Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی پوریوسفی بعد از ظهر یکشنبه در نشست با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه باید در زمینه شخصیت‌های ملی استان به ویژه میرزا کوچک خان فعالیت‌های بیشتری انجام شود، اظهار کرد: همه نهادهای فرهنگی باید برنامه ریزی مناسبی برای معرفی این شخصیت انقلابی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر ضرورت نگاه ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به موضوع میرزا کوچک جنگلی و دوران قیام نهضت جنگل، افزود: استان گیلان در دوران قبل و بعد از انقلاب شخصیت‌های فاخر و تأثیرگذار بسیاری دارد که باید معرفی شوند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه امروز نیازمند روایتگری در زمینه شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار استان در دوره‌های مختلف به ویژه بعد از انقلاب و دفاع مقدس هستیم، گفت: از شهرستان‌ها نیز نباید غافل شد.

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان باید در راستای هویت سازی شهرستانی، استانی و ملی شخصیت‌های برجسته این استان حرکت کند، افزود: فعالان حوزه‌های فرهنگی و هنری باید برای حرکت در این مسیر جهت دهی شوند.

حجت الاسلام پور یوسفی در ادامه با اشاره به دغدغه و فعالیت جهادی اعضای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان، تصریح کرد: این افراد چهره‌های فعال فرهنگی گیلان هستند و بار سنگین انقلاب را به دوش می کشند.

وی با بیان اینکه جریان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اصالت خود را حفظ کرده است، گفت: این جریان مطیع امر رهبری است و با موقعیت شناسایی و بصیرت در زمان‌های حساس وارد عمل می‌شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به نقش نظارتی جریان انقلاب بر عملکرد مسئولان، اضافه کرد: باید از ظرفیت‌ها و بسترهای فراوان موجود در این جریان انقلابی به نفع مردم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه جریان انقلاب تند و منتقدانه، پرسشگر و مطالبه گر است، تصریح کرد: باید شکاف ایجاد شده در میان جامعه و جریان انقلابی پر شود و مناسبت این جریان با میدان واقعی انقلاب مشخص شود.

حجت الاسلام پوریوسفی با اشاره به اینکه تلاش کنیم تا مردم در کنار جریان انقلابی باشند، افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر بسیاری از مسئولان از مردم فاصله گرفتند و این موضوع به اعتماد مردم خدشه وارد کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های جریان فرهنگی انقلاب اسلامی محله محور و با محوریت امام محله انجام می‌شود، گفت: استفاده از ظرفیت مجموعه‌های مردمی فعالان و عناصر اصلی یک محله باید در دستور کار قرار گیرد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه باید جوانان انقلابی شناسایی شوند، ادامه داد: مدیریت در میدان باید به این جوانان آموزش داده شده و از آنها حمایت شود.

کد خبر 5395899

منبع: مهر

کلیدواژه: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان گیلان هویت ویروس کرونا قاسم سلیمانی بوشهر خطبه های نماز جمعه عکس استانها دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی شهید گمنام کرمانشاه ایام فاطمیه خسارات سیلاب تشییع و خاک سپاری شهید گمنام آمار کرونا تشییع شهدا سیل سیستان و بلوچستان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان اسلامی گیلان جریان انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۵۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج

تابناک _ صبح امروز، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله‌الحرام، ذکر پروردگار و «وحدت و ارتباط مسلمانان» را دو عنصر بسیار مهم معنوی و اجتماعی فریضه حج خواندند و با اشاره به حادثه عظیم غزه و جنایات رژیم خون‌آشام صهیونیستی گفتند: حج امسال در پرتو آیات قرآن کریم و یاد و نام مبارک حضرت ابراهیم(ع)، باید فراتر از هر سال، حج برائت از این دشمن جنایتکار مسلمانان و حامیان آن باشد.

رهبر انقلاب اسلامی حج را در جنبه مادی و معنوی، فریضه‌ای چند بعدی برشمردند و افزودند: در بُعد درونی و باطنی، ‌ذکر پروردگار به عنوان «منشأ حقیقی زندگی و عزم و اراده و تصمیم‌گیری‌های فردی، اجتماعی و ملی»، نکته برجسته همه مراحل و مواقف حج است.

ایشان در همین زمینه به زائران بیت‌الله تاکید کردند: در حج متوجه مواردی باشید که در هیچ‌ جای دیگر نیست؛ مانند کعبه، مسجدالحرام و طواف و زیارت نبی اکرم(ص)، وگرنه بازار و اجناس در همه‌جا وجود دارد.

رهبر انقلاب نکته برجسته‌ی بُعد اجتماعی حج را وحدت و ارتباط مسلمانان با یکدیگر برشمردند و گفتند: فلسفه دعوت الهی از همه مردم برای حضور در مکان و ایامی مشخص، آشنایی مسلمانان با یکدیگر و همفکری و تصمیم‌گیری مشترک است تا نتایج مبارک و عینی حج نصیب عالم اسلام و همه بشریت شود که اکنون دنیای اسلام در زمینه تصمیم‌گیری مشترک، خلأ بزرگی دارد.

ایشان نادیده گرفتن تفاوت‌های ملیتی، مذهبی و قومی را مقدمه لازم وحدت دانستند و افزودند: اجتماع عظیم،‌ یکدست و یک‌شکل پیروان همه مذاهب و فرق اسلامی از همه ملیت‌ها، نمود بارز وجه سیاسی-اجتماعی حج است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته ضرورت عبور از تفاوت‌ها و مسائل تفرقه‌انگیز مخصوص حج نیست و در آیات متعدد قرآن بر وحدت و همدلی مسلمانان تاکید شده است.

رهبر انقلاب با اشاره به اینکه فریضه حج باید مشحون از نام مبارک حضرت ابراهیم و تعالیم آن پیامبر بزرگ باشد، برائت از دشمنان دین خدا را از جمله تعالیم ارزشمند ابراهیمی خواندند و گفتند: از ابتدای انقلاب، برائت یک رکن جاری در حج بوده است، ولی امسال و با توجه به حوادث عظیم و عجیب غزه که بیش از همیشه چهره خون‌آشام مجموعه‌ی برخاسته از تمدن غربی را آشکار کرده، حج امسال به صورت ویژه حج برائت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حوادث کنونی غزه را شاخصی ماندگار برای تاریخ دانستند و افزودند: حملات وحشیانه سگ هار صهیونیستی از یک طرف و مقاومت و مظلومیت مردم غزه از طرف دیگر در تاریخ می‌ماند و راه را به بشریت نشان می‌دهد که بازتاب شگفت‌انگیز و بی‌سابقه آن در جوامع غیرمسلمان و دانشگاه‌های آمریکا و بعضی کشورهای دیگر، از نشانه‌های این تاریخ‌سازی و شاخص‌سازی است.

ایشان در تبیین وظیفه امت اسلامی در قبال فجایع غزه در فرصت حج ابراهیمی، به نمونه‌های متعدد قرآنی از سیره حضرت ابراهیم(ع) اشاره کردند و گفتند: ابراهیم(ع) جزو پیامبرانی است که دل رئوف و بسیار مهربانی دارد؛ اما همین پیامبر الهی در مقابل دشمنان ظالم و ستیزه‌گر به شدت اظهار برائت و به صراحت اعلام دشمنی می‌کند.

رهبر انقلاب با اشاره به آیات قرآنی که دوستی با دشمنان ستمگر را هم کاملاً نهی می‌کند، رژیم صهیونیستی را مصداق کامل دشمنی با مسلمانان و آمریکا را همدست این رژیم خواندند و افزودند: اگر کمک آمریکا نبود، رژیم صهیونیستی قدرت و جرأت این رفتار وحشیانه با مردم مسلمان و زنان و کودکان را داشت؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: عامل قتل مسلمانان و آواره کردن آنها و پشتیبان آن، هر دو ظالم هستند و طبق صریح قرآن اگر کسی با آنها دست دوستی بدهد، او نیز ظالم و ستمگر و مشمول لعنت خداوند است.

ایشان با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام، رویکرد ابراهیمی به حج یعنی برائت آشکار در مقابل دشمنان را ضروری‌تر از همیشه خواندند و گفتند: حجاج ایرانی و غیر ایرانی باید بتوانند منطق قرآنی در پشتیبانی از ملت فلسطین را به همه دنیای اسلام منتقل کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمانده و نمی‌ماند؛ اما اگر دست‌های قوی ملتها و دولت های اسلامی به کمک و همراهی بیاید، حالت رقت‌بار ملت فلسطین ادامه پیدا نخواهد کرد.

ایشان با تشکر از خدمات و فعالیت‌های بعثه و سازمان حج و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در برگزاری حج، خطاب به آنان تأکید کردند: برای آسایش حجاج ایرانی و انجام حج مبرور و مقبول به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که فاصله بین وضع موجود و مطلوب برطرف شود.

در آغاز این دیدار، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در سخنانی، شعار حج امسال را «حج؛ قرآن‌محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» خواند و گفت: حج ابراهیمی، بستری برای تعلیم خودسازی و همچنین مبارزه با طواغیت بیرونی و دفاع از مظلومان است.

آقای سید عباس حسینی، رییس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به تشرف ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر زایر ایرانی به حج امسال، از برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان در زمینه افزایش کیفیت خدمات بهداشتی، اسکان، تغذیه و حمل و نقل و همچنین راه‌اندازی عمره مفرده پس از ۹ سال توقف و امکان بهره‌مندی مشتاقان زیارت خانه خدا گزارش داد.

دیگر خبرها

  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • شهدا اصلی‌ترین قدرت فرهنگی ما هستند
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است