‌ترین ماشین آلات منجر به تولید یک فرش خوب و با کیفیت می‌شود. اغلب شرکت‌هایی که در صادرات فرش ماشینی موفق بودند به این موضوع به خوبی عمل کرده‌اند. توجه به طراحی ایرانی و اصیل در کنار شناخت بازار جهانی نیز از دیگر ویژگی‌های شرکت‌های موفق در زمینه صادرات است.

سخن آخر

در نهایت حضور در نمایشگاه‌های بین المللی نه تنها باعث راهیابی به بازارهای جهانی می‌شود بلکه باعث ارتقا ‌تولیدکنندگان و کشف نقاط قوتشان خواهد شد؛ تا در سال‌های آینده بتوانند با رفع نقاط ضعفشان محصولات بهتری عرضه کنند. در عین حال این نمایشگاه‌ها می‌تواند رقابت را در بازار داخلی تقویت کند که این نیز منجر به ارتقا کیفیت خواهد شد. خرید اینترنتی فرش از کاشان همواره برای مشتریان سراسر کشور حائز اهمیت است چرا که از کیفیت این محصوب مطمئن هستند، فرش داریوش شرایط ویژه‌ای برای خرید اینترنتی فرش در نظر دارد که با مراجعه به وی سایت داریوش می‌توانید از این شرایط مطلع شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی و صنایع وابسته صادرات فرش ماشینی تولید فرش ماشینی بازارهای جهانی بازار جهانی حال حاضر بین المللی فرش داریوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی مهدی‌پور با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی توانمندی‌های صادراتی واحد‌های صنعتی است بیان کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با حضور واحد‌های تولیدی و صنعتی با قابلیت‌های لازم برای امور صادراتی و رقابت در عرصه‌های بین المللی برگزار شده است تا توانمندی‌های تولیدی صنعتگران و تولیدگان کشور را در معرض دید فعالان اقتصادی داخلی و خارجی قرار دهد.

وی افزود: این نمایشگاه فرصت ایده‌آل و بسیار مناسبی برای واحد‌های تولیدی صادرات محور است تا تولیدکنندگان بتوانند محصولات با قابلیت رقابت خود را معرفی و در معرض رقابت و دید مشتریان قرار دهند.

مهدی‌پور در ادامه با اشاره به توانمندی‌ها و قابلیت‌های تولیدی استان در امر صادرات اظهار کرد: بسیاری از محصولات با کیفیتی که تولیدکنندگان خوزستانی در نمایشگاه عرضه کردند قابلیت‌های لازم برای حضور در بازار‌های مختلف بین‌المللی و رقابت را دارا هستند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان اضافه کرد: تولیدکنندگان خوزستان می‌توانند در نمایشگاه‌های مختلف، دیگر تولیدکنندگان سراسر کشور را با مزیت‌ها و ظرفیت‌های کم نظیری که استان به لحاظ فضای صادراتی دارد آشنا کنند تا دیگر فعالان اقتصادی صادرات خود را از مجاری متعدد این استان انجام دهند.

وی با اشاره به زیر ساخت و موقعیت جغرافیایی خوزستان در امر صادرات ادامه داد: دسترسی مستقیم به آب‌های آزاد و بین المللی، برخورداری از چندین فرودگاه بین المللی، دسترسی به شبکه راه‌های اصلی و اتصال به راه آهن سراسری و وجود ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی از جمله ظرفیت‌های استان خوزستان برای حوزه صادرات است.

مهدی پور اظهار کرد: این موارد همه بیانگر آن است که استان خوزستان بهترین شرایط را برای فعالیت‌های صادراتی واحد‌های صنعتی دارد.

۱۵ واحد صنعتی از خوزستان در این نمایشگاه ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان را معرفی کردند.

دیگر خبرها

  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی
  • شجاعیان: در خواستگاری‌ام سر فوتبال دعوا شد!
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • انسان‌ها سوگیری یادگیری ماشینی را بیشتر از سوگیری خود تشخیص می‌دهند
  • ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها