Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@21:51:05 GMT

تصمیم جدید برای قرارهای منع تعقیب مراجع قضایی

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۶۶۴۰

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضائی مجلس گفت: در جلسه امروز آخرین اصلاحات در مورد لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن انجام و این لایحه در کمیسیون قضائی جمع‌بندی شد تا برای رسیدگی در صحن مجلس به هیأت رئیسه ارسال شود.

وی افزود: در این جلسه همچنین طرح استفساریه در مورد قرارهای منع تعقیب صادر شده از سوی مراجع قضائی و امکان اعتراض به این قرارها توسط سازمان بازرسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نظر اعضای کمیسیون در این باره مثبت بود و این طرح به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون قضائی مجلس اظهار داشت: مسئله اصلی درباره این استفساریه اینجاست که قرارهای منع تعقیبی که مراجع قضائی در مورد متهمینی که به دنبال گزارش‌های فساد سازمان بازرسی در محکمه حاضر می‌شوند صادر می‌شود، طبق نظر قضات بعدا می‌توانند مورد اعتراض سازمان بازرسی قرار گیرد، بعضاً خیر. 

نقدعلی خاطرنشان کرد: با تصویب استفساریه فوق، رویه واحد در این باره این است که سازمان بازرسی می‌تواند نسبت به قرارهای منع تعقیب صادر شده از سوی مراجع قضائی در موضوع فوق‌الذکر اعتراض کند و رویه واحد از این پس در این باره اینگونه خواهد بود./فارس

انتهای پیام/

منبع: فردا

کلیدواژه: سازمان بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۶۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۱۴ کیلویی تریاک داخل اتوبوس در نائین

سرهنگ احسان بدیعیان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر، مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شرافت در شهرستان، حین کنترل ترددها در این محور به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شده و برای بررسی دقیق‌تر خودرو را متوقف می‌کنند.

وی افزود: مأموران انتظامی ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این اتوبوس پرداخته که در بازرسی صورت گرفته مقدار ۱۴ کیلو و ۴۵۴ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل گلگیر عقب خودرو جاساز شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد خاطر نشان کرد: مبارزه با پدیده شوم موادمخدر همواره و با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود.

کد خبر 6092146

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • کشف محموله ۱۴ کیلویی تریاک داخل اتوبوس در نائین
  • قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!