Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران با اشاره به مشکلاتی که هم اکنون اماکن گردشگری برای ساکنان اطراف آنها ایجاد کرده است، گفت: طرح «قطب گردشگری شرق»بازنگری می شود تا سرخه حصار تامین کننده منافع مردم منطقه باشد نه عاملی برای ایجاد مشکلات و معضلات.

به گزارش ایسنا، سید احمد علوی در جریان بازدیدش از منطقه ۱۳، در جمع نخبگان منطقه گفت: در همه جای دنیا ساکنان اماکن گردشگری از وجود این اماکن منفعت می برند و خوشنود هستند غیر از مردم تهران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متاسفانه در طرح هایمان منافع مردم را لحاظ نکردیم و نتیجه این شد که اماکن گردشگری جز مشکلات و معضلات برای ساکنان اطراف دستاورد دیگری نداشته است.

رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران ادامه داد: همین منطقه یک را نگاه کنید که قطب گردشگری است اما تمام ساکنان منطقه از ترافیک و معضلات اجتماعی و فرهنگی شکایت دارند و در منطقه ۱۳ نیز سرخه حصار بخشی از شکایت های مشترک شهروندان نسبت به معضلات را تشکیل می دهد.

علوی با بیان اینکه علت تمام این ناخشنودی از همسایگی با اماکن گردشگری منتفع نشدن ساکنان اطراف این اماکن از مزایای اقتصادی و فرهنگی است، یادآور شد: وقتی اماکن گردشگری سودی برای ساکنان نداشته باشند، نارضایتی را در پی خواهد داشت و به همین علت باید منافع مردم را لحاظ کرد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: علت همه اینها این است که در مدیریت گذشته عادت نداشتند منافع مردم را مدنظر قرار دهند و تنها به منافع مدیریتی فکر می کردند.

وی از بازنگری طرح قطب گردشگری شرق به نفع مردم خبر داد و گفت: این طرح نباید به شکلی اجرا شود که موجب نارضایتی و عدم انتفاع مردم منطقه ۱۳ شود.
علوی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات ایجاد شده بیمه ای در مدیریت محلات اشاره کرد و افزود: متاسفانه در نحوه اجرای طرح مدیریت محله ایراداتی وجود داشت که موجب شد تا شکایت هایی از شهرداری انجام شود.

بنا براعلام روابط عمومی شورای شهر تهران، این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در شکایت ها که مربوط به مسائل بیمه ای می شد، شهرداری به پرداخت چند میلیارد محکوم و مشکلاتی ایجاد شد. به دلیل مشکلاتی از این دست ساختار مدیریت محله در حال بازبینی است تا مشکلات آن حل شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران سرخه حصار شورای شهر تهران اماکن گردشگری قطب گردشگری منافع مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ رویداد گردشگری قزوین ثبت ملی شد

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین گفت: با ثبت سه رویداد دیگر حوزه گردشگری قزوین شامل مراسم آیینی سوم امام( زنان طایفه بنی‌اسد)،سوگواری زنانه در حسینیه آقا سیدجمال و سمنوپزان تا کنون ۶ رویداد در تقویم رویدادهای ملی به‌ثبت رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، نادر محمدی معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین با اعلام این خبر گفت: با توجه به نقش و تاثیر رویدادها در رونق گردشگری استان، یازده پرونده شامل آیین‌های سمنوپزان، پنجاه‌بدر، تعزیه‌خوانی، سوم امام، سوگواری زنانه حسینیه آقا سیدجمال، آیین تشت‌گذاری الوند، آیین مافی زیاران، جشن فندق، شور زرآباد، جشن سماق منطقه الموت و هفته خوشنویسی قزوین تهیه و اطلاعات آنها در سامانه مربوطه بارگذاری شد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین افزود: پیش از این سه رویداد شامل جشن فندق، جشن سماق و مراسم شور زرآباد منطقه الموت در این تقویم به ثبت رسیده بود و سه پرونده دیگر شامل مراسم سوم امام( طایفه بنی‌اسد)، سوگواری زنانه در حسینیه آقا سیدجمال و آیین سمنوپزان قزوین موفق به دریافت گواهی ثبت رویداد شدند و باقی پرونده‌ها نیز دردست بررسی هستند.

محمدی ادامه داد: از دیگر رویدادهای شناسایی شده می‌توان به جشن انگور تاکستان، جشن زیتون و انار منطقه طارم‌سفلی، جشن پسته و گل محمدی بویین‌زهرا، جشن گیلاس و زغال‌اخته منطقه رودبار الموت اشاره کرد که با همکاری دستگاه‌های ذیربط قابل معرفی و ثبت هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتظار ۹ ساله ساکنان مسکن ویژه تهرانسر برای صدور سند مالکیت
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • جدیدترین پیام رئیس برای انصرافی‌های تیم ملی
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • هشدار به ساکنان ایلام
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • ۳ رویداد گردشگری قزوین ثبت ملی شد
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود