Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کمیته امداد امام (ره) از جمله اولین نهادهایی است که پس از گذشت مدت کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ توسط  امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی با هدف ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معیشت امور محرومان و نیازمندان کشور برای مدت نامحدود تاسیس شد.

فعالیت کمیته امداد با تمرکز بر امدادرسانی و حمایت از افراد و خانواده‌های نیازمند با رعایت کرامت انسانی و عزت نفس آنان، حمایت هدفمند از ایشان و ترویج فرهنگ کار میان افراد و خانواده‌های تحت پوشش، تلاش برای پیشگیری از تولید نظام یافته فقر در کشور، کمک به بهبود فضای کسب و کار و اشتغال پایدار اقشار نیازمند، ارایه خدمات اجتماعی و حمایتی در جهت توانمندسازی نیازمندان شامل توسعه پوشش بیمه اجتماعی، فراگیر نمودن بیمه درمان و ارتقای کمی و کیفی خدمات حمایتی پایه اعم از مسکن، آموزش و معیشت نیازمندان، ترویج فرهنگ انفاق و ایثار و نیکوکاری و نشر سنت‌های حسنه اسلامی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهاد حمایتی در زمینه های متعددی از جمله اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان، ساخت مسکن مقاوم، آموزش های فنی و شغلی، پرداخت معیشت و مستمری، کمک هزینه تحصیلی، ازدواج، درمانی و کمک به بهبود و ارتقا معیشت زندگی شهروندان صادقانه و به دور از تبلیغ خدمت می کند. 

در تبیین اهمیت حضور و فعالیت کمیته امداد امام خمینی در کنار مردم در روزهای کرونایی، اشاره به این نکته کافی است که تنها در آذربایجان شرقی بر اثر شیوع این ویروس مرگبار و تبعات اقتصادی آن ۲۰ هزار نفر بر جمعیت زیر پوشش این نهاد حمایتی در آذربایجان شرقی افزوده شد. 

کمیته امداد امام خمینی در آذربایجان شرقی در روزهای دشوار کرونایی، به ویژه ماه های آغازین شیوع این ویروس که با اعمال محدودیت های اجتماعی و تعطیلی کسب و کارها همراه بود، نه تنها خود وارد میدان شد و از منابع مالی در اختیارش برای کمک به مردم استفاده کرد، بلکه این نهاد، محل اطمینان و اعتماد خیران برای توزیع کمک های انسان دوستانه و بسته های معیشتی بود. 

کمیته امداد امام خمینی در آذربایجان شرقی در روزهای دشوار کرونایی، به ویژه ماه های آغازین شیوع این ویروس که با اعمال محدودیت های اجتماعی و تعطیلی کسب و کارها همراه بود، نه تنها خود وارد میدان شد و از منابع مالی در اختیارش برای کمک به مردم استفاده کرد، بلکه این نهاد، محل اطمینان و اعتماد خیران برای توزیع کمک های انسان دوستانه و بسته های معیشتی بود. 

پرداخت بیش از ۴۷۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه به مددجویان در قالب چهار هزار و ۶۱۵ فقره وام از صندوق ولایت، پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد تومان فرانشیر درمانی، پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان کمک به ایتام و محسنین و توزیع بیش از ۶۰۰ دستگاه وسیله گرمایشی به ارزش بیش از ۱.۴ میلیارد تومان بین نیازمندان با همکاری مراکز نیکوکاری و خیرین برخی از خدمات کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی به مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی در دوران کرونایی است. 

کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی در این مدت همچنین خدماتی از قبیل پرداخت بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان مستمری به مددجویان، توزیع بیش از ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم و همکاری با ۳۰۰ وکیل را برای کمک به حل مشکلات حقوقی مددجویان ارایه کرده است. 

ساخت بیش از یکهزار مسکن مددجویی درآذربایجان شرقی

سرپرست کمیته امداد آذربایجان شرقی از تحویل ۵۰۰ واحد مسکونی تا آخر آذرماه خبر داد و گفت: در سالجاری یکهزار و ۲۸۰ پروانه احداث مسکن مددجویی در سطح استان اخذ شده است.

غلامعلی ملامهدی با بیان اینکه تامین مسکن برای نیازمندان تحت حمایت از اقدامات محوری کمیته امداد برای مقابله با محرومیت است، افزود: از ابتدای سالجاری احداث  ۸۰۰ واحد مسکن مددجویی آغاز شده و ۵۰۰ واحد نیز تکمیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: طرح احداث مسکن محرومان با همکاری مشترک کمیته امداد امام و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تسهیلات بانکی در روستاهای سطح استان اجرا می شود.

کمک ۸۵ میلیارد تومانی به فرزندان ایتام و محسنین آذربایجان شرقی

سرپرست کمیته‌امداد آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حامیان ایتام در ۹ ماه امسال بیش از ۸۵ میلیارد تومان به ایتام و فرزندان محسنین این نهاد کمک کردند، افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۴ هزار و ۷۳۰ حامی با کمیته امداد آذربایجان شرقی همکاری دارند، اضافه کرد: ۱۴ هزار و ۵۷۰ کودک نیازمند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان است که از این تعداد سه هزار و ۴۵۲ نفر یتیم و ۱۱ هزار و ۱۱۸ نفر فرزند محسنین هستند.

سرپرست کمیته امداد آذربایجان شرقی یاد آور شد: حامیان نیک اندیش می توانند با ثبت نام در سامانه ekram.emdad.ir  کمک های نقدی خود را به صورت مستقیم به حساب فرزندان ایتام و محسنین زیر حمایت خود واریز کنند.

ارائه یکهزار و ۴۹۵ خدمت حقوقی به مددجویان آذربایجان شرقی

سرپرست کمیته امداد آذربایجان شرقی در خصوص ارائه خدمات حقوقی به مددجویان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۴۹۵ خدمت قضایی و حقوقی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی توسط وکلای نیکوکار و اداره حقوقی این نهاد ارایه شده است.

ملامهدی با اشاره به همکاری ۳۰۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد استان، گفت: ۸۶۳ مورد از این خدمات حقوقی توسط وکلای نیکوکار انجام شده است.

 ملامهدی با اشاره به همکاری ۳۰۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد استان، گفت: ۸۶۳ مورد از این خدمات حقوقی توسط وکلای نیکوکار انجام شده است.

 سرپرست کمیته امداد آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ایجاد ۳۰ میز خدمت حقوقی و برگزاری ۹۴ کلاس آموزش حقوقی برای چهار هزار و ۹۰۴ نفر از دیگر خدمات ارایه شده به مددجویان در ۹ ماهه امسال می باشد.

 ملامهدی یادآور شد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴۷ پرونده حقوقی مددجویان نیز از طریق مراجع قضایی پیگیری و نسبت به احقاق حقوق آنان اقدام شده است.

 وی با اعلام اینکه تفاهم‌نامه‌ همکاری این نهاد با کانون سردفتران آذربایجان شرقی منعقد شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم نامه مددجویان تحت حمایت از پرداخت هزینه حق التحریر در تنظیم اسناد رسمی در دفترخانه معاف هستند.

اشتغالزایی برای بیش از ۱۲ هزار مددجوی آذربایجان شرقی 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه این نهاد حمایتی از ابتدای سال تا پایان آذر برای ۱۲ هزار و ۴۵۹ نفر شغل ایجاد کرده است، گفت: در ۹ ماهه سالجاری ۶ هزار و ۸۳۲ تسهیلات وام برای نیازمندان تحت حمایت استان اعطا شده که در نتیجه آن برای ۱۰ هزار و ۵۲۷ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

کریم پرویزی افزود: در بازه زمانی ۹ ماهه امسال یک هزار و ۹۳۲ مددجوی تحت حمایت نیز در سطح استان از طریق کاریابی صاحب شغل شده اند.

در بازه زمانی ۹ ماهه امسال یک هزار و ۹۳۲ مددجوی تحت حمایت نیز در سطح استان از طریق کاریابی صاحب شغل شده اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به تنوع مشاغل ایجاد شده برای نیازمندان تحت حمایت، خاطرنشان کرد: خودکفا کردن مددجویان با ایجاد شغل برای آنها، از سیاست های اصلی کمیته امداد می باشد.

پرویزی در مورد شاخص های خودکفایی مددجویان گفت: طرح های شغلی خدماتی ۶ ماه بعد از اجرای آن و طرح های قالیبافی و دامداری یک سال بعد از اجرای آن باید از محل اجرای طرح حداقل درآمد قانون کار را داشته باشد تا به فرد خودکفا گفته شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی یادآور شد: بر اساس شاخص ذکر شده، در ۹ ماهه نخست سالجاری سه هزار و ۶۴۳ مددجو خودکفا شده اند.

بهره مندی ۸۶۰ دانشجو از خدمات آموزشی و فرهنگی کمیته امداد آذربایجان شرقی

معاون فرهنگی کمیته امداد آذربایجان شرقی هم با اشاره به اینکه در راستای توانمندسازی فکری و فرهنگی خانوارهای تحت حمایت، خدمات تحصیلی به دانشجویان نیازمند ارایه می شود، گفت: از ابتدای سالجاری ۸۶۰ دانشجو در سطح استان از خدمات آموزشی و فرهنگی کمیته امداد بهره مند شده اند.

 بهروز شریف اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال شهریه دانشجویان تحت حمایت در مقاطع مختلف پرداخت شده است.

معاون فرهنگی کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به پرداخت وام قرض الحسنه به دانشجویان تحت حمایت، گفت: کمیته امداد به منظور فراهم نمودن بستر کسب علم و دانش در بین جامعه مددجویان، به دانشجویان تحت حمایت متقاضی برای ادامه تحصیل وام دانشجویی پرداخت می کند.

برچسب‌ها مستمری مددجویان آذربایجان شرقی کمیته امداد امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مستمری مددجویان آذربایجان شرقی کمیته امداد امام خمینی مستمری مددجویان آذربایجان شرقی کمیته امداد امام خمینی سرپرست کمیته امداد آذربایجان شرقی کمیته امداد امام خمینی فرهنگی کمیته امداد آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی نهاد حمایتی میلیارد تومان پرداخت بیش ابتدای سال سطح استان تحت حمایت شده اند ۹ ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۸۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد

ابراهیم ابراهیمی رئیس کمیته امداد سردشت بشاگرد گفت: ۵۰۰ کیسه آرد به ارزش بیش از ۵۰ میلیون تومان از محل کفارات جمع آوری شده در روز عید فطر امسال تهیه و بین مددجویان بخش گافر و پارامون توزیع شد.

وی افزود: اکنون هزار و ۶۵۰ خانوار در سردشت از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • حضور ۸۰ دندان پزشک از سراسر کشور در اردوی جهادی شیراز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است