Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@11:43:59 GMT

آتش بزرگ در اردوگاه مسلمانان روهینگیا +فیلم و عکس

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۸۸۵۱۹

آتش بزرگ در اردوگاه مسلمانان روهینگیا +فیلم و عکس

‍‍‍‍‍‍

هزاران مسلمان روهینگیا پس از آتش سوزی بخش‌هایی از اردوگاه پناهجویان در جنوب شرقی بنگلادش بی‌خانمان شدند.

به گزارش مشرق، هزاران مسلمان روهینگیا روز یکشنبه پس از آتش‌سوزی بخش‌هایی از اردوگاه پناهجویان در جنوب شرقی بنگلادش بی‌خانمان شده اند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «الجزیره» حدود ۸۵۰.۰۰۰ نفر از مسلمان روهینگیا که بسیاری از آنها از سرکوب نظامی سال ۲۰۱۷ در میانمار فرار کرده‌اند اینک در اردوگاه‌ها در منطقه مرزی «کاکس بازار» در بنگلادش زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کامران حسین» سخنگوی پلیس بنگلادش که ریاست امنیت اردوگاه پناهجویان را بر عهده دارد، گفت: «حدود ۱۲۰۰ خانه در آتش سوخت».

دانلود

او گفت که آتش از اردوگاه ۱۶ شروع شد و در پناهگاه‌های ساخته شده از  چوب بامبو و برزنت به جریان افتاد و بیش از ۵۰۰۰ نفر را بی‌خانمان کرد. وی افزود که آتش در ساعت ۱۶:۴۰  به وقت محلی آغاز شد و تا حدود  دو  ساعت تحت کنترل قرار گرفت.

«محمد شمسود دوزا» یک مقام دولتی بنگلادش که مسئول امور پناهندگان است، گفت که نیروهای بخش امداد آتش را کنترل کرده‌اند. وی افزود که علت آتش سوزی مشخص نشده است. آتش سوزی دیگری یکشنبه گذشته در مرکز درمان کووید-۱۹ پناهندگان در یک اردوگاه پناهجویان دیگر در این منطقه رخ داد و خوشبختانه تلفات جانی نداشت.

بنگلادش به دلیل پذیرش پناهندگانی که از مرز میانمار گریخته اند مورد تحسین قرار گرفته اما موفقیت چندانی در برپا کردن خانه های دائمی برای آنها نداشته است.

پناهندگان روهینگیا سال‌هاست که برای جستجوی پناهگاه به کشورهایی مانند مالزی، تایلند و اندونزی سفر کرده‌اند. ماه گذشته، اندونزی به یک قایق مملو از پناهجویان روهینگیا که در سواحل این کشور سرگردان شده بودند، پناه داد.

چندی قبل نیز بارش‌های شدید در بنگلادش به سیلاب‌های عظیم و رانش‌ زمین در این کشور تبدیل شد  و هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا در اردوگاههای جنوب شرقی این کشور را آواره کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت مسلمانان روهینگیا بنگلادش پناهجویان تایلند اردوگاه پناهجویان منطقه مرزی روهینگیا میانمار خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت اردوگاه پناهجویان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۸۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، قبرستان سفید چاه، اولین قبرستان مسلمانان در ایران است. با قدمتی که به دوره تیموریان بازمی‌گردد، مردم محلی بر این باورند که جسد مردگان پس از دفن در این گورستان، دچار پوسیدگی و تباهی نمی‌شود؛ باوری که طبق تحقیقات تا اندازه‌ای درست بوده است.

از اعتقادات جالب اهالی این روستا آن است که اگر در این قبرستان دفن شوند، جسد آن‌ها سالم باقی می‌ماند یا هیچ آسیبی نمی‌بیند. بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط پژوهشکده‌های مختلف خاک‌شناسی، خاک این قبرستان دارای آهک بسیار است و اجساد در این‌گونه خاک‌ها با زمانی طولانی‌تر نسبت به باقی انواع خاک تجزیه می‌شوند. علت نام‌گذاری این قبرستان نیز به‌دلیل خاک سفیدش است که به میزان بالای آهک آن برمی‌گردد.

به گزارش کجارو، در قبرستان سفید چاه سنگ مزارها محرابی و صندوقی هستند که هر دو شکل در ایران پیشینه معماری‌ دارند.

برای دسترسی با خودروی شخصی، راهی شهرستان گلوگاه شوید و تا انتهای کمربندی غربی را بروید. از آنجا وارد مسیر روستای نیالا شوید. با عبور از روستای نیالا، دوراهی کیاسر و چاه سفید را خواهید دید. در این نقطه، سمت چاه سفید بپیچید. در ابتدای روستا، قبرستان واقع شده است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901420

دیگر خبرها

  • برچیدن کمپ‌های پناهجویان در آستانه بازی‌های المپیک پاریس
  • تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • فشار دولت اوکراین به مسلمانان برای سکوت در نسل‌کشی غزه + سند
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • فیلم/ بمب عمل‌نکرده در منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا