Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@18:53:46 GMT

چگونه اینترنت خود را ایمن کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۷۵۲۶

چگونه اینترنت خود را ایمن کنیم؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پلیس فتا، هنگام تصمیم‌گیری در مورد اتصال باند پهن خود، یک اتصال تلفن ثابت یا کابل‌های فیبر نوری پیشرفته‌تر را انتخاب می‌کنید. بازار مملو از مجموعه‌ای از اینترنت‌های مقرون‌به‌صرفه است که توسط ارائه‌دهندگان اینترنت برای جذب مشتریان بیشتر ارائه می‌شود. بااین‌حال، موردی که انتخاب می‌کنید باید با نیاز‌های خاص شما هماهنگ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این داستان زمانی که شما در مورد بسته پهنای باند تصمیم بگیرید به پایان نمی‌رسد، زیرا اکنون باید اقداماتی را برای تقویت پارامتر امنیتی آن انجام دهید و این دقیقاً همان چیزی است که امروز شمارا از طریق آن راهنمایی می‌کنیم:

۱: رمزگذاری نقاط دسترسی Wi-Fi می‌تواند یک اتصال اینترنتی پایدار را با اجازه دادن به افراد مجاز برای استفاده از پهنای باند تضمین کند. روتر وای فای با محافظت‌های داخلی خاصی مانند WEP، WPA و WPA۲ ارائه می‌شود. رایج‌ترین مورد در این میان WPA است که هم در فضا‌های اداری و هم در خانه‌ها از طریق یک کلید رمز عبور مشترک استفاده می‌شود.

۲: یکی از بهترین راه‌های ایمن‌سازی پهنای باند خود در برابر هکر‌ها و نشت داده‌ها، حفظ رمز‌های عبور قوی و تغییر مکرر آن‌ها است. همچنین، مطمئن شوید که رمز عبور پیش‌فرض را تغییر داده‌اید – رمز عبور انتخابی شما باید حداقل ۱۶ کاراکتر داشته باشد. ترکیبی از اعداد، حروف بزرگ و کوچک و کاراکتر‌های خاص می‌تواند رمز عبور شمارا تقویت کند.

بااین‌حال، هنگام تنظیم رمز عبور باید از استفاده از اطلاعات شخصی مانند نام خود یا سایر عبارات رایج خودداری کنید. شما می‌توانید قدرت رمز عبور خود را با استفاده از ابزار‌های آنلاین مختلف به‌صورت لحظه‌ای بررسی کنید. همچنین استفاده از مدیریت رمز عبور می‌تواند به پیگیری همه رمز‌های عبور شما و ایجاد رمز‌های جدید کمک کند.

۳: هنگام راه‌اندازی روتر پهنای باند خود برای اولین بار، باید نام‌های کاربری عمومی را تغییر دهید که در غیر این صورت می‌تواند کار هکر را آسان کند. پس از تغییر نام روتر خود، باید نام شبکه وای فای خانگی خود را تغییر دهید. این روش یک شناسه مجموعه خدمات نامیده می‌شود و نامی است که در وای فای افرادی که شبکه‌های اطراف را جستجو می‌کنند نشان داده‌شده است.

هکر‌ها می‌توانند به داده‌های حساس مربوط به تنظیمات Wi-Fi شما از نام‌های شبکه پیش‌فرض که شامل شماره مدل و نام تجاری روتر مورداستفاده است، دسترسی پیدا کنند. بنابراین، تغییر نام شبکه می‌تواند وسیله‌ای عالی برای ایمن نگه‌داشتن آن از دسترسی ناخواسته همسایگان و هکر‌ها باشد. بااین‌حال، اگر Apple iPhone یا سایر رایانه‌ها، تلفن‌های هوشمند، دستگاه‌های خانه هوشمند و دستگاه‌های بازی به Wi-Fi شما متصل باشند، به‌طور خودکار از سیستم خارج می‌شوند. پس از تغییر نام شبکه، باید دوباره آن‌ها را وصل کنید.

۴: محدود کردن برد سیگنال وای فای می‌تواند وسیله‌ای عالی برای افزایش معیار‌های امنیتی آن باشد. اگر قصد دارید از پهنای باند برای یک منطقه کوچک مانند دفتر یا محل سکونت خود استفاده کنید، این امر به‌ویژه مفید است. در اینجا می‌توانید روتر را از ۸۰۲.۱۱b یا ۸۰۲.۱۱n به ۸۰۲.۱۱g تغییر دهید.

رنگ‌های مسدودکننده وای‌فای حاوی مواد شیمیایی هستند که از نفوذ سیگنال‌های وای‌فای به خارج از دیوار‌ها جلوگیری می‌کنند. رنگ‌آمیزی اتاق خود با همین روش می‌تواند به ایمن نگه‌داشتن اتصال پهن باند شما کمک کند. کاربرانی که همیشه در حال حرکت هستند، معمولاً اینترنت سیم‌کارت را با کمک‌هزینه داده نامحدود برای تأمین نیاز‌های مرور خود انتخاب می‌کنند.

۵: فایروال‌ها نقش مهمی در تقویت طرح امنیت اینترنت شما دارند. آن‌ها به‌عنوان یک مانع بین کاربران غیرمجاز و شبکه محافظت‌شده شما عمل می‌کنند. شما می‌توانید از فایروال در کنار اقدامات امنیتی نظیر محافظت از سرقت هویت و نرم‌افزار آنتی‌ویروس برای تقویت شبکه پهنای باند خود استفاده کنید.

برخلاف تصور رایج، سیگنال‌های پهنای باند ما محدود به دیوار‌های خانه و محل کار ما نمی‌ماند. بلکه در خیابان‌ها پخش می‌شوند و ممکن است توسط مجرمان سایبری در جستجوی دسترسی به پهنای باند رایگان ره‌گیری شوند. پیروی از نکات ذکرشده در بالا می‌تواند به ایمن کردن اتصال پهن باند شما کمک کند و آن را از فعالیت‌های کلاه‌برداری و مخرب مختلف که از طریق اینترنت انجام می‌شود حفظ کند.

منبع: پلیس فتا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اینترنت فیبر نوری وای فای پهنای باند تلفن ثابت امنیت فضای سایبری پهنای باند رمز عبور وای فای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۷۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر | افشای طرح آیفون ۱۶ | سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سایت مک‌روموس، ️سیستم مگ‌سیف اولین‌بار با سری آیفون ۱۲ به گوشی‌های اپل راه یافت و شارژ آیفون را راحت‌تر از قبل کرد. این سیستم به حلقه‌ای از آهن‌ربا و سیم‌پیچ نیاز دارد.

به نظر می‌رسد که اپل در نسل جدید گوشی آیفون ضخامت این حلقه را کمتر کرده است.

در شکل ظاهری نیز آیفون ۱۶ با سری ۱۵ تفاوت‌هایی دارد که در عکس مشاهده می‌فرمایید.

شهریورماه، زمان رویداد اپل و معرفی این سری خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند کد خبر 849084 برچسب‌ها شرکت اپل باتری اینترنت آیفون موبایل

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • مسدود شدن مسیر دسترسی به آبشار لوه؛ مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر
  • مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد
  • مسیر آبشار لوه مسدود شد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه
  • تصاویر | افشای طرح آیفون ۱۶ | سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود
  • آموزش و نحوه فعال‌سازی تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت (ViLTE)
  • افزایش پوشش اینترنت نسل چهارم در سرولایت نیشابور 
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه