Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، شاهزاده سعودی پس از نزدیک به سه سال زندان، آزاد شد. پرنسس بسمه و دخترش در سال ۲۰۱۹ و بدون اتهام زندانی شدند. بسمه، دختر دومین پادشاه عربستان سعودی و یکی از مدافعان حقوق بشر است.

وکیل بسمه، دختر ۵۷ ساله سعود بن عبدالعزیز آل سعود، گفت او که به همراه دخترش سحود الشریف ناپدید شده بود، آزاد شده و به خانه خود در جده بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هانری استرامانت افزود: «شاهزاده خانم حالش خوب است اما نیاز به معالجات پزشکی دارد. او فرسوده به نظر می‌رسد، اما روحیه خوبی دارد و از اینکه شخصا با پسرانش ملاقات می‌کند، خوشحال است.»

حکومت سعودی در مورد آزادی وی اظهار نظری نکرده و تا پیش از این نیز هرگز به طور علنی در مورد این پرونده اظهار نظری نداشته است. برخی منابع از دخالت بریتانیا در این آزادسازی خبر دادند. در سال ۲۰۲۰، پرنسس بسمه از طریق رسانه های اجتماعی خبر داد که در شهر ریاض زندانی شده و بیمار است. او از حاکم کنونی و پسر عموی خود، ولیعهد محمد بن سلمان، خواست که او را آزاد کند تا بتواند از مراقبت های پزشکی استفاده کند.

بسمه بدون هیچ اتهامی در زندان الحائر، جایی که بسیاری از زندانیان سیاسی دیگر در آن نگهداری می‌شوند، زندانی شده بود و نه او و نه دخترش، علیرغم درخواست‌های مکرر از دربار سلطنت، توضیحی برای علت دستگیری خود دریافت نکردند. شاهزاده بسمه، کوچکترین فرزند پادشاه درگذشته این کشور است و از رفتار پادشاهی با زنان انتقاد کرده بود.

محمد بن سلمان، شاهزاده صاحب قدرت سعودی، سالهاست که از اصلاحاتی شامل لغو ممنوعیت چندین دهه رانندگی زنان و تسهیل قوانین سرپرستی استفاده تبلیغاتی می‌کند تا چهره خشن سلطنت این کشور را بهبود بخشد.

خانواده پرنسس بسمه در نامه‌ای کتبی به سازمان ملل در سال ۲۰۲۰ گفتند که بازداشت وی احتمالا تا حد زیادی به دلیل «سوابق وی به عنوان منتقد صریح سوء استفاده از زنان» بوده است؛ او همچنین متحد محمد بن نایف، رقیب محمد بن سلمان، به شمار می‌آید.

کد خبر 648833 برچسب‌ها خبر ویژه عربستان حقوق بشر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر ویژه عربستان حقوق بشر محمد بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۶۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم

ولیعهد عربستان بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

به گزارش تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد. ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آن‌ها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد: نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیگر خبرها

  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • محمد مهاجری به مهدی نصیری: آخر شما را با شاهزاده چکار؟ /یک موی گندیده تاجزاده به همه هیکل شاهزاده کثیف شرف دارد /از این راه برگردید
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم