Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام در چارچوب گسترش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق و تمایل طرفین به تعمیم آن در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری، فرهنگی و دانشجویی، تفاهم نامه علمی دوجانبه دانشگاه ایلام و واسط عراق امضا شد.

این تفاهم نامه در نشست مشترک دکتر علی‌محمدی سرپرست دانشگاه ایلام و دکتر مازن حسن جاسم الحسنی رئیس دانشگاه واسط، در سه ماده، 21 بند و برای یک دوره چهار ساله، صبح امروز در محل سالن جلسات حوزه ریاست،  منعقد و امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نشست دکتر علی‌محمدی سرپرست دانشگاه ایلام با اشاره به انعقاد تفاهم نامه علمی  مابین دانشگاه ایلام و دانشگاه واسط در سال 1392، اظهار کرد: : با رایزنی‌هایی که در سال 1392 با رئیس وقت دانشگاه واسط انجام گرفت، در نهایت تفاهم‌نامه همکاری علمی مشترکی منعقد شد، که زیربنای شکل گیری توسعه همکاری های علمی مابین دانشگاه ایلام و دانشگاه‌های کشور عراق و پذیرش دانشجو در دانشگاه ایلام شد.
علی‌محمدی با بیان اینکه دانشگاه ایلام یک دانشگاه ماموریت‌گرا است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های خاص استان ایلام در حوزه نفت و گاز، کشاورزی و دامپروری، دانشگاه ایلام به عنوان دانشگاه مادر و برخورداری از آزمایشگاه‌ها، کتابخانه ها، کارگاه‌ها و اعضای هیأت علمی زبده و توانمند، ماموریت دارد در راستای استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها گام بردارد.
سرپرست دانشگاه ایلام، افزود: دانشجویان دانشگاه واسط می‌توانند، پایان نامه‌های خود را در دانشگاه ایلام انجام دهند.

وی  با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه جدید مابین دانشگاه ایلام و دانشگاه واسط، گفت: این تفاهم نامه نقشه راه توسعه همکاری‌های مشترک در سال‌های آتی فی مابین دو دانشگاه خواهد بود و ما با تمام توان سعی خواهیم کرد، که تمام مفاد این تفاهم‌نامه اجرایی گردد، تا شاهد ارتقاء بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه باشیم. 
سرپرست دانشگاه ایلام  به محورهای همکاری دانشگاه‌های واسط و ایلام اشاره کرد و اظهار کرد: انجام تحقیقات پژوهشی مشترک در حوزه‌های مختلف، تبادل استاد و دانشجو و راه‌اندازی رشته‌های جدید تحصیلی می‌تواند از جمله محورهای همکاری‌های دوجانبه باشد.
در این نشست دکتر «مازن حسن جاسم الحسنی» رئیس دانشگاه واسط با تشکر از حسن استقبال مدیریت دانشگاه ایلام، به کمک‌های تاریخی جمهوری اسلامی ایران به ملت عراق در جریان حمله داعش اشاره و اظهار کرد:  در جریان حمله داعش به سرزمین عراق، جمهوری اسلامی ایران در لحظات حساس به کمک ملت عراق شتافت و توانست با قدرت داعش را نابود کند و لذا ما خود را مدیون جمهوری اسلامی می‌دانیم و هیچگاه آن کمک‌ها را فراموش نخواهیم کرد.
وی با بیان اینکه دانشگاه واسط رتبه چهار علمی را در بین دانشگاه‌های کشور عراق داراست، گفت: هم اکنون دانشگاه واسط دارای 35 هزار دانشجو، 15 دانشکده، 600 عضو هیأت علمی، 13 مجله و 60 دپارتمان علمی است.
رئیس دانشگاه واسط با استقبال از توسعه همکاری‌های دوجانبه دانشگاه‌های ایلام و واسط، گفت : طبق بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم، دانشگاه ایلام یک دانشگاه معتبر و دارای امکانات خوب آموزشی و پژوهشی و اساتیدی برجسته است و ما آمادگی داریم در سطحوح مختلف و از جمله راه‌اندازی مجلات علمی مشترک، تبادل استاد و دانشجو، بورسیه دانشجویان و برگزاری کنفراس‌های علمی مشترک، همکاری‌های دوجانبه را گسترش دهیم.
 تبادل استاد به منظور تدریس دروس مورد نیاز دو طرف در زمینه‌های تخصصی مختلف، زمینه‌سازی برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی (دکتری و کارشناسی ارشد)، اجرای دوره‌های کوتاه مدت مورد نیاز طرفین، ایجاد شرایط لازم جهت بازدید اعضای هیأت علمی و دانشجویان دو دانشگاه، همکاری در جهت استفاده دو دانشگاه از اعضای هیأت علمی به عنوان استاد راهنما و مشاور پایان نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، همکاری در برگزاری دوره های پسا دکتری،  انجام پروژه‌های پژوهشی و مطالعاتی مشترک، طراحی و برگزاری کنفرانس سالانه بین‌المللی در زمینه‌های تخصصی مورد توافق طرفین، فراهم ساختن شرایط لازم جهت چاپ و نشر مجلات علمی، پژوهشی مشترک، فراهم ساختن شرایط لازم جهت استفاده هیأت علمی دو دانشگاه از فرصت مطالعاتی، ایجاد تمهیدات لازم به منظور استفاده دو دانشگاه از وسایل و مواد آزمایشگاهی طرفین، شناسایی توانایی‌های فنی دو دانشگاه و استفاده از خدمات فنی مهندسی و معماری مورد نیاز طرفین، ایجاد بانک اطلاعاتی از اساتید دو دانشگاه، تشکیل شبکه پژوهشی بین دو دانشگاه، همکاری در جهت بسترسازی استفاده از منابع اطلاعات علمی در دو دانشگاه، انتشار نشریه بین‌المللی با سه زبان فارسی ، انگلیسی و عربی در موضوع مسایل مشترک و تطبیقی بین دو کشور، همکاری و تلاش برای راه‌اندازی مرکز مطالعات ایران و عراق در دو دانشگاه ایلام و واسط، برگزاری مسابقات و برنامه‌های فرهنگی مشترک بین دو دانشگاه، برگزاری مسابقات و برنامه‌های قرآنی مشترک بین دو دانشگاه، برگزاری اردوهای فرهنگی و ورزشی میان دو دانشگاهو تلاش برای کسب موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران با برگزاری دوره‌های زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان به صورت مشترک از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه ایلام دانشگاه ایلام دانشگاه واسط بین دانشگاه ایلام و دانشگاه سرپرست دانشگاه ایلام همکاری های دوجانبه تفاهم نامه بین دو دانشگاه جمهوری اسلامی دانشگاه واسط هیأت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی

در دیدار روسای دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه اوفای روسیه، قرارداد همکاری مشترک با هدف گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی به امضای روسای دو دانشگاه رسید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وادیم زاخاروف رئیس دانشگاه علم و فناوری اوفای روسیه با همراهی ریتا فیلیپووا معاون بین‌الملل دانشگاه و امینا اوزاوا رئیس دانشکده تاریخ و روابط بین‌الملل این دانشگاه، با حضور در دانشگاه علامه‌طباطبائی با عبدالله معتمدی رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که به منظور بحث و تبادل نظر درخصوص همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی میان دو دانشگاه انجام شد، قرارداد برنامه آموزشی شبکه‌ای کارشناسی ارشد مطالعات منطقه‌ای بین دوطرف امضا شد که بر اساس این قرارداد دانشگاه «اوفا» درس‌های تعیین شده‌ای را برای دانشجویان رشته مطالعات منطقه‌ای دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه علامه‌طباطبائی دروس مشخصی را برای دانشجویان رشته روابط بین‌الملل دانشگاه «اوفا» به منظور بهره‌مندی از توان علمی استادان هر دو دانشگاه ارائه می‌دهند.

معتمدی در این دیدار با اشاره به همکاری‌های علمی و سیاسی میان ایران و روسیه گفت: زمینه‌های مشترک همکاری‌ها و وحدت‌نظر در مورد مناسبات بین‌المللی در راستای منافع دو کشور، زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های روزافزون شده است.

وی با اشاره به همکاری‌های دانشگاه‌های روسیه با دانشگاه علامه‌طباطبائی در سال‌های گذشته بیان کرد: درخصوص تبادل استاد و دانشجو و برگزاری برنامه‌های مشترک آموزشی و پژوهشی تجربه خوبی با دانشگاه‌های روسیه داشته‌ایم. امیدواریم بتوانیم تعاملات نزدیک‌تری در راستای منافع ملی و بین‌المللی دو کشور داشته باشیم.

در ادامه رئیس دانشگاه «اوفا» نیز توضیحاتی در خصوص ظرفیت‌های این دانشگاه بیان کرد و گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علامه‌طباطبائی را امضا کردیم و بسیار خرسندیم که در مدت کوتاه این قرارداد همکاری مشترک به مرحله اجرا رسیده است.

وادیم زاخاروف گفت: دانشگاه «اوفا» انجمن‌های دوستی بسیاری با دانشگاه‌های خارجی دارد و در این خصوص ایران نخستین جایگاه را در بین کشور‌های دوست با روسیه دارد. او با بیان این که جمهوری باشقیرستان یکی از جمهوری‌های روسیه است که به لحاظ زبان و فرهنگ، نزدیکی زیادی با زبان و ادبیات فارسی دارد. این موضوع خود زمینه همکاری‌های بیشتر با دانشگاه‌های ایران، به‌ویژه دانشگاه علامه‌طباطبائی به عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی را فراهم کرده است. امیدوارم این قرارداد نیز زمینه خوبی برای توسعه همکاری‌های مشترک باشد.

نرگس سنائی رئیس میز روسیه و رئیس گروه گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه نیز به اهمیت تقویت روابط علمی و فرهنگی ایران و روسیه در شرایط کنونی اشاره و تاکید کرد: امضای قرارداد برنامه‌های مشترک آموزشی شبکه‌ای گام نوینی در روابط دانشگاهی ایران و روسیه محسوب می‌شود.

سعید شکوهی رئیس موسسه آموزش عالی بیمه اکو و مهدی خانمحمدی مدیر سنجش، نظارت و ارزیابی آموزشی دانشگاه نیز در این نشست حضور داشتند.

گفتنی است دانشگاه «اوفا» یکی از دانشگاه‌های مهم روسیه است که در جمهوری باشقیرستان واقع شده است. این دانشگاه در حال حاضر ۴۸ هزار دانشجو دارد و نیز بیش از ۳ هزار دانشجو از ۶۰ کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. ۳۰ درصد از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی است.

دیگر خبرها

  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان