Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، استولتنبرگ در آستانه مذاکرات روسیه با ناتو به روزنامه فایننشال تایمز گفت که مسکو همزمان با هفته فشرده دیپلماسی با هدف گفتگو در مورد تنش بین روسیه و اوکراین، پوشش خصمانه خود را کنار بگذارد و با غرب همکاری کند در غیر اینصورت با اتحاد نیروی دریایی که برای نبرد آماده شده، روبه رو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اظهارات دبیر کل ناتو پیش از آمادگی غرب برای گفتگو با مسکو در مورد کاهش ابعاد تمرینات نیروی دریایی ناتو، مدیریت تسلیحات و تعهد به عدم استقرار موشک‌های آمریکا در اوکراین، مطرح می‌شود.

وی در گفتگو با این روزنامه یادآورشد که از گذشته تاریخی روسیه آگاه هستم. صد‌ها سال است که آن‌ها نبرد با همسایگان را تجربه کردند. [اما]روسیه یک گزینه جایگزین دارد: همکاری و کار کردن با ناتو.

روسیه در ماه‌های اخیر حدود ۱۰۰ هزار سرباز را در مناطق نزدیک مرز خود با اوکراین مستقر کرده است که به اعتقاد غرب این اقدام از آمادگی روسیه برای حمله به اوکراین خبر می‌دهد.

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه هرگونه طرحی برای حمله به این کشور را رد کرده است. با این حال، روسیه در مورد نادیده گرفتن درخواست‌هایش مبنی بر توافق‌نامه‌های دفاعی جدید برای کاهش قابلیت‌های نظامی ایالات متحده و ناتو در اروپا هشدار داده است. به عقیده مقام‌های روس این تجهیزات و قابلیت‌های نظامی تهدیدی برای مرزهایشان است.

استولتنبرگ توضیح داد که این امکان پذیر است که به طور جمعی به دنبال یک مسیر، یک ابزار سیاسی و همچنین رسیدگی به نگرانی‌های روسیه باشیم. با این حال خطر نبرد همچنان وجود دارد.

وی افزود: بازدارندگی ناتو قدرتمند و ثابت شده است. ما اکنون باید امیدوار باشیم و سخت در این مسیر تلاش کنیم، اما برای بدترین‌ها هم آماده باشیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین حمید لبخنده بحران در قزاقستان سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو روسیه مذاکرات روسیه و ناتو مذاکرات وین حمید لبخنده بحران در قزاقستان سقوط هواپیمای اوکراینی اخراج استقلال و پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۷۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک رسانه آلمانی جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین را فاش کرد.

روزنامه آلمانی «دی ولت» در گزارشی اعلام کرد که روسیه و اوکراین در بهار ۲۰۲۲ به توافق صلح نزدیک بودند. در آن توافق کی یف آماده تعهد به بی طرفی بود. با این حال اصرار مسکو بر اینکه اوکراین، زبان روسی را دومین زبان رسمی خود قرار دهد یکی از موانع بود.

این روزنامه آلمانی با استناد به یک سند ۱۷ صفحه‌ای به تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۲، مدعی شد که توافقی میان مسکو و کی یف انجام شده بود و قرار بود هرگونه اختلاف باقی مانده در نشست بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و همتای اوکراینی وی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به نوشته این رسانه آلمانی، بنا به مفاد این توافق اوکراین متعهد به بی‌طرفی دائم می‌شد و موافقت می‌کرد که به سلاح‌ها و نیروهای خارجی اجازه ورود به این کشور را ندهد. همچنین کی یف بنا به توافق مذکورتضمین می‌کرد که مانورهای نظامی با دیگر کشورها برگزار نخواهد کرد.

در مقابل، روسیه متعهد می‌شد که دیگر به اوکراین حمله نکند و کی‌یف می‌توانست تضمین‌های امنیتی را از آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین دریافت کند.

کد خبر 6090259

دیگر خبرها

  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است