Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: تزریق نوبت سوم واکسن برای تقویت ایمنی بدن در مقابل سویه های جدید الزامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلال رحمانی در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که عصر یکشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در آذرماه درگیر پیک نفس گیر پنجم بودیم و اگر غفلت کنیم شاید مانند پیک چهارم غافلگیر شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: استانهای همجوار از جمله تهران، البرز و زنجان دچار سویه جدید شده اند لذا ما در استان باید مراقب باشیم تا با شیوع ویروس جدید روبرو نشویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: ویژگی استان قزوین این است که از وضعیت واکسیناسیون مناسبی برخور دار است و توانسته ایم شرایط را به سمت روند نزولی سوق دهیم و به رنگ آبی تغییر وضعیت دهیم.

وی اضافه کرد: برای توسعه واکسیناسیون همه پایگاهها و خانه های سلامت، خانه های بهداشت برای تزریق واکسن تخصیص داده شده و تلاش می کنیم میزان واکسیناسیون نوبت سوم هم به 40 تا 50 درصد برسد.

رحمانی بیان کرد: در حال حاضر تعداد 144 نفر در بیمارستانهای استان بستری هستند و 22 نفر در آی سی یو و 5 نفر به دستگاه تنفسی متصل شده اند.

وی اظهارداشت: خوشبخانه چند روز بدون فوتی کرونایی را سپری کردیم و در حال حاضر روند بیماران بدحال در استان رو به کاهش است.

رحمانی اضافه کرد: از مجموع 144 بستری استان تعداد 74 نفر واکسن تزریق کرده و 70 نفر از افراد بستری هنوز واکسن نزده اندکه این افراد در معرض خطر بیشتری هستند.

وی اظهارداشت: درصد فوتی ها تاکنون نسبت به ماههای گذشته کاهش یافته و در دی ماه رکورد کاهش فوتی ها شکسته شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهارداشت: تزریق واکسن در کاهش میزان مرگ و میر بیماران بسیار تاثیرگذار است و در حال حاضر بیشترین فوتی ها را افراد بالای 70 سال تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: سیاست وزارتخانه استفاده از واکسن های داخلی است و در این میان کسانی که به مسافرت های خارج از کشور می روند و به واکسن آسترازنکا نیاز دارند این واکسن نیز تامین شده است.

رحمانی از شهروندان خواست ضمن پرهیز از عادی انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان جدی باشند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا استان قزوین ویروس دانشگاه علوم پزشکی واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی مرگ وزارتخانه علوم پزشکی استان قزوین استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ مورد تقلب در آزمون سراسری نوبت اول

 عبدالرسول پورعباس، امروز در حاشیه مراسم نکوداشت استاد نمونه کشوری در جمع  خبرنگاران در مورد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت گفت: کنکور ۱۴۰۳ ماه یکی از ایمن ترین آزمون های سراسری بود و با صحت کامل برگزار شد واقعا مردم خیلی خوب با سازمان سنجش همراهی کردند و فریب بازی شبکه های زیرزمینی را که داوطلبان را اغفال می کنند نخوردند. 

وی ادامه داد: در مجموع ۲۵ مورد تقلب در ابتدای جلسه آزمون روز پنجشنبه صبح (۶ اردیبهشت) شناسایی شد که داوطلبان تلاش کرده بودند  دستگاه‌های الکترونیکی با خود داخل جلسه ببرند و در لحظه شناسایی شدند. 

پورعباس گقت: این دستگاه‌ها در حد دستگاه‌های جاسوسی و پیچیده بود‌‌ ولی تلاش‌های ما در مسیر اعمال امنیت به ثمر نشست. این افراد به نیروی پلیس امنیت تحویل داده شدند. 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بدون اشاره به اینکه این داوطلبان از کدام شهرستان‌ها یا استان ها بودند یا جنسیت داوطلبان متقلب چه بوده، گفت: این افراد به هیات‌های بدوی و هیات های تجدید نظر  ارجاع می‌شوند و  معمولا برای این داوطلبان محرومیت کمتر از ۵ سال نداریم. 

وی گفت: آزمون فقط صبح روز پنجشنبه برای شهرستان‌ها دوباره برگزار می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • کشف ۲۵ مورد تقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود