Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اهالی روستاهای دهستان امامزاده جعفر گچساران همواره از این مشکلات شاکی بودند که همین مساله زمینه ساز بازدید مسوولان شهرستان از این روستاها شد تا مشکلات و راهکارهای رفع دغدغه های اهالی این مناطق مورد بررسی قرار گیرد.

اهالی روستاهای دهستان امامزاده جعفر که بیش از ۱۲هزار نفر جمعیت دارند اعتقاد دارند که روستاهای این  دهستان به دلیل قرار گرفتن در جاده گچساران به شیراز، اجرای طرح انتقال آب کشاورزی از رودخانه زهره به سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی این منطقه و وجود بقعه متبرکه امامزاده جعفر (ع) قابلیت های زیادی برای اشتغال در حوزه های کشاورزی و گردشگری و تحقق مهاجرت معکوس دارد که نیازمند تکمیل  زیرساخت هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورزان در انتظار تعمیر پمپاژهای کشاورزی

اهالی روستای امامزاده جعفر که نخستین  مقصد مسوولان این شهرستان بودند تعمیر پمپاژهای چاه های کشاورزی را مهمترین درخواست خود از مسوولان عنوان کردند و با اشاره به اینکه کشاورزی اصلی ترین منبع درآمد آنان است از مسوولان خواستند تا نسبت به تعمیر این پمپاژها اقدام شود.

این کشاورزان با بیان  اینکه از ۱۲ پمپاژ چاه های کشاورزی امامزاده جعفر تنها ۲ پمپ آن در حال فعالیت است گفتند که این مشکل باعث کمبود آب برای درختان آنان و کشت نشدن محصولات زراعی در تابستان و پاییز امسال شده است.

تلاش برای راه اندازی پمپاژها

رئیس اداره امور آب گچساران گفت: ۲۵میلیارد ریال اعتبار از محل منابع مالی تعمیر شبکه های آبیاری برای خرید تجهیزات مورد نیاز پمپاژهای منطقه امامزاده جعفر اختصاص یافته است و هم اکنون این طرح در مرحله مناقصه برای اجراست.

سید معصوم افضلی تاکید کرد: همچنین ۲۵ میلیارد ریال اعتبار دیگر برای انجام عملیات اجرایی نصب این تجهیزات پیش بینی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: پس انجام عملیات تعمیر در کشت بعدی امکان استفاده از آب پایدار برای زمین های آبی دشت امامزاده جعفر فراهم شود.

طرح انتقال آب به سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی دشت امامزاده جعفر از توابع شهرستان گچساران سال ۱۳۹۵ افتتاح شد و در این طرح ۴۵کیلومتر خط انتقال اصلی و حدود هفت کیلومتر خط لوله فرعی اجرا شده است.

اجرای مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی بتنی، ۱۲ الکترو پمپاژ و سد انحراف به طول ۱۱۰ متر و ارتفاع پنج و نیم متر از مشخصات این طرح است.

داستان موافقان و مخالفان واگذاری زمین های مسکونی

اهالی روستای شهرک مهاجرین با اشاره به وجود ۴۰ قطعه زمین ۲۰۰ متری که در تملک بنیاد مسکن گچساران  است خواستار واگذاری این زمین ها برای احداث واحدهای مسکونی شدند.

آنان با بیان به اینکه تامین زمین برای احداث مسکن مهمترین  دغدغه آنان است از مسوولان خواستند برای تحقق این مهم چاره اندیشی کنند.

روان بخش، دیهیم،فرماندار گچساران در این بازدید گفت: به دلیل دیدگاه های کارشناسی مبنی بر اینکه  ساخت  خانه در زمین های مذکور باعث خسارت در هنگام سیل می شود واگذاری این زمین ها نیازمند بررسی های کارشناسی دقیق است.  

ناپایداری آب روستای نارک

اهالی روستای نارک نیز ناپایداری آب آشامیدنی را مهمترین مشکل خود عنوان کردند و با اشاره به اینکه آب ابتدایی ترین نیاز زندگی و سلامت آنان است و روزانه چند ساعت این مایع حیات بخش در خانه آنان قطع می شود خواستار رفع این مشکل شدند.

رییس اداره آب و فاضلاب گچساران در واکنش به این مطالبات گفت: طرح پایداری آب پنج روستای دهستان امامزاده جعفر در این شهرستان به زودی اجرا می شود.

امید صالحی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته عملیات اجرایی این طرح به زودی آغاز می شود و اهالی این روستاها از مزایای آن  بهره مند می شوند.

دردسرهای سرریز آب سازه تغذیه مصنوعی ناصر آباد 

طرح تغذیه مصنوعی  بر روی آبراهه فصلی ناصر آباد احداث شده تا به تقویت سفره های زیرزمینی ،پیشگیری از خسارت های سیل،کنترل رسوب و تقویت سفره های زیرزمینی کمک کند اما سرریز آب این سازه و سرازیر شدن آب به داخل جاده که باعث حادثه برای خودروها می شود از گلایه های اهالی دهستان امامزاده جعفر بود.

رییس اداره حمل و نقل جاده ای گچساران گفت: رفع این مشکل  نیازمند احداث دیوار حائل و نصب گاردریل است.

یعقوب عوض زاده افزود: در صورت تامین اعتبار این طرح در کمترین زمان ممکن اجرا می شود.

تلاش برای رفع مشکلات اهالی دهستان امامزاده جعفر

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکلات اهالی روستاهای امامزاده جعفر به صورت کوتاه مدت،میان مدت و دراز مدت با توجه به ماهیت آنان در دستور کار مسوولان است.

سید ناصر حسینی پور اضافه کرد: پیگیری های لازم برای رفع نگرانی های موجود و کاهش دغدغه های  اهالی این روستاها در سطوح استانی و ملی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بازدیدهای میدانی راهکاری برای فاصله گیری از پشت میز نشینی مسوولان است تاکید کرد: این آیین ها به صورت منظم در برنامه مسوولان است.

حسینی پور ابراز امیدواری کرد: این بازدیدها بتواند گامی گره گشا برای کاهش مشکلات مردم باشد.

شهرستان ۱۲۵ هزار نفری گچساران با ۳۰ هزار نفر جمعیت روستایی، یک بخش، چهار دهستان و بیش از ۹۰ روستا و آبادی دارای سکنه در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد توسعه روستایی گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد توسعه روستایی گچساران کهگیلویه و بویراحمد توسعه روستایی گچساران زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۸۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان تهران به مشکلات جمعی از شهروندان رسیدگی کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی، به اتفاق جمعی از معاونان دادستانی، صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در برنامه ملاقات مردمی، ضمن دیدار چهره به چهره با مراجعان و استماع اظهارات آنان، به درخواست‌ها و مشکلات جمعی از شهروندان رسیدگی و دستورات لازم را برای پیگیری پرونده‌ها صادر کرد.

برنامه ملاقات مردمی دادستان تهران، در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی از سوی رئیس قوه قضائیه و همچنین برنامه‌های عملیاتی دادسرا مبنی بر کاهش فاصله مسئولان قضائی با مردم و تکریم ارباب رجوع، روز چهارشنبه هر هفته در ساختمان مرکزی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، واقع در میدان ۱۵ خرداد برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ هدف از برگزاری این برنامه، افزایش نظارت دادستانی بر عملکرد دادسراها و تسریع در گره گشایی از کار مردم است و متقاضیان می‌توانند با برقراری تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری به ساختمان مرکزی دادسرا و اخذ نوبت قبلی، با دادستان و معاونان وی دیدار و گفت‌وگو کنند.

کد خبر 6094076

دیگر خبرها

  • سند دار شدن املاک زمین‌های زراعی روستاهای فیروزکوه در سال جاری
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • دادستان تهران به مشکلات جمعی از شهروندان رسیدگی کرد
  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • اردکان فرمانداری ویژه شد
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • وعده‌های پوچ نمکی بر زخم اهالی شهرک ابریشم چهارباغ
  • اعلام برنامه مسابقات چهار هفته پایانی لیگ یک فوتبال ایران
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان