Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - غلامرضا سالاری گفت: در پی گزارش بازرسان سازمان صمت استان مبنی بر احتکار مقادیر زیادی کود شیمیایی در یک واحد صنفی واقع در شهر شیراز، پرونده‌ای برای بررسی موضوع در تعزیرات حکومتی استان تشکیل شد.

او گفت: بر اساس گزارش واصله، متصدی این واحد صنفی بیش از ۸۰۰ کیسه کود از نوع اوره و دی آمونیوم را در واحد صنفی خود احتکار کرده بود که با احضار فرد خاطی به تعزیرات حکومتی، تحقیقاتی پیرامون موضوع انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری گفت: در بررسی‌ها مشخص شد که این فرد به قصد سوء استفاده از وضعیت بازار اقدام به احتکار کود شیمیایی کرده تا کالای خود را گرانتر بفروشد، با محرز شدن تخلف، شعبه رسیدگی کننده حکم به عرضه کود‌های مکشوفه در شبکه رسمی و پرداخت جریمه دو میلییارد و ۸۰۰ میلیون ریالی توسط متهم صادر کرد.

تقویت گشت‌های بازرسی در فارس

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از تشدید اقدامات نظارتی گشت‌های مشترک با هدف ساماندهی هرچه مطلوبتر بازار و با تمرکز بر تولید و عرضه کالا‌های اساسی در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده است، خبر داد.

غلامرضا سالاری گفت: بنا به دستور موکد ریاست عالی سازمان تعزیرات حکومتی، تقویت گشت‌های مشترک و سیار در دستور کار قرار گرفته و در همین ارتباط ساماندهی و تقویت هرچه بیشتر گشت‌ها با همکاری بسیج و تشکل‌های مردمی اجرایی شده است.

او با اشاره به لزوم تقویت و بازمهندسی فرآیند‌های نظارتی،  گفت: مقرر شده با هدف پیشگیری از وقوع تخلفات، نظام تولید و عرضه به طور جدی و فعال پایش شود و در این راستا گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان با تمرکز بر تولید و عرضه کالا‌های اساسی فعال شده است.

سالاری با اشاره به انجام بیش از ۱۵ هزار مورد بازرسی توسط اکیپ‌های مشترک از ابتدای مهر امسال تاکنون، گفت: قریب به ۱۵۰۰ فقره پرونده تخلفات در این بازرسی‌ها تشکیل شده است.

سالاری گفت: در این پرونده‌ها بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال جریمه نقدی برای متخلفان صادر شده و علاوه بر آن ۷۴۹۲ واحد صنفی نیز مشمول تذکر شده‌اند.

 انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعزیرات حکومتی فارس احتکار کود شیمیایی تعزیرات حکومتی سالاری گفت واحد صنفی گشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۸۸۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات قاچاقچی نوشابه انرژی زا

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا حسن پور اظهار کرد: پرونده یک دستگاه خودرو سواری حامل یک هزار و ۸۷۰ قوطی نوشابه انرژی زا به ارزش ۸۳۷ میلیون ریال در شعبه تعزیرات حکومتی قزوین رسیدگی شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی قزوین افزود: با توجه به مستندات، بررسی‌های انجام شده و تشریفات قانونی، اتهام انتسابی محرز که علاوه بر ضبط کالای کشف شده، متهم به پرداخت ۲ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

حسن پور خروج ارز از کشور و آسیب به اشتغال جوانان را از پیامدهای زیانبار قاچاق برشمرد و گفت: برای حفظ سلامت عمومی، صیانت از حقوق شهروندان و حمایت از تولید ملی با هرگونه خرید و فروش، حمل و نگهداری کالاهای خارج از ضوابط تعیینی دولت به شدت برخورد می‌شود و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف مراتب را، از سامانه ارتباطی ۱۳۵ یا مراجعه به تعزیرات حکومتی برای رسیدگی فوری گزارش کنند.

کد خبر 6088136

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد
  • محکومیت ۸۸۸ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در بیرجند
  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل
  • مجازات قاچاقچی نوشابه انرژی زا