Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@21:13:52 GMT

آمریکا یک پالایشگاه در حسکه سوریه احداث کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۶۱۹۵

آمریکا یک پالایشگاه در حسکه سوریه احداث کرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری سوریه (سانا) امروز (یکشنبه) از احداث یک پالایشگاه توسط نیرو‌های آمریکایی در میدان نفتی «رمیلان» در شرق استان حسکه خبر داد و افزود: این پالایشگاه برای سرقت بیشتر نفت سوریه و با همکاری نیرو‌های دموکراتیک سوریه ایجاد شده است.

سانا به نقل از یک منبع در مدیریت میدان نفتی «رمیلان» در حسکه افزود: نیرو‌های آمریکایی با همکاری نیرو‌های قسد یک پالایشگاه نفت با ظرفیت سه هزار بشکه در روز در میدان نفتی رمیلان در شمال شرق استان حسکه نصب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این منبع گفت: پس از نصب این پالایشگاه در دوره آینده شاهد افزایش چشمگیر سرقت و غارت نفت سوریه از منطقه «الجزیره» توسط نیرو‌های آمریکایی و وابستگان آن‌ها خواهیم بود.

در این پیوند، منابع محلی گزارش دادند که نیرو‌های آمریکایی شامگاه شنبه یک کاروان متشکل از ۷۹ خودرو از جمله نفتکش‌های حامل نفت سوریه، تریلر، خودرو‌های مجهز به سردخانه و تعدادی کامیون که توسط چهار خودروی نظامی مشایعت می‌شدند را از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی به سمت شمال عراق حرکت دادند.

سه روز پیش نیرو‌های آمریکایی کاروانی متشکل از ۶۰ خودرو از جمله تانکر، خودرو‌های مجهز به سردخانه و نفتکش‌های حامل نفت سوریه را به شمال عراق منتقل کردند.

شبه نظامیان کرد موسوم به نیرو‌های دمکراتیک سوریه (قسد) در مرداد سال ۱۳۹۹ با یک شرکت نفتی آمریکایی توافق فروش نفت امضا کردند.

وزارت خارجه سوریه توافق امضا شده میان شبه نظامیان قسد با شرکت نفتی آمریکایی را سرقت نفت سوریه خواند و آن را سرقتی با نظارت و حمایت دولت آمریکا دانست و تاکید کرد که این توافق باطل و غیرقانونی است.

نیرو‌های دمکراتیک سوریه شبه نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بار‌ها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین حمید لبخنده سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس بحران در قزاقستان منابع نفتی سوریه پالایشگاه نفت استان حسکه مذاکرات وین حمید لبخنده سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس بحران در قزاقستان نیرو های آمریکایی شبه نظامیان نفت سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس چهارشنبه شب مناطقی از استان صعده واقع در شمال یمن را بمباران کرد.

در ادامه تجاوزات آمریکایی انگلیسی به اهداف جنبش انصارالله یمن، رسانه‌های یمنی امشب هم از تجاوز دوباره آمریکا و انگلیس به مناطقی از استان صعده در شمال یمن خبر دادند.

به گزارش المسیره، جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی در این تجاوز هوایی، چهارشنبه شب بار دیگر، مناطقی را در شمال استان صعده یمن را هدف قرار دادند.

آمریکا و انگلیس به بهانه حفاظت از امنیت کشتیرانی در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب، از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون بارها مواضع جنبش انصارالله و نیروهای مسلح یمن را هدف گرفته‌اند.

کد خبر 6094722

دیگر خبرها

  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس شمال یمن را بمباران کرد
  • سختی کار نفتی‌ها